וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניפולציה של מיקרוסופט

דידי חנוך

30.7.2008 / 14:08

בנסיון לשפר את התדמית הגרועה של ויסטה, ביצעה חברת התוכנה הענקית ניסוי חברתי קלוקל

מיקרוסופט עושה צעדים כדי לשנות את התפיסה של מערכת ההפעלה ויסטה ככישלון קולוסאלי. במסגרת הקמפיין המסיבי ערכה החברה ניסוי חברתי מעט קלוקל.

החברה לקחה 140 איש שמעולם לא השתמשו בויסטה, וביקשה מהם לדרג את מערכת ההפעלה. הציון הממוצע היה 4.4 מתוך 10. אז הציגו בפניהם נציגי מיקרוסופט מערכת הפעלה "חדשה" בשם מואהבי. לאחר שזכו להתנסות מודרכת במוצר ה"חדש", המותאמת לתחומי העניין שלהם, התבקשו לדרג את מערכת ההפעלה החדשה. הציון הממוצע היה 8.5.

רק לאחר שדירגו את מערכת ההפעלה מואהבי, נאמר למשתתפים שמערכת ההפעלה בה התנסו היא אותה הויסטה אשר קטלו מבלי לראותה.

מיקרוסופט מבקשת להציג את הניסוי כהוכחה לכך שהתפיסה השלילית של ויסטה אינה מוצדקת. לאחר צפיה בסרטונים באתר הניסוי, מתקבל רושם מעט אחר: חשיפה למוצר באמצעות מדגימים מקצועיים שמבליטים את תכונותיו החיוביות תציג תוצאה חיובית יותר מאשר סקירה רצינית ומשמעותית.

הרושם השלילי של המשתתפים בניסוי על ויסטה התבסס על חוות דעת של מכרים ועל סקירות וביקורות וסיקור עיתונאי. מקורות הרושם האלה הם אנשים שהתנסו במוצר במשך יותר ממספר הדקות להן זכו משתתפי ניסוי מואהבי.

מיקרוסופט מודה כאן שהשיווק של ויסטה היה כישלון, ושהתפיסה של מערכת ההפעלה היקרה ביותר בהיסטוריה של החברה היא שלילית. אבל החברה מעדיפה להתמקד בפן השיווקי, ולא בכשלים של מערכת ההפעלה. וזה מצער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully