וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

שמועות גורסות כי מחירה של האקס-בוקס 360 בארה"ב ירד ל-199$, ובכך תהפוך הקונסולה לזולה בדור השביעי

שמועה מעניינת הגיעה אל אתרים ArsTechnica ו-VGChartz. על פי השמועה הזו, עומד המחיר של האקס-בוקס 360 בארצות הברית לצנוח ב-7 בספטמבר. כך, ערכת ה-Arcade, נטולת הכונן הקשיח, תעלה כביכול 199$ במקום 279$; ערכת ה-Pro עם כונן ה-60 גיגה תמשיך לעלות 299$, ואילו גרסת ה-Elite עם כונן של 120 גיגה תרד במחיר מ-449$ ל-399$.

אם השמועה הזו נכונה, תעלה הגרסה הזולה של האקס-בוקס 360 פחות מה-Wii, ותחשב לקונסולה הזולה ביותר בדור השביעי. זהו יתרון משמעותי, בייחוד לפני תקופת חגי החורף – התקופה העמוסה ביותר עבור תעשיית המשחקים.

הרצון להוציא את משחקי המחשב והקונסולות מהבית ואל האוטובוס, המטוס או התור במשרד ממשלתי כזה או אחר, הניב לא מעט קונסולות ניידות – החל מהטטריסים הותיקים למיניהם, ועד ל-PSP של סוני וה-DS של נינטנדו, שהפכו לשתי הקונסולות הניידות הפופולריות ביותר בשוק כיום. זאת, כמובן, אם לא מחשיבים את הטלפונים הסלולרים.

לפני מספר שנים, החלו המפתחים של הטלפונים הסלולריים לאפשר לאנשים להעתיק אליהם משחקים. כך נגמר לו עידן הסנייק הישן, והחלה תקופה בה הופיעו גרסאות סלולריות למשחקי קלפים, משחקי מרוצים ואפילו כותרי פעולה. היו גם חברות שפיתחו גרסאות סלולריות ללהיטים של המחשב האישי והקונסולות הביתיות, כמו "הנסיך הפרסי" ו"ספלינטר סל". דבר אחד היה משותף לכל אלה – דובר בגרסאות פשוטות מאוד, עם גרפיקה בסיסית ומשחקיות לא מתוחכמת בעליל. ואז, אפשר לומר, הגיע האייפון.

גם id בעסק

השבוע התקיים כנס ה-QuakeCon של חברת id – האולפן שפיתח סדרות כמו Doom ו-Quake, שהיוו גם מצגות אינטראקטיביות להדגמת היכולות של המנועים החדשים אותם החברה פיתחה עבור המשחקים ואז מכרה לכל המרבה במחיר. אחד מבכירי id הוא ג'ון קארמק, מפתח נחשב מאוד בתעשיית המשחקים, שעלה על הבמה של הכנס כדי לשאת נאום, והחל להלל דווקא את האייפון.

לטענתו של האיש, האייפון הוא מכונת משחקים ברמה הטכנית של הדרימקאסט מבית סגה, "חזקה יותר מ-DS ו-PSP ביחד" ואולי אפילו כזו שמתקרבת ליכולות של האקס-בוקס והפלייסטיישן 2. בהתאם לכך, id מפתחת עכשיו שני כותרים לטלפון הפופולרי של אפל, הראשון הוא "משחק סלולרי קונבנציאונלי" ואילו השני צפוי לבדוק את המגבלות של המכשיר בתחום הגרפיקה.

נכון לעכשיו, המצב קצת פחות ורוד. בחנות התוכנות של אפל, אשר משרתת את בעלי האייפון והאייפוד טאץ', יש לא מעט משחקים, אך רובם לא נראים פורצי דרך בתחום המשחקיות הסלולרית. עם זאת, אם נשווה את הטלפון לקונסולות ה"שגרתיות", יש מקום לאופטימיות זהירה, כיוון שעובר זמן עד שהמפתחים מתחילים לנצל את היכולות של המכונות בצורה יעילה.

התייחסות נוספת אל אייפון בתור מכונת משחקים הושמעה מכיוון מגזין טיים, שמביא את הפופולריות של האייפון, קלות העברת המשחקים אליו והמחירים הנמוכים יחסית כסיבות לכך שאייפון יכול להגיע לליגה של הגדולים לא רק בתחום הסלולר אלא גם בתחום המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully