וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכשיר לעשירים פראיירים

דידי חנוך

4.8.2008 / 11:06

נוקיה Arte 8800 הוא מכשיר יפה, בעל יכולות מוגבלות ומחיר שמבהיר שהוא לא נועד לכם או לי

מבט בנתונים של נוקיה 8800 לצד המחיר שלו עשוי לגרום להרמת גבה במידה כזאת שתגרום למתבונן נקע במצח. זה המכשיר היקר ביותר של נוקיה שנמכר בארץ באמצעות מפעילה סלולרית, וזה אחד המכשירים הבינוניים ביותר של החברה מבחינת תכונות. אז מה קורה כאן? הבה נחפור קצת במכשיר לפני שנחזור לשאלה הזאת.

תכונות

מבט בתכונות של המכשיר יזכיר לכם מאד מכשיר אחר: נוקיה 6280, המכשיר הנמכר בישראל לשנת 2007, ואחד המכשירים הפחות חביבים עלי בשנים האחרונות. לשני המכשירים מצלמת 2 מגפיקסל, שניהם עובדים על ממשק S40 הבסיסי של נוקיה, שניהם מכשירי דור 3 ושניהם סליידרים. למעשה, ההבדל המהותי היחיד בין מבחינת נתונים הוא העובדה של-6280 ויורשו הנוכחי 6288 יש מסך 2.2 אינץ', בעוד ל-8800 יש מסך 2 אינץ'.

בשלב זה די ברור לכם שהמכשיר הזה לא עולה כמה שהוא עולה בגלל מה שהוא יכול לעשות. אז הבה נתקדם.

העיצוב

עכשיו אנחנו מתחילים להתחמם. אני לא מת על העיצוב של 8800, אבל אין ספק שהוא מאד מעוצב. הוא כבד מכיוון שהוא עשוי כולו ממתכת. הוא מגיע עם עריסת טעינה מתכתית ונאה, והוא עצמו מעוגל ונאה ומסתיר את המקלדת במנגנון שניתן לפתוח בתנועת הטלה מהנה לאחר אימון מועט. זה גם המכשיר היחיד של נוקיה בארץ שמגיע עם אזניית בלוטות תואמת.

אין ספק שהמכשיר הזה היה יקר משמעותית לייצור לעומת 6280, גם בשלב העיצוב וגם בשלב הבנייה. אבל לא יקר מספיק כדי להסביר את המחיר שלו. אז שוב נשאל את השאלה:

מה קורה כאן?

פשוט מאד. זה לא מכשיר בשבילנו. כלומר, יכול להיות שהוא בשבילכם, אם אתם עשירים וממש לא בעניין של טכנולוגיה. אבל הוא לא מיועד לצרכן הרגיל. זה הנציג הראשון בישראל לסדרת Arte של נוקיה, סדרה לצרכנים עשירים - אבל לא עשירים מאד. בעבורם יש את סדרת Vertu או סדרת Sirocco. המכשיר הזה נועד לצרכנים שלא באמת מעוניינים במה שהמכשיר מסוגל לעשות למענם, פרט לכך שהוא יאפשר להם להוציא מהכיס מכשיר שונה משל חבריהם.

בפרמטרים שלו, Arte 8800 הוא כנראה מכשיר טוב. הוא באמת מעוצב, באמת שונה ובאמת עשוי מחומרים איכותיים. וגם רינגטונים שהולחנו על ידי בריאן אינו זה מגניב. אבל הפרמטרים שלו לא קשורים בכלום לפרמטרים של הצרכן המתקדם, ולטעמי גם עשירים יכולים לרכוש מכשיר יקר פחות שייתן להם הרבה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טובעים במספרים

מחיר ברשת אורנג'
199 ש"ח לחודש 36X חודשים = 7164 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
169 ש"ח לחודש 36X חודשים = 6084 ש"ח
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
139 ש"ח לחודש 36X חודשים = 5004 ש"ח

מצלמה: 2 מגפיקסל
מסך: 2 אינץ'
רדיו FM
קישוריות: דור 3, בלוטות'
זיכרון: 1 גיגה

תיקון: למכשיר מצלמת 3.2 מגפיקסל

המסקנות הסופיות בנוגע ליחס עלות/תועלת נותרות בעיניהן, אך אנו מתנצלים על הטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully