וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבב המשחקים של אינטל

חברת אינטל חושפת פרטים חדשים על השבבים הגרפיים הייעודיים שלה - Larabee, שיכללו עשרות ליבות

חברת אינטל חשפה היום פרטים חדשים אודות ה-Larabee – שבב גרפי חדשני שעומד להתחרות בכרטיסים הגרפיים של חברות Nvidia ו-AMD (אשר רכשה את ATI). השבב, שיחל להיות משולב במחשבים ב-2009-2010, צפוי להציג ארכיטקטורה שונה לזו של המעבדים הגרפיים הקיימים.

באינטל לא רוצים לקרוא ל-Larabee מעבד גרפי, אלא טוענים כי מדובר בשילוב של אלמנטים מהמעבדים הגרפיים עם תכונות של CPU – מעבד מרכזי במחשב. במקום יחידת עיבוד גרפית, יהיה בשבב מספר גבוה של ליבות x86, שפותחו על בסיס מעבד הפנטיום . נכון לעכשיו, מתכננים באינטל שבבים עם 8-48 ליבות, כשלכל אחת מהן 256 קילובייט cache. הם גם טוענים כי השיפור בביצועים הנו כמעט לינארי, כך ששבב עם 16 ליבות יביא לביצועים כפולים-כמעט מזה עם 8. בעתיד, התכנון הוא ליצור שבבים עם מאות ליבות.

מעבר לכך, באינטל מודעים לשוק הקיים, ומתאימים את Larabee אליו. לשבב החדש לא יהיה ממשק פיתוח ייחודי משלו, אלא תמיכה בממשקים קיימים כגון DirectX של מיקרוסופט. בכך תתאפשר גם הרצה של המשחקים הנוכחיים על מחשבים שישתמשו בשבב.

כניסתה של אינטל לשוק מגיעה על רקע טענות חוזרות ונשנות על גוויעתו של שוק משחקי המחשב לטובת שוק הקונסולות הביתיות. עם זאת, הטענות האלה מושמעות כבר שנים רבות, ובינתיים אנו רואים שרבים מהכותרים הגדולים ממשיכים לצאת גם למחשב, וז'אנרים פופולריים כמו משחקי התפקידים ההמוניים מנסים לספק כיום לא רק חוויה קהילתית אלא גם חוויה גרפית מרשימה.

סוף לשעמום?

כבר שנים רבות לא ראינו שינויים גדולים במפת המשחק של שוק הכרטיסים הגרפיים הצרכניים. Nvidia ו-AMD חולשות על מרבית השבבים הייעודיים, עם סדרות Geforce ו-Radeon, ואינטל מביאה את הפתרונות הגרפיים הזולים והמובנים בתוך לוחות אם של מחשבים ביתיים וניידים. רכישתה של ATI על ידי AMD הייתה, אמנם, מאורע עסקי גדול, אבל ההשפעות של הרכישה נראו בעיקר מאחורי הקלעים.

הפעם האחרונה בה השוק הזה הזדעזע הייתה בשנת 2000, כשאחת החברות הגדולות בתחום – 3DFX, הכריזה על פשיטת רגל ונרכשה על ידי Nvidia. מאז ראינו בעיקר נסיונות לגשת אל תחום חומרת המשחקים מכיוונים אחרים, כמו שבב ה-PhysX, מנוע ייעודי לחישובים פיזיקליים, שנרכש – יחד עם החברה שמפתחת אותו, על ידי Nvidia גם כן.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל
  • larabee

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully