וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל בינוני, הביצועים גדולים

מחשב ה-14.1 אינץ' של חברת HP לא נייד במיוחד, אבל יכול להוות אלטרנטיבה טובה ללפטופים מאסיביים

חברת HP היא אחת מיצרניות הניידים המוכרות בעולם. אם התדמית שלה בתחום המדפסות וציוד ההיקפי חוותה עליות ומורדות, כשזה הגיע למחשבים ניידים התדמית הזו תמיד הייתה גבוהה יחסית. עם זאת, התדמית של המחשבים האלה הייתה משעממת קמעה. ואז הגיעה, בתחילת השנה הזו, סדרה חדשה של מחשבי Pavilion שהציגה גם עיצוב יפהפה.

המחשב אותו בדקנו עכשיו, Pavilion dv2750ej, הוא דגם של 14.1 אינץ' באותה הסדרה. המפרט שלו כולל מעבד T5550 במהירות 1.83 גיגה-הרץ, שני גיגהבייטים של זכרון, כונן קשיח של 160 גיגה, כרטיס מסך Intel X3100, רמקולים של Altec Lansing, קישוריות אלחוטית ומסך WXGA ברזולוציית 1280x800. כל זה במשקל של שניים וחצי קילוגרמים.

קשה, קשה

המחשב הזה, כמו שאר חבריו לסדרה, נועדו לשימוש אישי. ה-dv2750 הוא חלק מטרנד חדש יחסית של מחשבי ביניים שנכנסים בין גדלי המסכים הקלאסיים והנפוצים יותר של 12.1 ו-15.4 אינץ'. אם בעבר נחשבו הראשונים לניידים עסקיים ולימודיים, ואילו אחיהם הגדולים נועדו לשימושים ביתיים כמו צפיה בסרטים ומשחקים, דגמי הביניים יכולים לשמש לשני הדברים.

הבעיה בדגם הספציפי הזה היא המשקל שלו. מה לעשות, אבל 2.5 הקילוגרמים של המחשב הזה מקשים מאוד על סחיבת מחשב בתיק במשך כל היום, במיוחד כשיודעים כמה הבדל יכולים לעשות 500-600 גרמים שחסרים במחשבים הקטנים יותר.

מצד שני (דגם ביניים כבר אמרתי?), אם מסתכלים עליו כעל דגם מוקטן – הבדל של 1.3 אינץ' בסך הכל – של לפטופ מולטימדיה ביתי סטנדרטי, אני נוטה לחשוב שהטרייד-אין בין גודל המסך לבין המשקל (מחשבים 15.4' רבים שוקלים יותר מ-3 קילוגרמים) מוצדק מאוד.

עושה את עבודתו נאמנה

אמנם כתבתי דברים דומים כבר בביקורות על שני אחיו הגדולים של המחשב הזה, אבל לא יזיק לחזור על זה שוב – הנדסת האנוש של מחשבי סדרת Pavilion נוטה להיות מצויינת. משטח המגע, בו יצרנים מסויימים מתחכמים עם טקסטורות מוזרות, חלק ולא מתנגד יותר מדי לאצבעות; המקשים של המקלדת נוחים גם לאצבעות גדולות, אם כי זה לא חוכמה במחשבים גדולים יחסית; מקשי שליטה במולטימדיה יפים ומוארים.

והביצועים עצמם? כצפוי, טובים מאוד. גם בשימוש רגיל וגם ליישומי מולטימדיה שדורשים לא מעט כוח. הדבר מתבטא לא רק במהירות המחשב ובהירות המסך, אלא גם באיכות הרמקולים של Altec Lansing. ובאופן מוזר, אפילו עומס כבד על מעבד לא מצליח לחמם את המחשב הזה לרמה בה יהיה לא נוח להחזיק אותו על הברכיים. את זה עושה המשקל שלו. הסוללה של המחשב הצליחה להחזיק יותר משלוש שעות בשימוש משרדי רגיל (אינטרנט, אופיס, משחקי פלאש שמעצבנים את הבוס) וכשעתיים וחצי כשראיתי סרט תוך כדי שימוש בכמה תוכנות ברקע.

רק מה, כמו בכל מחשב עם כרטיס מסך מובנה אינטל, לא כדאי לכם אפילו לחשוב על הפעלת משחקים כבדים, הם לא יוכלו להסתדר עם המחשב הזה, והתוצאה תהיה עצובה. אולי אפילו תבכו.

סיכום

השאלה האמיתית היא למי מתאים המחשב הזה? הכי קל להגיע לתשובה הזו דרך שלילה: הוא לא מתאים לאנשים שמסתובבים עם הנייד שלהם כל היום; הוא לא מתאים לאנשים שרוצים תחליף שולחני מלא בגלל גודל המסך שלו; הוא לא מתאים כמחשב ראשי לגיימרים. וזהו, בערך.

לכל השאר, מדובר בהיבריד מוצלח מאוד בין גודל ומשקל, שגם מצליח להיראות טוב מאוד ולעשות את עבודתו בצורה מוצלחת למדי.

מחיר: כ-4,000 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully