וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תהילה 2.0

דידי חנוך

31.7.2008 / 10:47

האם השחקנית פלישיה דיי היא מודל אפשרי לעתיד תעשיית הבידור?

בראיון שנתנה לפני מספר ימים, אמרה השחקנית והתסריטאית פלישיה דיי שהיא מעדיפה לראות את עצמה בעמוד הראשי של יוטיוב מאשר במסך הטלויזיה. לדברי דיי, היא גדלה עם האינטרנט, והצלחה ברשת חשובה לה יותר.

מי היא פלישיה דיי? ובכן, חובבי "באפי", עשויים לזכור אותה כאחת מהקוטלות הפוטנציאליות הרבות מעונה שבע. היא היתה ויי, החנונית הקצת מוזרה. רובנו לא יזכרו אותה משם.

חובבי קומדיה גיקית שגולשים הרבה ביוטיוב יזכרו אותה יותר מ-"The Guild", סדרת יוטיוב מצליחה על חבורת שחקנים במשחק רשת. דיי היא היוצרת והתסריטאית של הסדרה, שזכתה לעשרות אלפי מנויים ולמאות אלפי צפיות לכל פרק קצרצר.

מאות אלפים, אם לא מיליונים, יכירו אותה מסדרת הרשת Dr. Horrible's Sing-A-Long Blog, שנוצרה על ידי יוצר באפי ג'וס ווידון, שודרה באתר Hulu ונמכרת באמצעות חנות iTunes - שם הגיעה למקום הראשון במכירות הוידאו. שם שיחקה דיי את פני, נערת חלומותיו של נבל העל בגילומו של ניל פטריק האריס.

מעבר לתפקידונים בטלויזיה, פלישיה דיי מעולם לא זכתה למה שעד לאחרונה ניתן היה להגדיר כ"הצלחה". אבל ברשת, היא כוכבת עולה.

היו בעבר דוגמאות רבות של כוכבים שצמחו ברשת והתקדמו להצלחה - במידה זו או אחרת - מחוץ לה. לילי אלן וטילה טקילה הן שתי דוגמאות שונות מאד זו מזו לתופעה. אחרים, כמו כוכבת Lonelygorl15 ג'סיקה לי רוז ניסו לצאת לעולם הקולנוע וכשלו. אבל הראיון של דיי נתן רמז אפשרי בנוגע לעתיד לבוא. בניגוד לאחרים שקדמו לה, דיי לא רואה בהצלחה ברשת אמצעי למינוף הצלחה בהוליווד המסורתית. יוטיוב, בשבילה, הוא הבמה האולטימטיבית להצלחה.

ולמה לא? באינטרנט היא יכולה לשלוט במוצר שלה, בתדמית שלה, במסחור שלה. כרגע אין עדיין הרבה כסף בסדרת וידאו די מצליחה ביוטיוב, אבל מספר הצופים ברשת גדל כל הזמן.

והרשת רווחית כבר עכשיו למי שהצליח כבר מחוץ לה ומגיע עם קהל מעריצים. לפי חישוב משוערך, הרווח של ג'וס ווידון ממכירות של ד"ר הוריבל באייטיונז מגיע לסביבות 4 מיליון דולר. זאת מסדרה שעלותה היתה מזערית. השחקנים הרוויחו כ-100 אלף דולר, וזה לפני הרווחים מהדיוידי העתידי שצפוי להצליח לא מעט.

ווידון הלך לרשת מכיוון ששם יש לו חירות רבה יותר, גם כיוצר וגם כאיש עסקים. הוא יכול לנהוג בשחקנים שלו באופן הוגן יותר ממה שחברות המדיה הגדולות עושות. דיי הגיעה לרשת כי היא שם מגיל 11.

ואגב, גם ג'סיקה לי רוז, מי שסדרת הרשת שלה עשתה רעש כה רב לפני שנתיים וקריירת הקולנוע שלה עשתה רעש כה מועט מאז, חוזרת לסדרות רשת.

"תהילת אינטרנט" הוא ביטוי שהשימוש בו כלל עד היום מידה מסוימת של זלזול. רוצים לומר: התהילה היא באינטרנט, לא בעולם האמיתי. אבל עם התחזקות האינטרנט כמדיום לגיטימי, הופכת תהילת אינטרנט למושג מיותר כמו "תהילת טלויזיה". אנשים שהתפרסמו באינטרנט הם אנשים מפורסמים. והישגים שקרו באינטרנט הם הישגים. נקודה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully