וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם תעשיית המשחקים מאיימת

דידי חנוך

20.8.2008 / 14:30

מספר חברות משחקים בריטיות עומדות לדרוש מ-25,000 בריטים לשלם 300 ליש"ט על הורדת קבצים פירטית

חברות המשחקים אטארי, Codemasters, Topware Interactive, Reality Pump ו-Techland החליטו ללכת בעקבות תעשיית המוזיקה ולשלוח מכתבי איומים לאלפי אזרחים בריטים החשודים בשיתוף קבצי משחקים. לפי דיווח באתר הטיימס הבריטי, יישלחו החברות מכתבים ל-25,000 משקי בית בריטים וידרשו תשלום של 300 לירות שטרלינג. מי שלא ישלם, ייתבע. כנגד 500 מבין אלה שלא ייענו למכתב, יינקטו הליכים משפטיים.

החברות בחרו לנקוט בגישה זאת לאחר שהשבוע נאלצה אישה בריטית בשם איזבלה בארוינסקה לשלם 16,000 לירות שטרלינג על שהורידה את המשחק Dream Pinball באופן פירטי.

רוג'ר בילנס, נציג דאבנפורט ליונס, משרד עורכי הדין שמייצג את חברות המשחקים, אמר לטיימס כי החברות כעסו על היקף ההורדות הפירטיות של המשחקים שלהן. לדברי בילנס, מכר המשחק Dream Pinball כ-800 עותקים במהלך 14 הימים הראשונים מאז יצא בעוד החברה מעריכה שהוא הוריד באופן לא חוקי כ-12,000 פעמים. המשחק Operation Flashpoint של קודמאסטרז הורד 691,324 במהלך שבוע אחד

חברת עורכי הדין פונה לבין הדין הגבוה על מנת לקבל צו שיאלץ את ספקיות האינטרנט הבריטיות להעביר לידיה את שמותיהם וכתובותיהם של 25,000 החשודים בהורדות לא חוקיות של משחקים. הן השיגו כבר קרוב ל-5,000 שמות וכתובות לאחר שסיפקו ראיות לשיתוף הקבצים.

המהלך הזה של חברות המשחקים הבריטיות דומה מאד למהלכים של חברות המוזיקה והקולנוע האמריקאיות, ששלחו אינספור מכתבי איומים מסוג זה לגולשים. זה אינו מהלך מקובל בתעשיית המשחקים, וגם לא בתעשיית המוזיקה הבריטית. מקור המקורב לאיגוד חברות המשחקים הבריטית אמר שרוב החברות לא ירצו לתבוע את "קהל הבית" שלהן, ושסביר יותר שיחפשו אמצעים אחרים להקטין את ההפסדים כתוצאה מפירטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • אטארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully