וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סוני אריקסון C902

דידי חנוך

28.7.2008 / 13:30

יש למכשיר החדש של סוני אריקסון חסרונות, אבל הם מתגמדים לעומת המצלמה המדהימה שלו

כבר זמן רב שנוקיה N95 מושל בכיפה כסלולרי בעל המצלמה הטובה ביותר בישראל. לפני שבוע כתבתי שהוא הודח מתואר המכשיר הטוב בישראל, ועכשיו, עם הגעתו של C902, גם תואר המצלמה המצטיינת נגזל ממנו באכזריות.

אבל סלולרי צריך להיות טוב לא רק כמצלמה, כך שנתחיל בתכונות האחרות שלו.

הכי יפה בארץ, אבל...

מבחינה חיצונית, אין על המכשיר הזה. הפסים הכסופים-שחורים שעוטפים אותו גורמים לו להראות כמו וופל סלולרי, ותורמים למראה הרטרו המקסים שלו, שמשתלב עם הפתיחה היחודית של המצלמה. מדובר במכשיר שנראה די פשוט מקדימה, כמו מצלמה מאחורה, וכמו משהו אחר לגמרי מהצד.

אם כל מה שהיה צריך לעשות עם המכשיר היה לראות אותו ולצלם איתו, הרי שהוא היה מושלם. אבל למרבה הצער, בעליו הפוטנציאליים ירצו גם לחייג איתו ולצלם איתו. למה למרבה הצער? כי המקשים שלו נוקשים מדי. בחיוג, הם עוד סבירים איכשהו. בכתיבת סמסים או הקלדת כתובות אינטרנט, הם כבר מתחילים להכאיב לאצבעות. בנוסף, העיצוב שלהם לא מושלם ארגונומית. היו לי מספר הקלקות שגויות של מספרים, והמקשים מעט קטנים מדי לשימוש באגודל.

מדיה ועוד

התוכנה והממשק של המכשיר זהים ברוב המקרים לאלה של מכשירי סוני אריקסון אחרים מהתקופה האחרונה. יש במכשיר כמה משחקים, כולל ערכת משחקי סוליטייר שמגיבים קצת לאט מדי לטעמי, אבל בסה"כ עושים את העבודה. יש גם רדיו, מייל מהספקים או מכל מפעיל בינלאומי גדול כמו ג'ימייל או מיקרוסופט לייב מייל. כל הדברים האלה מוכרים ועובדים לא רע.

הערך המוסף של המכשיר מבחינת תוכנה הוא ממשק המדיה, שהורחב לכלול גם משחקים, פודקאסטים ו-RSS. מדובר בממשק המדיה שמוכר לרבים מכם מ-W910 המצוין של סוני אריקסון, והוא עדיין יפה מאד, פשוט מאד ונוח מאד לניווט. אהבתי מאד את הדרך בה הוא מציף את הפידים שלכם מ-RSS בעמוד הראשי של המכשיר, וגם את הקלות בה ניתן להעיף את הפידים מעמוד הבית אם הם מעצבנים אתכם.

הבעיה העיקרית עם התפריט הזה במכשיר הספציפי הזה היא שהוא אטי מדי. לחכות בזמן מעבר בין תפריטים זה לגמרי 2007, לא? אבל נראה שסוני אריקסון לא קיבלו את ההודעה. נכון, זה לא מכשיר ווקמן, אבל זאת לא סיבה שלא תתבצע אופטימיזציה טובה יותר של התפריט הזה, שמהווה גישה לחלקים משמעותיים כל כך מהתוכן שלכם במכשיר. בעיה נוספת בממשק המדיה היא חוסר היכולת לבחור תמונות רבות בממשק הצגת התמונות. כשהעברתי את התמונות שצילמתי למחשב שלי, הניסיון לעשות זאת מתוך המכשיר היה מתסכל, והפתרון נמצא רק כשהחלטתי לעשות זאת מהמחשב.

אכזבה אחרת הקשורה למכשיר היא הסוללה. זמן הסוללה הרשמי הוא 9 שעות דיבור ו-400 שעות המתנה. ואם לא תצלמו, יש מצב שהמכשיר יעמוד בזמנים. אבל המצלמה מחסלת את הסוללה. האם תצליחו לשרוד יום שלם של צילומים? בקושי. אם אתם לוקחים את המכשיר אתכם לטיול ומתכוונים לצלם בו

הצלמניה

ובכל זאת, מדובר באחד המכשירים המרשימים ביותר של השנה ובכלל. הסיבה לכך היא המצלמה, הממשק של המצלמה, התוצאות של המצלמה וכל מה שקשור למצלמה. מצלמת 5 המגפיקסל של C902 היא המצלמה הסלולרית הראשונה שבדקתי שהפיקה תמונות פנים מצוינות באופן עקבי. כל סלולרי סביר כיום מסוגל להפיק תמונות טובות בחוץ, באור היום. אבל C902 הפיק תמונות טובות בפנים, וגם בלילה. הוא הפיק תמונות טובות בתנאים שמשלבים אור וחושך. הוא הפיק תמונות טובות בכל פעם שהידיים שלי לא רעדו והמצולמים לא זזו. ואם התמונות יוצאות פחות ממצוינות, יש תיקון תמונה די אפקטיבי במכשיר עצמו.

והממשק שלו מספק אופציות שלא יביישו אף מצלמה דיגיטלית "נורמלית". אינספור מצבי צילום שונים, אופציות כמו צילומי פנורמה, מסגרות משעשעות ויצירתיות ואפשרויות כמו צילום מסמכים שעובד מעולה.

הממשק שלו מאפשר שתי דרכים לשנות הגדרות. האחת היא דרך כפתורי המגע היפים שנמצאים מעל ומתחת למסך ומוארים רק בעת השימוש במצלמה. הם, כאמור, יפים מאד. אבל פרט לגישה מהירה לתפריט ספציפי - שעובדת טוב רק כשלומדים את התפריטים היטב - הם פחות נוחים מהתפריט המסורתי. אבל לשמחתי, יש תפריט "רגיל", שנגיש באמצעות מקשי המכשיר.

המכשיר לא מצויד בפלאש קסנון רגיל, כמו מכשירי Cyber Shot קודמים של סוני אריקסון. במקום זאת, פיתחו בחברה נורת LED חזקה במיוחד שמספקת תוצאות טובות בהרבה מאשר של נורות LED במכשירים אחרים. מדובר בנורה חלשה יותר מפלאש סטנדרטי, אבל הקומפקטיות שלה וצריכת האנרגיה הנמוכה שלה מפצים על כך במידת מה.

גם צילום הוידאו של המכשיר, ברזולוציית QVGA ובקצב של 30 פריימים לשניה, עבד היטב והפיק תוצאות טובות. אני לא בטוח אם טובות יותר מאלו של N95, אבל לפחות מקבילות.

אחד הדברים המגניבים ביותר במכשיר הוא הדרך בה המצלמה נפתחת. לא מסירים כאן כיסוי מאחור, כי אם פותחים את המצלמה הצידה, כמו מצלמות קומפקט ישנות. זה גם מגניב, גם נוח, וגם מסיר מאנשים אחרים את החשש שיצלמו אותם בהיחבא. אבל בעיקר, זה יפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

סיכום

לסיכום, זה מכשיר ייעודי שמבצע את הייעוד שלו בצורה הטובה ביותר שיש בשוק כיום. הוא לא ייתן לכם מחשב זעיר ביד, וחוויית המדיה שלו נופלת מזו של W910 של אותה החברה. אבל הוא ייתן לכם את השילוב הטוב ביותר שיש בשוק הישראלי בין מצלמה לטלפון סלולרי. וחוץ מזה, כאמור, הוא ממש יפה. במחיר שלו, הוא נותן בהחלט תמורה נאותה למי שזקוק לו לתכונות בהן הוא מצטיין.

מספרים

המכשיר משווק ברשת אורנג' במחירים הבאים:
* 79 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2844 ש"ח
* בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש: 49 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1764 ש"ח
* בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש: 19 ש"ח לחודש 36X חודשים = 684 ש"ח

זיכרון: 160 מגה + הרחבה באמצעות כרטיס M2.

קישוריות: HSDPA, GSM, בלוטות'. חיבור ל-USB באמצעות מתאם.

דפדפן: NetFront

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully