וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס מאמץ את גרונאו

שר התקשורת הודיע היום כי בכוונתו לאמץ את עיקר מסקנות דו"ח גרונאו. תוקם ועדה נוספת לתחום הטלויזיה

שר התקשורת אריאל אטיאס פרסם היום במסיבת עיתונאים את עיקרי החלטותיו בנושא אימוץ דו"ח ועדה לגיבוש המלצות בדבר מדיניות וכללי תחרות בשוק התקשורת המקומי, אשר הוקמה בפברואר 2007 בראשות פרופסור ראובן גרונאו. הדו"ח הוגש לשר במרץ 2008. "ככל שצללו עמוק יותר, נושא רדף נושא" אמר שר התקשורת היום בהתייחסות לעבודת הועדה. לטענתו, הזמן הרב שנדרש לה כדי לגבש מסקנות נובע מהעבודה היסודית אותה עשו, עבודה שכללה גם נסיעות לאירופה כדי לבדוק את מצב שוק התקשורת במדינות אחרות.

השר אימץ את החלטות הוועדה, אם כי עשה זאת עם מספר סייגים. כך, למשל, החליט השר שלא לאפשר בינתיים לחברות הסלולר להיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות לפני שייקבעו "תנאים אשר יבטיחו יצירת מגרשת משחקים מאוזן". עם זאת, יש לו כוונה ליצור מפעילים וירטואליים על גבי תשתית הסלולר הקיימת ולקדם אותם, ליצירת שוק תחרותי יותר בלי הבעיות הכרוכות בבניית תשתית פיזית חדשה – משימה שהפכה בזמן האחרון לקשה ביותר, הן בעקבות הלחץ הציבורי והן בעקבות בעיית המקום.

באשר לתחום הטלפוניה הנייחת, כאן הודיע אטיאס על אימוץ כמעט-מלא של ההחלטות. כך, למשל, חברת בזק תתבקש לאפשר כניסת מפעילים חיצוניים שיפעלו על התשתית שלה ואף יוכלו לשדרג אותה, ובתמורה תקבל את האפשרות להציע חבילות שירותים לא פריקות (טלוויזיה, אינטרנט, טלפון) באמצעות חברות הבת שלה, וחברת הבת YES אף תוכל לספק שירותי טלוויזיה על גבי תשתית האינטרנט. בנוסף, כדי לקצר את התהליכים הביורוקרטיים, תוכל בזק להתחיל ולהציע סלי תשלומים 45 ימים לאחר שהגישה בקשה לכך, זאת באופן אוטומטי אם לא התקבלה תגובה מהמשרד. בכך, מגביל השר את משרדו ואת משרד האוצר לתגובה והתנגדויות בפרק זמן סביר.

אטיאס הודיע גם כי כיוון שלדעתו לא מוצה תחום שידורי הטלוויזיה עד תום בדו"ח גרונאו, בכוונתו למנות בעת הקרובה וועדה לגיבוש המלצות בדבר מדיניות וכללי התנהגות, הן בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית והן בתחום הטלוויזיה המסחרית. את הבסיס לעבודת הוועדה יהווה דו"ח גרונאו, שהמליץ על יצירת חבילת בסיס קטנה וזולה יותר, יחד עם הסרת המגבלות החלות על בעלי רישיון מיוחד בתחום התוכן.

גם נושא האינטרנט עלה לדיון. השר הודיע על מורת רוחו לנוכח רוחב הפס ומהירות התשתית בישראל, כשהוא מתייחס גם להעדפת אזורי המרכז על פריפריה באמרו "לא מספיק להשקיע באזורי השמנת". בתוך כך, דובר על הקמת רשתות תשתית של הדור הבא (NGN) גם באזורי פריפריה במקביל להקמתן במרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully