וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר הפירה

דידי חנוך

29.8.2008 / 4:01

Yahoo! Mash, הרשת החברתית הכושלת של יאהו!, תיסגר ב-29 לספטמבר

יאהו! מודיעה למשתמשי הרשת החברתית הכושלת Yahoo! Mash על סגירתו הקרבה של השירות

כאשר יאהו! השיקה את Mash, המתחרה שלה לפייסבוק, לפני קרוב לשנה, בדקנו את השירות. המסקנה היתה שמדובר בשירות בנוי היטב, אבל שיהיה קשה ליאהו! לגרום לאנשים לעבור מפייסבוק לשירות החדש.

בשנה שחלפה מאז, יאהו! לא השקיעה מאמצים כלשהם בקידום Mash, וודאי שלא זכתה למשהו שמתקרב למסה קריטית של משתמשים. לכן, לא מפתיע לגלות שהחברה החליטה לסגור את השירות לפני שיצא מהבטא הארוכה שלו.

ב-11 החודשים מאז השקת השירות, התקבלה ביאהו! החלטה עקרונית להפסיק להשיק אינספור שירותים ולהתמקד בשיפור השירותים המצליחים הקיימים ובשילוב טוב יותר שלהם לחוויית משתמש אחידה יותר וממוקדת יותר.

בהודעה לגולשים במייל ובהודעה בבלוג של השירות - ההודעה הראשונה בבלוג מאז ינואר השנה - מודיע מנהל הקהילות של יאהו! מאט וורברטון שכל המידע שנמצא בשירות, פרט לתמונת הפרופיל, שם המשתמש, גיל, מין ומיקום, יימחק לצמיתות. יאהו! ממליצים למשתמשים המעטים בשירות לשמור את התכנים שלהם בקובץ.

מה קרה?

יאהו! הודיעה לפני מספר חודשים שבכוונתה להוסיף שכבה חברתית לכלל אתריה, וספציפית לאתרי הליבה. Mash, שלא היה מקושר לשירותי הליבה (אם כי כן השתלב ביישומים החברתיים המבוססים של האתר), לא השתלב בתוכניות החדשות.

בנוסף, רבים מהמנהלים הבכירים של החברה עזבו או הועזבו במהלך החודשים האחרונים. ויל אלדריץ', היה מנהל המוצר הבכיר שהיה אחראי ישירות על Mash. אלדריץ', הצטרף לעוזבים כאשר עבר באמצע החודש לאתר הנסיעות החברתי TripIt כסמנכ"ל מוצר.

באופן אירוני, יאהו! 360, השירות החברתי הכושל הקודם של החברה ש-Mash אמור היה להחליף ביום מן הימים, עדיין קיים. עם זאת, בהודעת הרגעה בבלוג של 360 בה נאמר שהשירות לא יושפע על ידי סגירת Mash, מצוין ש"נספק התראה מראש לפני שנסגור את יאהו! 360". ניתן לנחש שימיו של השירות הותיק ספורים, ושגם הוא ירד בהמשך על מנת לפנות מקום לתוכניות החברתיות העתידיות של יאהו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully