וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה נגד הפירטים

דידי חנוך

10.8.2008 / 2:47

אתר הטורנטים הפופולרי "מפרץ הפירטים" נחסם באיטליה. כפי שניתן היה לצפות, הם נוקטים באמצעי נגד

אתר TorrentFreak מדווח שמפרץ הפירטים (Pirate Bay) - עוקב הטורנטים הגדול בעולם, והאתר הפירטי הלוחמני בעולם - נחסם באיטליה בעקבות הוראה של משרד המשפטים האיטלקי. ההוראה ניתנה לכל ספקיות האינטרנט באיטליה. כמה מהספקיות חוסמות את האתר באמצעות כתובת ה-IP שלו, בעוד אחרות חוסמות את שם הדומיין.

כל מי שמכיר את ההיסטוריה של המפרץ לא יתפלא ודאי לשמוע שהם לא מתכוונים להוריד את הראש עד יעבור זעם. בהודעה בבלוג הרשמי של האתר, כינה אחד ממייסדיו, פיטר סאנדה, את איטליה "מדינה פשיסטית", וציין שראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני הוא הבעלים של חברות מדיה באיטליה. סאנדה טוען בפוסט שברלוסקוני הוא "מתחרה" של מפרץ הפירטים, ומסביר בכך את הצעד של הממשלה.

מעבר להתבטאויות, נוקטים במפרץ הפירטים גם בצעדים מעשיים. האתר החליף כתובת IP, והוסיף שם דומיין חדש (labaya.org) שאינו חסום באיטליה כרגע.

פרסום חינם

המאבק במפרץ הפירטים הוא תופעה מעניינת, מכיוון שנראה שהאתר רק פורח בזכות הניסיונות לחסום אותו. הפשיטה שנערכה על האתר ב-2006 על ידי המשטרה השוודית הפילה אותו ליומיים, אבל הפכה אותו למפורסם יותר מאי פעם. ובינתיים, נראה שגרמה נזק רב יותר לחברות המדיה שדחפו לעריכתה ולרשויות אכיפת החוק השוודיות ששיתפו עימן פעולה.

תוצאה סבירה של הפעולה הנוכחית? כל איטלקי שלא ידע מה זה "מפרץ הפירטים" יידע שיש אתר גדול שניתן להוריד בו כל דבר ושמנסים להוריד מהרשת ללא הצלחה.

עם שרתים במדינות שונות - בעקבות הפשיטה ב-2006 - כמעט בלתי אפשרי להוריד את האתר מהרשת. וכל עוד מפעיליו מוכנים לרכוש עוד ועוד שמות מתחם ולהחליף כתובות IP, קשה לראות איך יוכלו הרשויות באיטליה לחסום אותו לאורך זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully