וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למקליט המרושת

דידי חנוך

5.8.2008 / 23:11

לאחר מאבק משפטי שנמשך שנתיים, תוכל חברת Cablevision להשיק מחדש את שירות המקליט הדיגיטלי המרושת שלה

לפני שנתיים דיווחנו על תביעה כנגד חברת הכבלים האמריקאית קייבלויז'ן מצד טרנר, פוקס, ABC, CBS ו-NBC. התביעה היתה ניסיון מצד חברות המדיה למנוע מקייבלויז'ן להשיק שירות מקליט דיגיטלי מרושת.

מדובר במוצר דומה מבחינה תפקודית ל-yes Max ו-Hot Magic המשווקים בארץ, כשההבדל הוא שהתכנים המוקלטים לא מאוחסנים בממיר המקומי כי אם בשרתי החברה. מעשית, השירות עובד בדומה ל-HOT VOD, כשההבדל הוא שאין צורך ברכישת זכויות מיוחדות מצד החברה, כי מדובר בהקלטה, דבר שצרכן רשאי חוקית לעשות בכל תוכן משודר.

בתביעה טענו חברות המדיה שמדובר בשידור מחדש ללא אישור וללא רכישת זכויות, בעוד קייבלויז'ן טענה שמדובר רק בהעברת אמצעי ההקלטה מהבית לשרתיה החברה. בית המשפט פסק בתחילה לטובת חברות המדיה, אך בית הדין לערעורים קבע שהטכנולוגיה לא מפרה זכויות יוצרים באופן ישיר.

לדברי קייבלויז'ן, הפסיקה תאפשר לחברה לספק ללקוחות יכולות הקלטה באמצעות עדכון קושחה, מה שאומר שהחברה תוכל להציע את השירות ללא העלות הגבוהה - לחברה ולצרכנים - של מקליט דיגיטלי בעל כונן קשיח בבית הלקוח.

בעת הגשת התביעה המקורית, אמרו בחברת הכבלים של וורנר - שחטיבת המדיה שלה היתה בין החברות התובעות - שאם יתברר שהשירות חוקי, הרי שגם היא תשקול בחיוב להציע שירות דומה.

כפי שכתבנו לפני שנתיים, הניצחון של קייבלויז'ן יכול לקדם את טכנולוגיית ההקלטה המרושתת ולהפוך אותה לתחליף זול יותר של השירותים הקיימים כיום, ובכך לספק לצרכנים את האפשרות להקליט כל פריט בלוח השידורים כרצונם. בסופו של דבר, תהליך כזה יוביל להבאת השירות הזה גם לארץ, לפחות למנויי HOT.

  • עוד באותו נושא:
  • dvr

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully