וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Veoh לא הפרה זכויות

דידי חנוך

28.8.2008 / 11:36

אתר הוידאו הפופולרי ניצח בתביעה נגדו על הפרת זכויות יוצרים, בפסק דין שעשוי להשפיע על התביעות נגד יוטיוב

שופט פדרלי בסן חוזה ביטל את התביעה של חברת הפורנו Io Group כנגד אתר הוידאו הפופולרי Veoh, ופסק שהמרת פורמט הוידאו, שמתבצעת על ידי האתר בדרך להעלאת התכנים, לא מסירה מהאתר את מגננת "נמל בטוח", שמונעת מאתרים להיות אחראיים לפעולות של המשתמשים בהם.

זאת פסיקה משמעותית בשביל Veoh, אבל היא משמעותית עוד יותר בעבור גוגל ויוטיוב, שמתגוננות כנגד תביעת מיליארד הדולר של ויאקום שאחת הטענות בה היא שעצם המרת הפורמט - פעולה אוטומטית בשני האתרים - מהווה התערבות אקטיבית בפעילות הגולשים ובכך מסירה את המגננות הקבועות בחוק.

גוגל מיהרו לצאת בהודעה שבה אמרה עורכת הדין הבכירה של החברה, זהבה לוין: "נהדר לראות שבית המשפט מאשר שחוק ה-DMCA מגן על שירות כמו יוטיוב שמצייתים לחוק ומכבדים את זכויות היוצרים. יוטיוב פעל מעל ומעבר לדריושת החוק בהגנת בעלי זכויות יוצרים בעודו מעניק לאנשים את היכולת לתקשר ולחלוק את חוויותיהם ברשת".

אחד הגורמים שסייעו ל-Veoh בהגנה כנגד התביעה הוא העובדה שהחברה תמיד הסירה סרטונים כשהתבקשה לעשות זאת על ידי בעלי זכויות היוצרים. יוטיוב נוקטת במדיניות דומה, ברמה שלעיתים ניתן לטעון את זכויות הגולשים בכך שהיא מסירה סרטונים שלא באמת מהווים הפרת זכויות יוצרים.

  • עוד באותו נושא:
  • veoh
  • יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully