וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל: הכרזות חדשות בתערוכת לייפציג

תערוכת לייפציג לא הביאה עמה הרבה הכרזות, אבל תרמה לחיזוק המעמד של אירופה בתעשיית המשחקים

תערוכת GC08 שהסתיימה לפני מספר ימים בלייפציג - המקום בו היא גם התקיימה, באופן מוזר - הייתה אירוע משמח מאוד. השמחה שלי לא נבעה ישירות מההכרזות שקיבלנו בתערוכה, אלה לא היו באמת עד כדי כך מהפכניות, אלא מהעובדה שהן בכלל קרו. לפני התערוכה הזו, דווקא זלזלתי במסיבת העיתונאים של סוני, לא חשבתי שיהיו שם הכרזות מעניינות כלשהן, והתבדיתי כשראיתי את הגרסה החדשה של ה-PSP, עדכון החומרה של ה-PS3 ומקלדת אלחוטית לבקר הפלייסטיישן.

העניין הוא שלפני מספר שנים, אירופה לא נחשבה לשוק חשוב מספיק עבור הכרזות כאלה. רובן התרכזו בתערוכת טוקיו היפנית וב-E3 האמריקאית. והאירופאים? הם, כמו גם אנחנו, אפילו לא קיבלו משחקים וקונסולות בזמן בו השחקנים האמריקאים והיפנים זכו ליהנות מהם.

אחת הסיבות הייתה הגודל של אזור PAL - מדינות אירופה, אסיה ואפריקה שמשתמשות בשיטת השידורים הזו מהוות שוק כל כך גדול עד שהחברות העדיפו להוציא קודם גרסת NTSC (ארה"ב, יפן) של משחקים וקונסולות, ורק אז להתחיל לחשוב עלינו. זה אמנם נותן מראית עין של משהו מרשים, אבל בפועל התוצאה הייתה מדכאת מאוד. זה קרה גם בדור הנוכחי של הקונסולות, עם ההשקות המאוחרות של כל הקונסולות באזורי PAL ועיכוב במשחקים. אבל ההכרזות הגדולות של GC08 מראות כי קיימת מגמת שינוי.

אירופה נחשבת היום לא רק לשוק גדול מאוד, אלא באמת לשוק חשוב. יש לא מעט משחקים גדולים שמושקים קודם באירופה ואז בארה"ב, והמוצרים החדשים של סוני צפויים להגיע אלינו יחד עם שאר העולם. אלמנט נוסף שתרם לכך רבות הוא רשת האינטרנט - הן בגלל הפיראטיות הכלל עולמית שדורשת הפצה לכל העולם פן אנשים יתפתו להוריד עותקים לא חוקיים, והן עקב חנויות מקוונות שמוכנות לשלוח משחקים לכל העולם.

אנחנו כבר מתקרבים למצב האידיאלי - יחס אל כל כדור הארץ כאל אזור מכירות אחד ויחיד, כשדרך ההפצה היא דרך מקוונת. בלי הצורך ללכת לחנות, בלי בזבוז הכסף על דיסקים וחוברות, בלי לקום מהכסא בכלל. נכון לעכשיו, רוחב הפס לא מאפשר לנו לקנות בקלות משחקים "גדולים", אבל היום הזה יגיע, ואז לא יהיה באמת משנה איפה מתקיימת תערוכה מסויימת, כי מוצרי התוכנה שלה יהיו זמינים בכל מקום דרך רשת האינטרנט ומוצרי החומרה - הם יגיעו אלינו הביתה עם שליח.

ובינתיים, בארה"ב

יחד עם התחזקות של GC - תערוכה אירופאית שפתוחה לקהל הרחב, מעניין היה לראות איך תסתדר מי שמנסה להיות המקבילה שלה בארה"ב - E for All, תערוכה שתתקיים בסתיו בלוס אנג'לס (בפעם השניה). מסתבר שהיא כמעט ולא מתמודדת. מול רשימת המציגים האימתנית של GC, מתגמדת רשימת המשתתפים הבכירים של E for All לשתי חברות - EA ומיקרוסופט.

עם זאת, תערוכה אמריקאית פתוחה אחרת דווקא צוברת בשנים האחרונות תאוצה. מדובר בפרוייקט של אתר הקומיקס המקוון הפופולרי Penny Arcade, שמתקיים כבר כמה שנים טובות וגדל ללא הפסקה. שלוש הגדולות תשתתפנה השנה באירוע, ששמו PAX, ואיתם גם חברות כמו Ubisoft, אקטיוויז'ן בליזארד, סגה, אטארי ו-THQ.

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully