וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הם לא

דידי חנוך

29.7.2008 / 0:08

מנוע החיפוש החדש cuil הושק בתרועה יחצנית מרשימה, והבטחות יפות. היום הראשון שלו היה כשלון

cuil.com נתן היום הצגת תכלית באיך לא להשיק אתר.

ההתחלה היתה מבטיחה, cuil השיקו את האתר בטענה שהוא הגוגל הבא. זכו לתשומת לב תקשורתית רבה מכיוון שאחת משני המייסדים שלכם באה מגוגל ומכיוון שהם טענו שהאינדקס שלהם כולל יותר אתרים משל גוגל. גם הממשק היפה של תוצאות החיפוש עזר לתגובות.

אבל במשך היום, ההייפ הלך ונראה עגום יותר. זה התחיל בתוצאות חיפוש מוזרות מעט, כשהמנוע מביא אפס תוצאות שוב ושוב על מונחי חיפוש סבירים כמו שמו של האנליסט והבלוגר לואיס גריי. גריי, אותו חיפש הבלוגר דנקן ריילי, הוא מקרה מבחן לא רע מכיוון שלא מדובר בשם הידוע לכל, אבל מדובר בהחלט באדם בעל נוכחות משמעותית ברשת. חפשו אותו (louis gray)בגוגל או במנוע החיפוש של וואלה! ותמצאו תוצאות רבות. בקול? שום דבר. האתר נותן תוצאות יפות למי שמחפש מונחים מובנים מאליהם כמו dogs, אבל יותר מדי מונחים פשוט לא מביאים תוצאות. הסיבה לכך היא כשלון מוחלט בעמידה בלחץ המבקרים. השרתים של cuil עובדים כך שאם אחד מהם לא עומד בלחץ, הוא פשוט לא מספק תוצאות.

אבל גם כשהאתר עבד, התוצאות שלו היו רחוקות ממרשימות. תוצאות רבות אינן רלוונטיות ורבות אחרות אינן עדכניות.

בהמשך היום התגלה שיותר ויותר מהמחפשים את cuil מבצעים שיכול אותיות קל ומגיעים לאתר פורנו איטלקי. לא נעים, ואולי משהו שהיה כדאי לבדוק לפני בחירת השם.

אבל הקרשנדו בהשקה הכושלת אירע כאשר שרתי החיפוש הורדו מהרשת. עדיין יש חלון חיפוש, אבל אין תוצאות בכלל. לשום דבר. ב-cuil טוענים שהשרתים שלהם לא עמדו בעומס. וזאת בהחלט אפשרות בהתחשב בהייפ התקשורתי לו זכו. אפשרות סבירה מעט פחות? שהם הבינו שאם התוצאות שמנוע החיפוש שלהם מביא, הם רק הורסים לעצמם את כל הרצון הטוב שהמוניטין האישי של המייסדים הביא להם.

  • עוד באותו נושא:
  • cuil

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully