וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GTA תחת אש

מפיצת המשחק GTA IV מורידה אותו מהמדפים בתאילנד בעקבות רצח "בהשפעת המשחק"

חברת New Era Interactive Media, המפיצה בתאילנד את משחק הקונסולות GTA IV, החליטה להורידו מהמדפים, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. ההחלטה נובעת מהודאתו של נער בן 18 בכך ששדד ורצח נהג מונית כדי "לבדוק אם בחיים האמיתיים קל לשדוד מונית כמו במשחק", זאת לדברי חוקר בכיר במשטרת תאילנד.

בכיר במשרד התרבות התאילנדי מסר לרויטרס כי הרצח מהווה קריאת השכמה לרשויות, שצריכות לחקור את הנושא של משחקי מחשב אלימים. המשרד ניסה כבר בעבר להגביר את הרגולציה הקיימת על משחקי המחשב האלימים.

לא ברור אם המשחק הורד מהמדפים לתמיד, או רק עד אשר יעבור הזעם הציבורי, אותו זעם שעולה בכל מדינה בה משתמש בן נוער כזה או אחר במשחקי מחשב כדי להצדיק מעשי פשע. חייבים לציין – כאן מדובר באדם בן 18, והגבלת הגיל על מכירת GTA IV ברוב המדינות היא 18+, כך שאין פה עיסוק בסוגיית הנערים אשר משחקים בכותר למרות שאסור לחנויות למכור להם אותו.

בנוסף, לא קיים כיום קונצנזוס על השפעה מזיקה של משחקי וידאו אלימים על בני נוער. מספר רב של מחקרים התפרסם עד כה בנושא בכל רחבי העולם, כשיש שהמשחקים משפיעים על תפיסת האלימות על ידי הצעירים לרעה, ויש הרבה מחקרים שאומרים כי אנשים נורמטיביים מסוגלים להבדיל בין המשחק לבין המציאות גם בגיל צעיר, וכמו כן, המשחק מאפשר להם להוציא אגרסיות ולהרגע.

היסטוריה של אלימות

סדרת משחקי GTA עמדה כבר במרכז של לא מעט פרשיות, כשהמפורסמת שבהן היא פרשיית 'הקפה החם' – קוד נסתר שהתגלה בכותר הגדול הקודם של הסדרה, GTA: San Andreas שמו, אפשר לשחקן לגשת למיני-משחק קצב שמאפשר לדמות שלו לקיים יחסי מין עם חברתו. אמנם המיני-משחק הזה היה נטול עירום ממשי, אך עצם הכללתו על הדיסק – אפילו כתוכן חבוי אליו לא ניתן היה לגשת בלי פריצת הכותר – עוררה סערה ציבורית שהובילה להורדת המשחק ממדפי כמה מהרשתות הגדולות בארצות הברית ותביעה ייצוגית.

בנוסף, היינו עדים כבר מספר פעמים לבני נוער שביצעו פשעים – בחלקם פשעים מחרידים כמו רצח – וניסו להאשים את המשחק בכך. ב-2005 הוגשה במדינת אלבמה בארצות הברית תביעה של משפחת סטריקלנד, בעקבות רציחתו של השוטר ארנולד סטריקלנד בידי דווין מור. התביעה כוונה כנגד חברת סוני שייצרה את הפלייסטיישן 2 וחברת Take-2 שמפיצה את GTA, בטענה כי המשחק היה גורם מרכזי לרציחתם של השוטרים. התביעה הזו נדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully