וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך בין כוכבים

משקפי הוידאו של Myvu יגרמו לכם להראות כמו ג'ורדי ממסע בין כוכבים, אך בו בזמן יספקו חווית צפיה ניידת סבירה

חלום הוידאו הנייד, חמקמק הוא. אם את תחום האודיו-מחוץ-לבית-בלי-לעצבן-אנשים האנושות כבר פיתחה עד לרמה גבוהה מספיק כשהמציאה ושכללה את האוזניות, עם הוידאו יש לנו בעיה. נכון, לרובנו יש מכשירים ניידים שמסוגלים לנגן סרטי וידאו על מסך הקטן שלהם, אבל זה בדרך כלל לא מספק, וגם מכריח אותנו להחזיק את המכשיר הנייד ביד או לא לזוז בזמן הצפייה.

מכשיר חדש שמגיע לארץ, Myvu solo שמו, הוא חלק מהטרנד ההולך-וגובר – אפילו אם זה קורה באיטיות מרשימה – של משקפי מסך. בעבר נעשו לא מעט נסיונות ליצור משקפיים כאלה, אבל רובם היו לכשלונות צורמים בגלל משקלם הרב, איכות הצפייה הירודה ובמקרים רבים גם כאבי הראש להם גרם השימוש במשקפיים.

במבט ראשון, Myvu Solo נראה הרבה יותר אלגנטי מהדורות הקודמים של המשקפיים. ועם זאת, קשה לקרוא לו "יפה". אחרי הכל, ההשוואה הבלתי-נמנעת כאן היא לג'ורדי לה-פורג' מ'מסע בין כוכבים', וזו לא השוואה מחמיאה. מצד שני, גם כשיצאתי לרחוב בפעם הראשונה עם אוזניות גדולות, הרגשתי מאוד מגוחך, אז יש מצב שמתרגלים לתחושה שכולם מסתכלים עליכם באופן מוזר כשאתם משתמשים במשקפיים.

דברים שרואים מכאן

עוד כמה מילים על הצד העיצובי – ה-Myvu שוקל 70 גרמים, שמתפזרים בין שתי האוזניים שלכם לבין האף (יש כאן 3 תושבות מתחלפות לאף). אני, אישית, לא הרגשתי שהמשקפיים מכבידות עלי יותר מדי גם אחרי צפייה ארוכה, אך אנשים אחרים שניסו אותם החלו להרגיש לא נעים אחרי כחצי שעה.

מעבר לכך, החליטו המעצבים של המוצר לא להחשיך את כל שדה הראייה שלכם, אלא רק את האמצע שלו. את הצדדים, וחלק ממה שנמצא לפניכם, תוכלו לראות דרך פלסטיק חום. מצד אחד, זה הרבה יותר נוח כשאתם ברכבת או באוטובוס, וכן רוצים להיות מודעים למה שקורה סביבכם, אבל זוהי הקרבה מסויימת על חווית הצפיה. מבחינתי, ההקרבה הזו מוצדקת לגמרי, כי יש משהו מאוד מפחיד באי-מודעות לסביבה כשאתם נמצאים מחוץ לבית.

רד, רד מעל מסך הטלוויזיה שלי

עכשיו בואו נעבור לחלק הבאמת-מעניין, חווית השימוש. ה-Myvu solo מגיע עם בקר שליטה חוטי חיצוני יפה ומעוגל, שמשמש גם להטענת המכשיר (על ידי חיבור כבל USB) וגם לכיוון בהירות התמונה ועוצמת הצליל. בגרסה אותה קיבלנו, יש מחבר נוסף עבור אחד המתאמים הרבים שיש למכשיר, כולם מתאימים לאמצעי פלט שונים כגון נגן האייפוד, נגנים של ארכוס, טלפון נוקיה N95 ועוד. גרסה נוספת לא כוללת מתאמים כלל, אלא כבל אייפוד מובנה, למי שרוצה להשתמש במשקפיים רק עם הנגן של אפל.

החוויה הראשונית של צפיה בסרט דרך ה-Solo מוזרה קצת. החלונות בצדדים נותנים לכם להתמצא במרחב, אך לאן שלא תזיזו את הראש שלכם, המסך נמצא ישר לפניכם. והמסך הזה, אי אפשר להגיד שהוא ענקי, אבל גודלו מאוד סביר – כמו לראות מסך של 37 אינץ' ממרחק של כמה מטרים. גם האודיו סביר פלוס, עם אוזניות מובנות של Ultimate Ears.

אך מה עם המסך עצמו? הוא, איך לומר, לא הכי מרשים. הרזולוציה שלו, 320x240, לא באמת מספיקה כדי ליצור תמונה איכותית, ועל עומק צבעים אין מה לדבר בכלל. מה שכן, קשה לשפוט את המסך הזה כמו מסך טלוויזיה רגיל, ובהחלט מדובר בשיפור כשמשווים אותו להחזקת מסך של מכשיר נייד בידיים. בנוסף, הופתעתי מהיעדר כאבי הראש לאחר הצפייה, שמראה כי הטכנולוגיה מתקדמת.

סיכום

לטענתם של יצרני המכשיר, מסוגל הוא לעבוד 4 שעות ללא הצורך בהטענה. אצלי הוא שרד כ-3.5, אבל אני התעללתי קצת בעוצמת הצליל ובהגדרות התמונה, אז אפשר להבליג על זה. דבר אחד עליו אי אפשר להבליג בשום פנים ואופן הוא העובדה שיש מעט מאוד אנשים עבורים יהיה המכשיר הזה באמת שימושי - כאלה שנוסעים המון בתחבורה ציבורים או טסים כמה וכמה פעמים בשנה. עבור כל השאר הוא גאדג'ט נחמד ותו לא.

מחיר: 1099 ש"ח
להשיג ברשת ביג בוקס ובחנויות גאדג'טים

  • עוד באותו נושא:
  • myvu

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully