וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

18.8.2008 / 19:04

חוק ההסדרים נמצא שוב על סדר היום הציבורי, וחברת הכנסת הבלוגרית שלי יחימוביץ' רוצה שתקראו אותו

כמדי שנה, גם עתה אנחנו מגיעים לתקופה שבה "[[חוק ההסדרים]]" מתחיל לעלות על הפרק. בעיני מדובר בחוק מאוד בעייתי ונראה שהוא נועד למנוע דיון נרחב בתיקוני חקיקה שונים. בשנה שעברה העלתה חברת הכנסת [[שלי יחימוביץ]] את נוסח החוק לבלוג שלה ועודדה בכך דיון ציבורי בסעיפי החוק.

גם השנה אפשר למצוא את הנוסח המעודכן של החוק בבלוג של יחימוביץ' כאשר הוא זמין להורדה בפורמט PDF וכן בפורמט של וורד (דבר שיקל על השימוש ועל הציטוט). 160 העמודים של החוק לא מאפשרים לנבחרינו לעבור על כל סעיף וסעיף והמתכונת של החוק לא מאפשר לקיים דיון נפרד וארוך על כל סעיף בו. זה המקום שבו אנחנו האזרחים יכולים לפעול ולעצור את חוק ההסדרים. בפוסט שלה קוראת יחימוביץ לכל אחד להתמקד בסעיפים שבהם הוא בקיא ולשלוח את הניתוח שלו אליה על-מנת לשלבו בתוך הניתוח הכולל של החוק. בנוסף, במכתב שנשלח לאתר [[עבודה שחורה]] קוראת יחימוביץ לכתוב לשרי העבודה בממשלה ולדרוש מהם שלא לתת יד לחוק ההסדרים.

קהילת המורים בפתח תקווה

לפחות לצורך האייטם הנוכחי, אשמח אם נעזוב בצד את כל הנושא שפתח תקווה לא באמת קיימת. תודה.

אני חייב לומר משהו ישיר מאוד – כמעט כל מה שאנחנו לומדים במוסדות להשכלה גבוהה אינו מהווה מטרה אם כי אמצעי בדרך להרוויח כסף ומעמד. בעיני מעטים מאוד הם המקצועות אליהם אנשים פונים מתוך תחושה של שליחות. אחד מהם הוא רפואה, ועוד אחד הוא מקצוע ההוראה. 12 שנים הייתי חלק ממערכת החינוך הישראלית בתור תלמיד וקשה לי לזכור שנה אחת שבמהלכה לא היו איומים בשביתה. כמובן שבתור תלמיד לא ראיתי בכך הרבה פסול, אבל ככל שהתבגרתי ,למדתי להבין ששביתה של מורים היא משהו שמתחולל ברגע שתחושת השליחות נתקלת בחומת המציאות.

המורים הם אלה שאחראים על העתיד שלנו ושל ילדינו. פוליטיקאים יכולים להחליט על דרך מדינית זאת או אחרת, אבל המורה הוא הזה שיקנה לילדינו את הערכים שאנחנו לא הצלחנו להקנות לו, ואת הידע שאנחנו לא מסוגלים להקנות לו בכוחות עצמנו. זה אומנם מתחיל בקטן וכרגע מדובר בקהילה רק של פתח תקווה, אבל אני מאמין שתקשורת בין מורים, וניהול הידע הם שישפרו את החינוך בארצנו וכתוצאה מכך גם את עתידנו.

הבלוגים של ערוץ הספורט

אם אתם קוראים את הטור הזה באופן קבוע, בוודאי ראיתם שהתייחסתי פעמים רבות אל בלוגי הביקורת של תקשורת הספורט בישראל (עומדים בשער המקורי וממשיכי דרכו השונים). הסיבה לקיומם של בלוגים כאלה נובעת מבעיה אמיתית של סיקור בעייתי ולא רק מן הרצון של הקוראים לאכול נבלות ולצחוק על חשבונו של כלי התקשרות הפחות טוב בעיניהם. בעיני יש שתי דרכים לפתור את בעיית הסיקור – הדרך הראשונה היא באמצעות "עומדים בשער" וממשיכי דרכו (שניים מהם פעילים כיום). הדרך השנייה היא דרכו של ערוץ הספורט כפי שמשתקפת בהבנתי את פני הדברים.

אפשר כמובן לכתוב ביקורת, אבל הביקורת לא באמת ולא תמיד תשנה את הקו המנחה של כלי התקשורת, או תגרום לעובדים בו לעשות עבודה עיתונאית טובה יותר. צידו השני של המטבע הוא לתת את הבמה לאותם קוראים שצורכים את הביקורת. לא מסוג של "Think you can do better?" אלא יותר בכיוון של לתת גם לקהל מן הבית להשתתף ולהביע את דעתו כמעט באותה הרמה של הכתבים. הדבר יביא את הכתבים לדאוג להיות ברמה אחת (לפחות) מעל הבלוגרים ואת הבלוגרים לדאוג להיות כמה שיותר טובים, על-מנת לא לחזור בעצמם על אותן הטעויות שהם מתלוננים עליהן במסגרת בלוגי הביקורת.

בלוג לי ובלוג לך

בעבר לא פעם כתבתי בטור זה על [[בלוגלי]] ועל כך שבעיני מדובר בבלוגיה המאגדת חלק ניכר מן תוכן הגולשים האיכותי בישראל. לא צריך לתהות יותר מידי איך זה קרה – להחזיק בלוג בבלוגלי זה משהו שנמצא באמצע הדרך בין בלוג עצמאי לבין בלוג בתוך אתר כמו [[ישרא-בלוג]] או [[תפוז]]. [[אלעד זלומונוס]], ממקימי בלוגלי, עורך בבלוג האישי שלו סקירה של קהילות מבוססות וורדפרס מו בעברית (מערכת ששוחררה אף היא ע"י צוות בלוגלי) שקמו במהלך השנה האחרונה, מאז שחרור המערכת. בעוד שלבלוגלי אין מיקוד מיוחד וניתן למצוא שם בלוגרים טכנולוגיים לצד כאלה שכותבים על החיים האישיים שלהם, מרבית הבלוגיות שניתן למצוא בסקירה של זלומונוס הן קהילות ממוקדות שעוסקות בנושא מסויים או לפחות משתדלות להתמקד בו. אני מאמין שסקירה זו לא תהיה האחרונה, ומקווה שבקרוב יצטרפו אליה עוד בלוגיות רבות ואיכותיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully