וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Space Cube

דידי חנוך

28.8.2008 / 2:21

זה לא סתם מחשב אישי ממש קטן שמריץ לינוקס. זה מחשב אישי ממש קטן שמריץ לינוקס ועובד בחלל

תעשיית המחשבים השולחניים הזעירים הולכת ומתפתחת. בשנים האחרונות ראינו שקעים ענקיים שהם בעצם מחשבים, וכל מיני מיני ומיקרו מחשבים שגורמים למק מיני להיראות כמו מפלצת ענקית.

אבל Space Cube הוא לא רק אחד הקטנים מבין המחשבים הזעירים שראינו, הוא גם אולי המגניב ביותר, מכיוון שהוא כולל חיבור בפורמט IEEE 1355, המכונה גם "חיווט חללי". זהו הכבל בו משתמשים בנאס"א, בסוכנות החלל האירופית, בסוכנות החלל היפנית ובגופים דומים נוספים. הוא מאפשר מהירויות העברת קבצים מרשימות מאד, אבל תכלס הוא לא רלוונטי לשימושם של צרכנים ביתיים.

אבל זה שהוא לא רלוונטי לא הופך אותו לפחות מגניב. זה מחשב עם כבל חלל, למען השם! והוא בגודל של תפוח - כפי שניתן לראות בתמונות ב-CrunchGear אותן איננו יכולים לפרסם מסיבות של זכויות יוצרים.

בנוסף לכבל החלל, המחשב כולל מעבד 300 מגהרץ, 16 מגה זיכרון פלאש, 64 מגה RAM, והוא מגיע עם כרטיס פלאש בנפח מגה שעליו לינוקס. זה לא בדיוק מפרט מפלצתי, אבל הוא יכול בהחלט להריץ את מערכת ההפעלה.

קוביית החלל עולה קרוב ל-2800 דולרים, אבל רוב הכסף הולך על חיבור כבל החלל המוזכר לעיל. יש גם גרסה נטולת החיבור שעולה בסביבות 300 דולרים. כמו הרבה מוצרים שמופיעים במדור, אף אחת מהגרסאות לא ממש מומלצת לרכישה, אבל שתיהן מגניבות.

בקרת קרקע לרס"ן טום

ומה אתם חושבים? האפשרות לשים את המחשב השולחני שלכם בכיס וללכת איתו מסקרנת אתכם? הכבל החללי עושה לכם את זה? או שאתם חושבים שכל העניין מיותר? תצביעו, תשפיעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully