וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווימקס, שמימקס

אמיתי זיו

31.7.2008 / 13:14

דוד אבנר מתייחס למכרז ה-WiMax: "אני אישית לא מאמין בטכנולוגיה וחושב שהיא נחותה"

"אני מברך על תחרות מבוססת תשתיות, היא מפתחת את מדינת ישראל ואת הכלכלה. מנגד, אני אישית לא מאמין בטכנולוגיה וחושב שהיא נחותה - מצריכה השקעות גדולות והתועלת בה קטנה", כך מסר דוד אבנר, מנכ"ל חברת פרטנר , כשהוא מתייחס למדיניות מכרז ה-WiMax אותה פירסם אתמול משרד התקשורת.

תשתית ה-WiMax שתפרש בישראל תאפשר גישת רחבת פס בכל מקום הן לגלישה באינטרנט והן לשיחות בסלולר דרך מפעילות חדשות.

אבנר המשיך וביקר את אופן ביצוע המכרז כפי שנכתב במסמך המדיניות של משרד התקשורת: "האופן שבו המכרז נעשה בעייתי בעיני כי במכרז הזה לא גובים תשלום עבור משאב לאומי - התדר שבו יעשו החברות שימוש. פרטנר שילמה 400 מיליון דולר על תחום תדרים צר מאד בראשית דרכה ובמכרז הזה, זה לא יהיה כך. מדינת ישראל יכולה לקבל הרבה מיליארדי דולרים שימנעו ממנה. אמנם יגבה מחיר נמוך למשתמשי ה-WiMax אבל האזרחים האחרים לא ייהנו מהמכרז. זה כמו לתת נפט של המדינה בחינם או כמו שיתנו לי את חוף הים בחינם, בתנאי שאני אגבה רק 10 שקלים דמי כניסה ממתרחץ".

אבנר גם חזר על הטענה שמסירת התדרים ל-WiMax תחסום את התפתחות חברות הסלולר הקיימות לדור הרביעי: "למרות שיש הצהרה של משרד התקשורת שצה"ל יפנה תדרים עבורנו לדור הרביעי יש לי חשש שכשנצטרך להתחיל בניסויי הדור הרביעי ב-2010 לא יהיו לנו את התדרים הנחוצים, וגם לא ב-2011.
זה נזק גדול מאד וחבל שלא שמרו לנו את התדרים כמו במדינות אחרות, להבטיח את ההתפתחות הרציפה של רשתות הסלולר הקיימות".

  • עוד באותו נושא:
  • wimax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully