וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופות ל-MobileMe: חלק ראשון

זיו קיטרו

17.8.2008 / 1:28

רוצים את מה ש-MobileMe נותן ולא רוצים לשלם לאפל? בחלק הראשון, בוחן זיו קיטרו אפשרויות אחסון ושיתוף

בשבוע שעבר צללנו אל תוך השירות החדש מבית אפל MobileMe וראינו מה הוא יכול היה להיות. למרות שרוב הבעיות הגדולות - הקריסה המוחלטת של המערכת בתקופת ההשקה הראשונה, למשל - כבר מאחוריו, השירות עדיין לא מתפקד כמו שצריך. בחיפוש אחר שירותים יציבים יותר (וזולים יותר) עולות לא מעט חלופות אשר מספקות את כל מה ש-MobileMe מציע, אבל אנחנו החלטנו להתרכז בנקודה החלשה ביותר, נכון לרגע זה, של MobileMe: היכולת לאחסן ולשתף קבצים.

הדיל אותו מציעים לכם באפל הוא כזה: 20 גיגה של מקום אחסון בתמורה לדמי מנוי של 100 דולרים לשנה. יש לציין שמקבלים הרבה יותר מסתם שטח אחסון, כיוון שנלווים אליו מגוון שירותים נהדרים. אני, אישית, הייתי מוכן לשלם את הסכום המדובר עבור החבילה, לו היא הייתה עובדת כראוי.

הבעיה, לטעמי, היא האיטיות המכאיבה בה השרת עובד. לפני כחודש ערכתי כמה ניסויים לבדיקת היכולות והביצועים של המערכת. לאחר שביקשתי לגבות 2 גיגהבייט של מידע, כמעט ונחנקתי כשראיתי שייקחו שלושה ימים לסיים את הפעולה.

אבל אנחנו, כאמור, באנו לדבר על האלטרנטיבות. חלקן מספקות את היכולת לגבות בלבד, אחרות מאפשרות לאחסן ולשתף. גם המחירים לא אחידים - יש שיציעו לכם שטח אחסון אסטרונומי במחיר נמוך, ויש שינסו לגבות מכם המון כסף עם תמורה דלה. מה שמשותף לכל השירותים אותם נציין כאן, היא נוחות השימוש.

שרת פרטי

במחיר של 84 דולר לשנה ניתן לקבל 150 גיגה של אחסון על שרתים של חברת godaddy. כדי שתוכלו להשתמש בשירותים שלהם, תזדקקו גם לכתובת אינטרנט וכזו אפשר לקבל היום במחיר של 2 דולר לשנה.

לשרת כזה תוכלו להעלות קבצים, ליצור תת ספריות מוגנות בסיסמה,לפתוח ספרייה אליה כל אדם עם דפדפן מודרני או תוכנת FTP יוכל לעלות קבצים עבורכם ואף להעלות אתר פרטי ישירות דרך iWeb.

העלויות הנמוכות כל כך של שרתי אחסון היום מעלות את השאלה - מדוע אפל חוסכים על הלקוחות שלהם ולא נותנים להם קצת יותר מרחב נשימה?

אמזון ו-JungleDisk

השירות האמיתי הראשון עליו נדבר כאן עובד על כל הפלטפורמות. משתמשי Windows, מק ולינוקס יכולים ליהנות ממוצר הזה, שלפי דעתי הוא המשתלם ביותר כיום בשוק.

אמזון, חנות הספרים המקוונת שהפכה לאחת מחנויות הכלבו הגדולות באינטרנט, מספקת מזה זמן רב שירות המכונה S3, או Simple Storage Service - שירות אחסון פשוט. ה-S3 מאפשר לכם לשמור על השרתים של החברה כל סוג קובץ שתרצו במחיר של 15 סנט לחודש עבור כל גיגה של מידע. אחסנו 10 גיגה ותשלמו להם דולר וחצי לחודש. על כך צריך להוסיף מחיר של 10 סנט להעלאת המידע ועוד 17 סנט על כל גיגה שמורד מהשרת. גם בתעבורה גבוהה מאוד זה השירות הזול ביותר שתמצאו.

אלא שיש בעיה, אמזון לא מספקים שום דרך לגשת לשרתים שלהם בצורה נוחה. אל תוך הפער הזה בין המשתמש לבין אמזון נכנסת התוכנה JungleDisk.

בתמורה ל-20 דולר בלבד תקבלו, לכל החיים (כולל שדרוגים) תוכנה שתהווה קשר בין שרתי האחסון של אמזון לבין המחשב שלכם. בעזרת התוכנה תוכלו לפתוח ”דליים“ (השם שניתן לספריות שלכם בשרת של אמזון). מאחר וכל המשתמשים בעולם פותחים את הדליים שלהם באותו המקום, שם הדלי שלכם חייב להיות מקורי. ברגע שפתחתם דלי כזה, תוכלו להתחיל ולפתוח בתוכו ספריות ותת ספריות עם כל שם שרק תרצו. אין הגבלה על מספר הדליים שאתם יכולים לפתוח, מה שאומר שתוכלו לפתוח דלי לגיבוי של המחשב שלכם ודלי אחר עבור קבצים לשיתוף.

כחלק מהחבילה אתם מקבלים גם שירות גיבוי חכם. ספרו לJungleDisk אילו ספריות תרצו לגבות וכל כמה זמן לעשות זאת והיא תעשה את הדבר עבורכם. אם תרצו, תוכלו גם לפתוח דיסק רשת, מה שיאפשר לכם להשתמש ב-Finder ובמקבילות שלה על חלונות ולינוקס, כדי להעלות ולהוריד קבצים כאילו היה זה דיסק רשת רגיל.

השירות האחרון בחבילת השירות של JungleDisk יעלה לכם עוד דולר לחודש ויפתח בפניכם את האפשרות לחזור להעלות קבצים מנקודה בה הפסקתם, כך שאם הייתם באמצע גיבוי והייתה הפסקה חשמל או שנאלצתם לצאת מהבית ולכבות את המחשב תוכלו לחזור לאותה נקודה בה הפסקתם. כמו כן, תוכלו לקבל גישה אל הקבצים שלכם מכל דפדפן וגיבוי חכם יותר שיזהה אילו מהקבצים שאתם מגבים עברו שינוי ויגבה רק אותם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

Yuntaa

אולי לא מושלם, אבל לא פחות מבטיח הוא האתר Yuntaa. הדבר הראשון שחייבים לומר עליו הוא שבניגוד לאפל, שלא שילמו לאף אחד כלום על מיילים שהמערכת שלהם איבדה, Yuntaa מבטיחים לפצות אתכם אם המידע שלכם אי פעם ילך לאיבוד. מה תמצאו ב-Yuntaa? החבילה הבסיסית של השירות לא עולה כסף, אך מספקת לכם רק גיגהבייט אחד של שטח אחסון. החבילה היקרה ביותר עולה כבר 95 יורו (כ-200 שקלים יותר מהשירות של MobileMe) ולא כוללת הגבלת נפח בכלל, ומגיעה עם כל השירותים אותה הם יודעים לספק.

באתר, היושב על שרתים מהירים מאוד, תוכלו לבנות בלוגים, להעלות קבצים (ישירות מהאתר או דרך תוכנה ייעודית), לשתף קבצים, לבנות גלריות של תמונות, להתחבר לכל אחד מהשירותים החיצוניים כמו פליקר ואת כל זה בלי הרבה מאמץ ובלי ידע מוקדם.

כמו שכתבתי בתחילה, השירות לא מספק את כל השירותים של MobileMe אבל את הגלריות ואת ה-iDisk הוא מחליף בקלות.

קטן אבל שימושי

לצד השירותים הגדולים, יש גם כמה מתחרות קטנות יחסית. אחת מהן היא drop.io - שירות המאפשר לכם לפתוח ספריה מקוונת ולהעלות אליה קבצים (או שיעלו עבורכם קבצים כדי שתוכלו להוריד אותם). השירות התרחב בשנה האחרונה ומאפשר לכם בין היתר להתקין ווידג‘ט באתר שלכם אליו אנשים יוכלו להעלות קבצים מהמחשב שלהם, לאפשר לאנשים לשלוח קבצים לשטח האחסון דרך המייל או, אם אתם גרים בארה"ב, גם דרך ה-SMS.

שירות אחר הוא Dropbox, הפותח לכם ספריית רשת על המחשב. כל מה שתזרקו לתוכה יסתנכרן מיידית עם השרת. דרופבוקס נותן לכם שני גיגהבייטים של אחסון חינמי, וממשק משתמש נוח המאפשר לגלות בקלות את הכתובת הישירה בה נמצא כל קובץ. בנוסף, מציע השירות גלריה מקוונת.

סיכום

כפי שיכלתם לראות, יש חלופות רבות לשירות האחסון והשיתוף של MobileMe. לכולם יש רכיב חינמי המציע, לרוב, 2 גיגהבייטים ואפשרות להרחיב את השטח במחיר סביר, יחד עם אפשרויות מתקדמות לניהול ושיתוף תוכן. מה שחשוב לזכור הוא שהשירותים החדשים יותר לא תמיד יישארו פה לנצח, כך שאם תסמכו על חברות קטנטנות יש סיכוי שתמצאו את עצמכם לפתע ללא שטח האחסון.

גם אם אפל יהפכו את השירות שלהם ליציב ומהיר, טוב לדעת שיש חלופות. בשבוע הבא נראה מה צריך לעשות מי שרוצה לגשת לאימייל שלו גם מתוכנת mail של המערכת וגם מכל מקום ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully