וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלום השחור

דידי חנוך

25.8.2008 / 10:46

השמש זורחת בצפון. דג ישן עם כבש. HTC Diamond הפך את וינדוז מובייל לכיפית יותר. אחד מהדברים האלה נכון

יש דברים שהם חוקי טבע. יש עובדות שעליהן אנחנו יכולים לבסס תפיסת מציאות סבירה וקונצנזוסיאלית. אחד הדברים האלה הוא שמערכת ההפעלה של מיקרוסופט, חלונות מובייל, היא אשפה. היא מכוערת, היא איטית, היא לא נוחה, היא מעצבנת, והיא ללא ספק מערכת ההפעלה הגרועה ביותר מסוגה. במיוחד במכשירים עם מסך מגע.

אבל HTC עובדים כבר זמן מה על פרויקט מעניין. פרויקט החבאת WinMo. החל ממכשיר Touch הראשון שלהם, HTC משקיעים מאמצים בפיתוח הסוואה מוחלטת למערכת ההפעלה. וה-Diamond הוא פרי המאמצים האלה.

חלונות מה?

מרגע הפעלת המכשיר דבר אחד ברור: הממשק שלו לא נראה כמו ממשק של מכשיר חלונות. הוא יפה. אפילו סקסי. הוא נוח. מעבר לכך, הוא נוח לעבודה באצבע ולא רק בעט המגע. נרחיק לכת ונאמר שזה ממשק המגע הטוב ביותר בו השתמשנו שאינו הממשק של האייפון. עדיין יש פער במהירות, אבל אחרי כמה ממכשירי המגע שבדקנו לאחרונה, טוב לראות שיש מישהו בתעשייה שמבין שהאייפון הציב רף וצריך לכל הפחות לנסות להגיע אליו.

גם בתחום האינטרנט ממשיכה מלאכת הסתרת החלונות. ברירת המחדל במכשירי חלונות מובייל היא הדפדפן הבינוני ומטה של מיקרוסופט, אבל לא במכשיר הזה. כאן שמו HTC את הגרסה החדשה ביותר - בינתיים, צפוי שדרוג בקרוב - של אופרה מובייל, הבכיר מבין שני הדפדפנים לניידים של אופרה. וזאת הפעם הראשונה מזה זמן רב שאופרה עושה עלי רושם טוב יותר מאופרה מיני, אחיו הקטן. פרט לכך שהוא לא תומך בפלאש, הדפדפן מציג עמודי אינטרנט בצורה מעולה, כולל אתרים קשים יחסית להצגה. קל להתמקד בנקודה בדפדפן באמצעות ממשק המגע, והוא מגיב במהירות.

למרות הכל, HTC עדיין לא הגיעו לתוצאות מושלמות בפרויקט הסתרת החלונות שלהם. רשימת אנשי הקשר, לדוגמה, היא זאת של מערכת ההפעלה, והדפדוף בה פחות נוח מאשר העבודה עם שאר הממשק. וכמובן, בכל פעם שתרצו להפעיל יישום שאין לו קיצור דרך או להתעסק בהגדרות תמצאו את עצמכם מול הממשק המתסכל של חלונות ותאלצו גם לשלוף את עט המגע. אבל רוב הזמן, תוכלו להתעלם ממערכת ההפעלה ולהנות ממכשיר נוח לשימוש.

דוגמן

המכשירים של HTC בעבר הצטיינו בפונקציונליות, ובעיצוב שימושי, אבל לא תמיד ביופי. גם זה משתנה כאן. יש לי תיאוריית קונספירציה שאומרת שהסיבה ש-HTC הסכימו לעבוד עם סוני אריקסון על עיצוב ובניית מכשיר Xperia X1 של החברה היתה כדי ללמוד מאנשי העיצוב המצוינים של החברה היפנית-שוודית איך מעצבים מכשיר יפה. ההוכחה היא אחיו של הדיאמונד, הטאץ' פרו, שנראה כמו כמו האח העוד יותר יפה ועוד יותר דק של האקספריה. אבל גם הדיאמונד מראה הפקת לקחים מרשימה. הוא פשוט יפה.

המכשיר יפה מאד מחזיתו, עם המשטח השחור החלק והנאה. אבל החלק האחורי, המעוצב כמו פאות של יהלום שחור, הוא הכוכב האמיתי של המכשיר. מעבר לממשק, המראה החיצוני הוא הסיבה שאנשים שלקחו ממני את המכשיר לשחק איתו עשו קולות של "אתה לא ממש צריך אותו בחזרה, נכון?"

לסיכום

מדובר במכשיר יקר יחסית, ומצער שלפחות כרגע לא השיקו בארץ את אחיו בעל המקלדת המלאה הנשלפת שנראה לי כמו בחירה נכונה יותר לרבים מהרוכשים הפוטנציאליים שלו. הוא עדיין עובד עם מערכת ההפעלה המתסכלת של מיקרוסופט. זה אומר – בין השאר - שהוא עדיין איטי יחסית לאייפון או למכשירים של נוקיה.

הסוללה שלו סבירה, אבל לא מעבר לכך. הוא מחזיק יום עבודה בדרך כלל, אבל אולי מומלץ לקחת אתכם מטען אם אתם הולכים לעשות בו שימוש רב. ואל תצפו שהוא יעבוד למחרת ללא טעינה.

אבל למקרה שזה לא היה ברור ממה שנכתב עד כאן, מדובר במכשיר החלונות הטוב ביותר שיצא לנו לבדוק. בהפרש משמעותי. למי שרוצה מכשיר מגע, זאת ללא ספק הבחירה הטובה ביותר בשוק המקומי כרגע, וזה נכון גם למי שצריך את היישומים המשרדיים של מיקרוסופט. יותר מכל דבר אחר, המכשיר מעורר ציפיה ליום הלא רחוק בו HTC ישיקו את המכשיר הראשון שלהם שלא בנוי על חלונות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מספרים ונתונים

GPS מובנה
קישוריות WiFi + HSDPA + בלוטות' 2.0
מצלמת 3.2 מגפיקסל
רדיו
מעבד 528 מגהרץ
זיכרון: RAM 192MB + 256MB ROM

מחיר באורנג': 109 ש"ח לחודש 36X חודשים = 3924 ש"ח. בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש: 79 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2844 ש"ח. בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש: 49 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1764 ש"ח.

המכשיר צפוי להיות מושק גם בסלקום בקרוב. לא נמסר עדיין מחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • htc
  • diamond

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully