וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צעד בדרך אל ה-WiMax

דידי חנוך

30.7.2008 / 17:30

משרד התקשורת מפרסם היום לשימוע משני את מדיניות הקצאת התדרים לרשת WiMax

עוד צעד נעשה היום בדרך הארוכה אל ה-WiMax. משרד התקשורת מפרסם היום לשימוע משני את מדיניות הקצאת התדרים לרשת גישה אלחוטית רחבת פס. הרשיונות במכרז ינתנו לתקופה של 15 שנה.

במכרז יהיו מספר שלבים. במכרז הראשון לתדרים בתחום 2.5 גיגהרץ, יוקצו תדרים המתאימים לטכנולוגיית WiMax בלבד. במכרז זה יוכלו לגשת מפעילים סלולריים חדשים בעדיפות ראשונה ומירס בעדיפות שניה. במכרז יוכלו לזכות עד שני זוכים. סלקום, פרטנר ופלאפון לא יוכלו להשתתף בשלב זה. שלב זה צפוי להתרחש ב-2008.

בשלב ב' של המכרז לתדרים בתחום 2.5 גיגהרץ יוקצו תדרים במתכונת שמתאימה ל-WiMax או ל-LTE (סלולר דור 4). במכרז זה יזכו 3 עד 5 חברות, וכאן כן יורשו מפעילות הסלולר הגדולות להשתתף וחברות אחרות לא יזכו בעדיפות אוטומטית עליהן.

במכרז שני, תדרים בתחום 3.5 גיגהרץ יעמדו למכרז. חברות בעלות רשיון מפעיל פנים ארצי כללי חדש יקבלו עדיפות, ואחריהן בעלות רשיון ייחודי קיים וחדש בעדיפות שניה. מכרז זה מיועד לטלפוניה נייחת.

בתחום 3.7 מגהרץ יתבצע תהליך של הרשמה והקצאה, או מכרז אליו ייגשו ביחד ובעדיפות שווה בעלות רשיון מפעיל פנים ארצי חדש, ייחודי, הוט ובזק. במכרז זה יוקצו עד 150 מגהרץ, חלקם במתכונת התואמת WiMax וחלקם במתכונת התואמת LTE.

לפי משרד התקשורת, יוענק משקל משמעותי במכרז הסלולרי למחיר הכולל לשיחת טלפון ולשירותים אחרים שיוצעו למנוי לתקופה שתיקבע, בנוסף לגורמים כמו קצב והיקף פריסת הרשת, רוחב הפס ואיכות השירות למנוי.

במכרז הנייח יינתן משקל ניכר לגורמים כמו היקף וקצב פריסת הרשת, כולל פריסה לאיזורים מרוחקים ודלי אוכלוסין, רוחב הפס ואיכות השירות למנוי.

אופטימיות?

שר התקשורת אריאל אטיאס אומר בהודעה לתקשורת: "המכרז צפוי להביא להגברת התחרות, ולהורדת המחירים לצרכן, כיוון שברגע שהמחירים שיוצעו ע"י הזוכים יהיו נמוכים, גם החברות האחרות בענף , תהיינה חייבות להוזיל גם הן את המחירים".

זאת ראייה מעט אופטימית של הדברים. חברות ודאי יציעו מחירים נמוכים במכרז, אבל לאחר שישיקו את השירות, מה ימנע מהן להעלות מחירים? התחרות ודאי חשובה לשוק וצפויה לשפר את ההיצע של החברות, אבל יש לתהות האם שר התקשורת סבור שבאמת יוכל להשפיע על המחירים, או האם הוא מכין את הבמה לקרבות ציבוריים פופוליסטיים נוספים עם חברות התקשורת הגדולות במשק, כפי שעשה עד כה.

למרות ההשגות, המכרז הוא צעד חשוב בהתקדמות טכנולוגיית התקשורת הנייחת והניידת בישראל. ויש לברך על ההחלטה שלא למנוע מהחברות הקיימות בשוק לגשת למכרזים, לצד ההחלטה לתת עדיפות לחברות חדשות בחלק מהמכרזים. זה נראה כמו איזון סביר בין הרחבת שוק התקשורת בארץ לבין מתן אפשרות לחברות קיימות לשפר את הטכנולוגיה שלהן ואת ההיצע שלהן ללקוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully