וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביאים לנינטנדו את הצ'יפ

נינטנדו ו-54 חברות נוספות תובעות בבית משפט בטוקיו את מפיצי האביזרים המאפשרים שימוש בתוכן פיראטי על ה-DS

חברת נינטנדו מעוצבנת. קונסולת ה-Nintendo DS המאוד-פופולרית שלה, שמכרה עד היום כ-77.5 מיליון יחידות, הפכה לבית חם עבור חובבי פיראטיות ותכני Homebrew – תוכנות ומשחקים שנבנו על ידי המשתמשים עצמם. מאז השקתה ב-2004, הופצו ברחבי האינטרנט ובחנויות המשחקים רבות במזרח הרחוק אביזרים שעוקפים את מערכות ההגנה של הקונסולה ומאפשרים להריץ עליה תכנים פיראטיים ו"אפורים". הטענה של יצרני האביזרים האלה היא שהם בנויים עבור החומרים של המשתמשים ועבור גיבויים. ובאמת, יש הגיון באפשרות לשים את כל המשחקים אותם רכשתם על קלטת אחת שלא תצא מהמכשיר עצמו, ואילו את הקלטות המקוריות לשמור בבית.

עם זאת, נינטנדו לא מרוצה. החברה, יחד עם 54 חברות משחקים, הגישה תלונה בבית המשפט המחוזי בטוקיו נגד יבואניות של האביזרים האלה, ובראשם קלטת בשם R4, ליפן, בטענה שמדובר ב"תחרות בלתי הוגנת". בהודעה אותה הוציאה נינטנדו, נאמר כי הקלטות האלה "מאפשרות העלת תכנים בלתי חוקית מהאינטרנט", מה ש"גורם לנזק חמור לחברה וליוצרי התוכנות".

במקביל, הודיעה החברה לאתר GamesIndustry.biz כי מתחילת השנה היא הצליחה לגרום לתפיסתם של כמעט 30,000 מכשירים כאלה, ב-11 מדינות בהן פעלה יחד עם רשויות החוק. המדינות הן בלגיה, סין, דנמרק, צרפת, הונג קונג, איטליה, קוריאה, הולנד, ספרד, בריטניה וארה"ב. עם זאת, מדובר ככל הנראה בטיפה בים. אביזרים חדשים מהסוג הזה מגיעים לחנויות המקוונות כל הזמן, ובשנה האחרונה חלה גם התקדמות משמעותית בתחכום שלהם ובפשטות השימוש.

  • עוד באותו נושא:
  • נינטנדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully