וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבת פנדורה של הרדיו המקוון

תחנת הרדיו המקוונת Pandora עומדת בפני סכנת סגירה בעקבות שינוי בשיטת התמלוגים על השמעת השירים

תחנת רדיו מקוונת מהדור החדש – Pandora שמה, שמספקת למשתמש מוזיקה בהתאמה אישית תוך ניתוח העדפות, קרובה לסגירה. זאת למרות הפופולריות שלה, הן במדינות בהן היא פועלת רשמית והן במדינות כמו ישראל, בהן ניתן לגשת לאתר רק באמצעות תחבולות אינטרנט כאלה ואחרות. "אנחנו מתקרבים להחלטה על סגירת השאלטר" אמר בראיון לוושינגטון פוסט מקים האתר, טום ווסטרגרן.

דבריו של ווסטרגרן הם הד גסיסה של רבות מתחנות הרדיו המקוונות בארצות הברית – גסיסה שלא נובעת מהיעדר ביקוש, אלא מחקיקה פדרלית שדרשה להגדיל בצורה דרסטית את התמלוגים אותן נדרשות התחנות האלה לשלם על השמעה של שיר למשתמש. כשבעים אחוזים מ-25 מיליוני הדולרים אותם צפויה פנדורה להרוויח השנה יילכו לתשלום התמלוגים בשיטה החדשה.

במחאה על ההחלטה, החליטו פנדורה ותחנות אחרות כמו Last.FM להפסיק את השידורים למשך יום אחד ביוני 2007. המחאה, ששמה Day of Silence (יום של שקט) זכתה לכיסוי נרחב באמצעי התקשורת אך לא מנעה את מימוש האיום.

נכון לעכשיו, התקווה של פנדורה ושירותים דומים היא נסיון חקיקה של חבר בית הנבחרים האמריקאי האוורד ל. ברמן (דמוקרט, קליפורניה), שמנסה לתווך בין תחנות הרדיו המקוונות לבין ארגון ה-SoundExchange שמייצג את האמנים.

  • עוד באותו נושא:
  • Pandora

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully