וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק יפה

ה-XPS M1530 של חברת Dell הוא מחשב נייד מוצלח לא רק בתחום הביצועים, אלא גם בכל הקשור לעיצוב שלו

ב-2005, השיקה חברת Dell מחדש את סדרת XPS (Xtreme Performance System) – מותג של מחשבים חזקים שנועדו לגיימרים וצעירים, ובאו להחליף את המחשב השולחני. בניגוד למחשבים אחרים של החברה, בדגמים האלה הושם דגש לא רק על מפרט אלא גם על העיצוב, שהיה, עוד מהדגמים הראשונים, צבעוני ומרשים יותר מבמחשבים האחרים של החברה. מעבר לדגמים הקלאסיים של 12 ו-17 אינץ', היה שם גם דגם מפלצתי עם מסך 20 אינץ', שכלל גם ידית נשיאה מובנית.

בדור הנוכחי של מחשבי ה-XPS הניידים כבר אין מפלצות אימתניות כמו ה-M2010 ההוא. שלושת הדגמים של הליין באים עם מסכים בגודל 13, 15 ו-17 אינץ. החלוקה ברורה – מחשב ה-13 אינץ' נועד לאנשים שכן רוצים להשתמש בו בתור מחשב נייד רוב הזמן ודגם ה-17 אינץ' הוא תחליף של מחשב שולחני עם ניידות מוגבלת יחסית, עבור אנשים שרוצים לעבור עם מחשב העבודה שלהם מחדר לחדר אבל לא צריכים לסחוב אותו בתיק גב כל היום.

ה-M1530 – מושא ביקורתנו להיום, הוא הדגם האמצעי, הן מבחינת הגודל שלו והן מבחינת השימושים שלו. נתחיל, כרגיל, במפרט. אם במקרה של רוב החברות האחרות, המפרט הוא עסק פשוט, אצל Dell המצב שונה לגמרי. כל מחשב שלהם מיוצר ללקוח שמזמין אותו, והלקוח יכול להתאים את החומרה לצרכיו, זאת מתוך מאגר האפשרויות אותן מציגה החברה. בהודעה אותה קיבלתי כתוב שמחיר המחשב מתחיל ב-5630 ¤, אך מדובר במפרט הכי בסיסי, וכל מי שמזמין מחשב מספק של Dell יוכל לבחור בחומרה חזקה יותר.

אך בואו ונחזור למפרט הבסיסי. הוא כולל מעבד Core 2 Duo T5450 במהירות 1.66 גיגההרץ, מסך WXGA ברזולוציה של 1280x800, 2 גיגהבייטים של זכרון, כונן קשיח של 120 גיגהבייט, צורב DVD, כרטיס מסך GeForce Go 8400M GS, שלט רחוק ליישומי מולטימדיה וקישוריות WiFi (a/b/g). כמו כן, יש כאן גם 3 כניסות USB, יציאת HDMI ויציאת VGA.

יפה מבחוץ. והיי, יפה גם בפנים

מבחינה עיצובית, המחשב הזה זהה כמעט לאחיו הקטן M1530, וזה כלל לא דבר רע. שני המחשבים יפהפיים מבחוץ, במיוחד בגרסתם האדומה, ופתיחת המכסה מגלה שגם בפנים המצב נראה מצוין. אם נתעכב שניה על העיצוב - מעטים הם יצרני הלפטופים שכוללים במחשבים שלהם כונן דיסקים שלא יוצא החוצה אלא בולע את הדיסק. דל עשתה זאת ב-M1530 וטוב שכך. יש לא מעט ייתרונות לשיטה הזו, החל מאי-החשש לשבירת הכונן בטעות כשהוא בחוץ, ועד ליכולת להכניס דיסק בצורה נוחה יותר עם יד אחת.

בפנים תמצאו מקלדת מלאה (עם אותיות בעברית, כמובן), קורא טביעות אצבע ומקשי מגע ייעודיים עם תאורה לשליטה במולטימדיה, בחלקה העליון של המקלדת. כמו כן, בחלק הזה נמצא כפתור ההפעלה האפור והלא סימפטי של המחשב – הפשלה העיצובית הבולטת היחידה במחשב הזה, ואיתו גם כפתור שמכניס אתכם לתוך Dell MediaDirect – ממשק ייעודי לצפייה במולטימדיה, שבתיאוריה מאפשר לכם להגיע אל הדברים האלה בלי הסיבוך של העלאת מערכת ההפעלה אבל בפועל לא מאוד שמיש כי רובנו יעדיפו גישה מהירה לא רק למולטימדיה אלא גם לתכונות האחרות של המחשב.

המסך של המחשב הזה ממשיך את המסורת של מסכים בסדרות Inspirion ו-XPS – הם בהירים וחדים מאוד, עם עומק מרשים של צבע. אחת הסיבות לכך הוא היעדר שכבת ציפוי שמאפשרת לעבוד עם המחשב בלי בעיות באור יום, ואכן, עם XPS 1530 לא תוכלו לעשות זאת. מה שכן, בחלקו העליון של המסך תמצאו מצלמה של 2 מגה-פיקסלים עבור שיחות וידאו וצילום רגעים מביכים שנעשים מול המחשב. תוצאות השימוש במצלמה, מביכות ככל שתהיינה, נראות טוב מאוד יחסית לוובקאם מובנה.

סיכום

היחידה אותה קיבלתי לביקורת כללה סוללה של 9 תאים במקום סוללת 6 התאים הסטנדרטית. הסוללה הזו סיפקה למחשב כ-3 וחצי שעות של פעילות מתאמצת – תוצאה מרשימה מאוד. מה עוד, שעם הסוללה הזו המחשב שוקל רק כ-3 קילוגרמים, ואילו עם סוללה רגילה המשקל מגיע לכ-2.7 קילוגרמים. זאת, להזכירכם, במחשב עם מסך 15 אינץ'.

ובסיכומו של עניין, XPS M1530 הוא מחשב שמאוד מתאים לקהל היעד שלו – אנשים שרוצים לפטופ חצי-נייד עבור יישומים כמו צפייה בסרטים ועבודות משרדיות פשוטות, כמו גם עבור משחקים, ולא מוכנים להתפשר על העיצוב שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • xps
  • m1530
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully