וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

28.7.2008 / 1:10

אחד מאתרי הבלוגים הפופולריים בישראל קיבל השבוע עיצוב חדש, ואילו מעל אתר אחר הוסר איום סגירה

בבלוגוספירה הישראלית יש כמות נכבדת של בלוגים הממוקמים על דומיינים עצמאיים שמופעלים באמצעות וורדפרס, בלוגר, מוביילטייפ, טייפד ועוד. עם זאת, המסה הקריטית של הבלוגים עדיין מרוכזת בארבע אתרים מרכזיים. האתרים הללו הם ישרא-בלוג, הבלוגיה של תפוז, רשימות ובלוגלי. שניים מתוך ארבעת הבלוגיות העיקריות של ישראל עברו תהליך של התחדשות השבוע.

ישרא-בלוג

לאחר למעלה מחמישה חודשים בבטא פתוחה לציבור הרחב עלה סוף סוף עיצובו החדש של העמוד הראשי בישרא-בלוג. אני חייב לומר שהחשש הכי גדול שלי בכל הקשור לישרא-בלוג היה שגם הוא יאמץ את העיצוב החדש של נענע^10. הרשו לי לרגע לומר משהו שאינו בקונצנזוס בזמן האחרון – כמעט ואין לי תלונות לעיצוב החדש של הפורטל. בערך אחרי יומיים הצלחתי להתרגל, והאפור כבר לא מפריע לי, הוא אפילו מתחיל להרגיש סולידי עד כמה שזה אפשרי מול מגפת הפסטל של הווב 2.0. ישרא-בלוג הוא מקום שונה לדעתי, ותמיד היה לי קשה לקבל אותו כחלק אינטגרלי של אתר כלשהו. מבחינתי מדובר ביישות שהולכת בדרכה ומתפתחת באופן עצמאי, גם ללא קשר לפורטל שהיא חלק ממנו. למעט הבר העליון שנוסף לאחרונה, ישרא-בלוג נשאר כפי שהוא.

העיצוב החדש מרכז את תכני הגולשים בתוך קוביות תוכן לפי קטגוריות ובעצם מאפשר הצגה של מידע רב יותר בעמוד הראשי עם מעבר פשוט בין קוביה לקוביה. לפני כמה חודשים יצא לי לדבר עם [[אילנה תמיר]] שמנהלת את פרוייקט ישרא-בלוג בנענע^10. הודיתי בפניה שאחד הפיצ'רים האהובים עליי באתר הוא האפשרות לגלוש לבלוג רנדומלי. לשמחתי הרבה, בעיצוב החדש הרעיון נלקח צעד אחד קדימה ואפשר בכל רגע נתון לראות קישורים לארבע בלוגים אקראים (נכון לעכשיו נוצר הרושם שמדובר ברשימה מסוננת אשר ממנה נשלפים בכל פעם ארבעה בלוגים). לפני כמה טורים מתחתי ביקורת על ההחלטה של תפוז לקדם בעמוד הראשי של הבלוגיה את התכנים לא ע"פ בחירת העורך אלא לפי אלגוריתם של פופולאריות. דווקא בישרא-בלוג, העיצוב החדש מבליט תחילה את בחירות העורכים, ורק מתחתיו ניתן למצוא בלוגים שנבחרו ע"י אלגוריתם.

בשורה התחתונה, מדובר בעיצוב מעולה בפשטותו אשר נועד בראש ובראשונה לעזור לבלוגרים בישרא-בלוג לקבל חשיפה מירבית לתכנים שלהם.

רשימות

יכול מאוד להיות שלא כולם ימהרו להסכים איתי, אבל לדעתי האישית, אתר רשימות מאגד חלק גדול בעוגת התוכן הבלוגוספירי האיכותי בשפה העברית. בתחילת חודש אוקטובר 2007 פרסמו מקימי אתר רשימות מכתב פתוח אל הבלוגרים אשר לוקחים חלק בפרוייקט וסיפרו על הקשיים בהם נתקל האתר – קשיים הנובעים מן הפופולאריות שלו ועקב העובדה שמדובר בפרוייקט התנדבותי ללא מטרות רווח. סכנת סגירה הייתה תלויה מעל האתר במשך זמן מה, אם לא הייתה נמצאת בסופו של דבר דרך לעמוד בהוצאות ובעומס הגוברים, שנבעו מן העלייה הדרסטית בפופולאריות של האתר – דבר שהוא ללא ספק פועל יוצא מן האיכות של התוכן הנכתב במסגרתו.

עתה נדמה שאיום הסגירה הוסר מעל רשימות, לפחות למשך ארבע השנים הקרובות, וזאת עקב הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי אשר נחתם בין רשימות לבין חברת Infinity IT‏. במהלך השבוע הקודם עבר האתר לשרתים חדשים וחזקים יותר, שאמורים מעתה לשאת בעומס שרק הולך וגובר כפועל יוצא של פופולאריות האתר. שוב בנימה אישית, אני רוצה לברך על הפתרון שנמצא ועל כך שגם אני וללא ספק גם קוראים רבים נוספים (וזה עוד מבלי להזכיר את הכותבים ברשימות) ימשיכו להינות מבמה לתוכן איכותי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עבודות וורדפרס

וורדפרס היא ככל הנראה הפלטפורמה הנפוצה ביותר בעולם עבור בלוגים עצמאיים. ברמת העקרון מדובר במערכת בקוד פתוח שכל אחד יכול להתאים לגחמותיו האישיות ולשאוב ממנה את המקסימום באמצעות תוספים שונים וערכות עיצוב מותאמות אישית. המערכת כה פופולארית עד שאתרים גדולים רבים משתמשים בה על-מנת לפתוח בלוגיות משלהם, או אפילו בתור מערכת ניהול התוכן של האתר עצמו – דבר שיוצר שוק פורה של מקצועני וורדפרס אשר עוסקים בהתאמת וורדפרס אל דרישות ספציפיות של לקוח מסויים.

היות ותחום הוורדפרס תופס תאוצה רבה גם בארץ, זה טבעי שתקום דרישה מצד בעלי אתרים ובעלי אתרים לעתיד למקצועני וורדפרס מקומיים שיבנו את האתר בהתאמה אישית על גבי המערכת. קבוצת הדיון של וורדפרס בעברית מלאה בהודעות דרושים בתחום, ולאחרונה נפתח גם אתר אשר מטרתו לרכז את המודעות הללו ואת כל אותם האנשים אשר מחפשים עבודה בתחום.

בקצרה

קבוצה של 15 בלוגרים השתתפה במהלך השבוע שעבר במפגש שנערך בכנסת עם חה"כ [[מיכאל מלכיאור]]. עופרניקוס, שהיה בין הנוכחים בפגישה הנ"ל, סוקר את הנושאים אשר עלו במהלך הפגישה ומביא את רשמיו ודיווחו מן הכנסת. בסוף הפוסט הוא מביע תקווה לכך שמדובר בסנונית ראשונה אשר תוביל למפגשים נוספים עם חברי כנסת רבים אחרים.

אני לא חסיד גדול של מיקרובלוגינג, ומודה שעד עכשיו דחיתי את כל ההזמנות לפתוח לעצמי חשבון טוויטר בשל חוסר התועלת שבדבר עבורי. עם זאת, מפעם לפעם אני חייב להודות שגם בטוויטר יש מציאות, ופעמים רבות מדובר בדברים שקשה להבין "איך עדיין לא חשבו על זה", עד שלא רואים את הדבר בפעולה. אריק בנה הכלאה בין חשבון טוויטר לבין עדכוני התנועה של מוקד התנועה ועדכוני התנועה של נתיבי איילון ומאפשר גישה רציפה אל העדכונים הללו במקום אחד (כל זה כמובן בהנחה שטוויטר יהיה זמין במשך יותר זמן מאשר שהוא אינו זמין).

אלון ניר תרגם לעברית את אתר 50waystohelp שמרכז 50 טיפים לשמירה על הסביבה שלנו ועל כוכב הלכת עליו אנו חיים . זה מסוג הדברים שעליהם אומרים "לגזור ולשמור". חובה לכל מי שיש בלבו אכפתיות כלפי הסביבה שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully