וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הנשר של יאהו! ממריא?

דידי חנוך

13.8.2008 / 1:55

הפלטפורמה הפתוחה החדשה של יאהו! למפתחים, Fire Eagle שמה, עשויה להיות משמעותית מאד לעתיד החברה

יאהו משיקה היום (שלישי) את Fire Eagle, פלטפורמה פתוחה ליישומי מיקום. הפלטפורמה, שנמצאת בבטא מספר חודשים, אמורה לשמש כמרכז המידע אודות המיקום שלכם. היא יכולה לשאוב את המידע על המיקום ממספר רב של אפיקים כגון עדכונים באתרים, נתוני GPS, מיקום מטלפונים סלולריים ועוד, ולהעביר את המידע הזה בהתאם לבחירת המשתמש לרשתות חברתיות ואתרים אחרים.

מה שהשירות נועד לעשות הוא להקל על מפתחים ליצור יישומים מבוססי מיקום, וכמובן להפוך את יאהו לציר המרכזי של יישומים מסוג זה. תשומת לב ניכרת הוקדשה לפרטיות משתמשים בתחום זה, ומשתמשים יכולים לשקר באשר למקומם, וגם להחליט בזמנים מסוימים שאינם רוצים שהמערכת תציג את המיקום שלהם.

נכון למועד ההשקה, יש כבר מספר יישומים ואתרים שמשתמשים בפלטפורמה, ורבים אחרים צפויים להיות מושקים בעתיד הקרוב. כבר עכשיו, כ-800 מפתחים עובדים על יישומים.

פרשנות: ממקמים את עצמם

כשכתבתי בעבר שיאהו! לא צריכה למכור למיקרוסופט - ואם כן אז רק את החיפוש - היה לפייר איגל, שירות שבחנתי בבטא הסגורה, משקל לא מבוטל בטענתי. Fire Eagle הוא מסוג היישומים שהתועלת שלהם לציבור הרחב לא תופיע במשך השבועות והחודשים הקרובים. אבל הוא יישום שיכול בהחלט להגשים את מטרתו ולהפוך את יאהו לציר המרכזי ביישומי מיקום.

יישומים מבוססי מיקום הם ללא ספק אחד הגלים החשובים ביותר בתחום התוכנה בשנים הקרובות. המוקד שלהם יהיה ללא ספק המכשיר הסלולרי, אבל הם צפויים להיות משמעותיים גם מחשבים ניידים ואף מחשבים נייחים לאלה שמשתמשים במחשבים שונים בבית ובעבודה.

כרגע, אנחנו עדיין נמצאים בשלב מוקדם מאד בתחום השירותים מבוססי המיקום. כיום, הם משמשים בעיקר לניווט, מציאת דברים בדרך, והודעה ברשתות כמו טוויטר ש"אני נמצא במיקום X". אבל בהמשך, הם יהיו חשובים בהיבטים החברתיים של הרשת - נאמר, כתיבת הודעת בלוג על מקום מסוים והצגת המיקום בבלוג באופן אוטומטי - וגם כאמצעי לפרסום ממוקד שעשוי להיות המודל העסקי הבא של תעשיית הסלולר. כבר עכשיו ניתן למצוא בגלריית האפליקציות של השירות מספר יישומים מעניינים.

באופן לא מפתיע, השירות מוגבל מאד כרגע בישראל. אף אחד משירותי המפות הגדולים שתומכים בו - נכון לעכשיו, יאהו! מפות וגוגל מפות באמצעות יישומי צד שלישי - לא כולל מפות מפורטות בישראל. אבל ניתן בהחלט לקוות שנראה תמיכה באמצעות אחד משירותי המפות המקומיים, או שגוגל יממשו את הבטחתם להנפיק גרסה מקומית של שירות המפות הפופולרי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully