וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מידורי?

דידי חנוך

30.7.2008 / 14:35

האם מיקרוסופט מפתחת מערכת הפעלה חדשה לגמרי? אולי. סביר יותר שלא

בימים האחרונים רוחשת האינטרנט שוב בשמועות בנוגע ל"מידורי", מה שיש הסבורים שתהיה מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, והראשונה מזה זמן רב שנבנית לגמרי מחדש, ולא כשדרוג של מערכות הפעלה קודמות.

לפי דיווח באתר Software Development Times, מידורי, שקיומה נחשף לראשונה על ידי הבלוגרית מרי-ג'ו פולי בספרה "מיקרוסופט 2.0", היא מערכת הפעלה שנבנית במיוחד להתאמה עם עבודה ב"ענן" הממוחשב, כחלק מרשת מחוברת.

מידורי היא תוצר של פרויקט Singularity, פרויקט מחקרי של מיקרוסופט שנועד לבחון גישות חלופיות לבניית מערכת הפעלה. הפרויקט עבר לאחרונה לידיו של אריק ראדר, סמנכ"ל בכיר בחברה ומי שיש הרואים כיורש המיועד של סטיב באלמר.

בניגוד לחלונות, שנוצרה בעולם ללא ווב, מידורי נבנית מהבסיס כדי להיות מערכת הפעלה מחוברת ומרושתת, שיכולה גם לשאוב משאבים מהרשת ושתהיה מאובטחת בהרבה.

עם זאת, לא כולם מאמינים שמדובר במערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט - או בזאת שאחריה. הבלוגר רוברט סקובל, שעבד בעבר במיקרוסופט, אומר ש"רק אדיוט יאמין שזאת מערכת ההפעלה הבאה של החברה". לדבריו של סקובל, גרסאות שונות של חלונות ישמשו כמערכות ההפעלה של מיקרוסופט במשך העשור הקרוב לפחות.

לדבריו של סקובל, מידורי הוא פרויקט שמטרתו לדמות בניית מערכת הפעלה מבוססת .Net, על מנת לפתור בעיות בפלטפורמת הרשת של מיקרוסופט ולאפשר לה לשמש כבסיס לאסטרטגיית הרשת העתידית של החברה.

סקובל סבור שמיקרוסופט לא תבנה מערכת הפעלה ללא תאימות לתוכנות ותיקות כמו לוטוס 1-2-3 כל עוד עדיין יש ליו"ר החברה ביל גייטס השפעה על הנעשה בחברה.

בשיחות שניהלתי עם מהנדסי תוכנה ממיקרוסופט בכנס TechEd של החברה השנה, קיבלתי את הרושם הברור שהמהנדסים שעובדים על גרעין מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט עושים זאת על בסיס מערכות ההפעלה הקודמות. עם זאת, אין לפסול את האפשרות של מערך פיתוח מקביל שעובד על הדור הבא בלי קשר לצוות הוותיק של חלונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully