וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול מפלח

12.8.2008 / 14:34

מספר חברות פרסום וספקיות אינטרנט הודו בכך שעקבו אחר מעשיהם של הגולשים ללא ידיעתם כדי להתאים להם פרסומות

הוושינגטון פוסט מדווח כי מספר חברות אינטרנט הודו בכך שהן משתמשות טכנולוגיות לפילוח הגולשים למטרות התאמת פרסום, כל זה ללא ידיעתם והסכמתם של הגולשים. הדבר נחשף במכתבים שפרסמה הועדה למסחר ואנרגיה של בית הנבחרים האמריקאים, אשר הינם חלק מחקירה דו-מפלגתית על אמצעי פילוח השוק של חברות הפרסום.

גוגל, אחת מחברות הפרסום המקוון הגדולות באינטרנט כיום, אישרה כי היא משתמשת בטכנולוגיות חדשות שמאפשרות לעקוב בצורה טובה יותר מבעבר אחרי הרגלי הגלישה של אנשים באתרים בהם מוצבות הפרסומות של החברה. עם זאת, הדגישו אנשי החברה כי הם אינם משתמשים בטכנולוגיות דוגמת Deep-Packet Inspection, אשר בודקת את כל המידע שעובר דרך נקודה מסויימת בשביל להבין מאיפה הוא הגיע – דבר המאפשר מעקב חשאי ומאוד יסודי אחרי הרגלי גלישה. חברת NebuEd, לעומת זאת, הודתה כי בדקה את הטכנולוגיה עם כמה ספקיות פס רחב Knology ו-Cable One. גם מיקרוסופט ויאהו הודו בצורה כזו או אחרת, כשיאהו טוענת כי היא תאפשר למשתמשים "לכבות" את המעקב אחריהם למטרת פילוח.

נכון לעכשיו אין בארצות הברית חוק שבא לעגן את הזכויות של המשתמשים ורמות הפילוח בהן יכולות חברות הפרסום לעסוק ללא ידיעתם של אלה אחריהם הן עוקבות. מה שקורה עכשיו בועדה למסחר ואנרגיה יכול להוות תשתית להצעת חוק כזו, ובינתיים פורסמו באתר הועדה מכתבים מ-21 חברות עם התשובה שלהן לשאלות על איסוף המידע על הגולשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully