וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליפי MobileMe: לוח שנה

זיו קיטרו

31.8.2008 / 10:17

זיו קיטרו ממשיך לחקור את החלופות למובייל מי, והפעם הוא מגיע לסדר למקיסטים את לוח השנה

הכלי השימושי ביותר שהמחשב נתן לנו הוא לוח השנה הדיגיטלי. העובדה שאני לא צריך לרכוש דפים למילוי הארגונית עושה לי את זה. העובדה שאני יכול לבדוק במספר לחיצות איזה יום עומד להיות יום הולדתי בשנת 2256 עושה לי את זה לא פחות. מעבר לדברים החשובים האלו, ליומן הדיגיטלי יכולות חשובות עוד יותר היום בזכות האינטרנט. היכולת של mobilme לספק לוח שנה שמסתנכרן בקלות עם תכנת ical על פני מספר מקים שמרשותכם (אחד במשרד, אחד בבית, ועוד נייד לדוגמה) וגם עם האיפון/איפוד טאצ‘ וכל זאת מבלי צורך בחיבור פיזי היא אחת מנקודות הזכות הגדולות ביותר של השירות הזה.

אבל גם הפעם נגלה שיש חלופות זולות יותר ואמינות לא פחות. לפני שנזכיר אותן נציין שאין שום אפשרות לסנכרן באופן אל חוטי את הפגישות שלכם בין המחשב לאיפון ללא שירות mobileme. האפשרות היחידה לסנכרון בין השניים חיבור המכשיר למחשב וסנכרון דרך iTunes. כל הפגישות שרשמתם במהלך היום באיפון יעברו אל iCal ובאותו הזמן, כל פגישה שכתבתם במחשב תעבור לאיפון. קל ונוח.

הפתרון החינמי הבסיסי

גוגל נותנת לנו גם לוח פגישות נוח מאוד שכולל הרבה מאוד יכולות מתקדמות. לכשעצמו, מדובר בפתרון יעיל ויש אנשים שמשתמשים רק בו. החיסרון המשמעותי הוא שאם אין חיבור לרשת לא תוכלו לעדכן את החשבון שלכם ותאלצו לכתוב אותם על פיסת נייר ולהעביר באופן ידני את המידע אל השירות. אבל היתרונות עולים במשקלם על החסרונות.

כמו בתוכנות השונות, ניתן ליצור כמה לוחות שנה שרוצים ולסדרם על פי נושא: עבודה, בית, חגים, ימי הולדת וכדומה. הכנסת אירועים חדשים נעשית בקלות - לחיצת כפתור אחת תפתח חלון בו יוכנסו כל הפרטים הנדרשים. ניתן לגרור את הפגישה לאחר מכן ליום אחר או שעה אחרת מבלי להיכנס להגדרה של אותו האירוע.

גוגל מאפשרת לחלוק את הלוחות האלו עם אנשים אחרים: מרצים שרוצים להציג מתי והיכן הם מעבירים הרצאות, עסקים שיש להם סמינרים או ימים פתוחים או אירועים מיוחדים יכולים לבנות לוח שנה אותו יחלקו עם הלקוחות שלהם במגוון דרכים. דרך גוגל ניתן להירשם ללוח שנה בתוכנות השולחניות - ישנו קישור אותו מכניסים אל ical לדוגמה וכך ניתן להיות מנויים ולקבל עדכונים שוטפים ישירות למחשב. אפשרות נוספת היא הטמעה של לוח השנה באתר בעזרת קוד HTML שגוגל מספקת וכך תוכלו להציג באתר שלכם את הלוח כולו. אפשרות שלישית היא לאפשר למשתמשים אחרים של גוגל לעבוד במשותף על לוח שנה אחד או יותר וכך למעשה מקבלים שירות כמו של Microsoft Exchange, אבל בטוח יותר ובחינם.

לפני שנעבור לחלקו השני של הפתרון נציין שתי יכולות מעניינות נוספות של השירות.

בעליו של לוח השנה יכולים לבקש לקבל התראה על פגישות שיש להם ישירות לסלולר דרך SMS. מגדירים את המדינה ומספר הטלפון מקבלים סמס עם קוד אותו יש להכניס בהגדרות וזהו זה. בהתאם להגדרות שספקתם תקבלו התראה בכל מקום בו אתם נמצאים. כל עוד יש קליטה כמובן.

היכולת השנייה קשורה ישירות לאיפון/איפוד טאצ‘ וקשורה למבנה האתר כפי שהוא מופיע בגלישה במכשירים ניידים. גוגל השקיעו מחשבה בדרך בה האתר יראה ובחרו במבנה פשוט שנראה כמו רשימה סקסית למדי בה רואים את התאריך, השעה והכותרת של האירוע. לחיצה על כל אירוע תביא פרטים מלאים יותר כולל תיאור, כתובת (עם קישור למפה בגוגל, שעובדת בארצות שאינן ישראל) והלוח אליו שייך האירוע. על מנת להוסיף אירוע יש שורה אחת בה כותבים במילים ”פגישה עם רוני, מחרתיים בשתיים בצהריים“ והמערכת תיצור לכם את הפגישה בתאריך ובשעה הנכונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

BusySync‎ התשובה ל-MobileMe

כמובן שאם אתם מעדיפים לעשות שימוש בתוכנה שיושבת על המחשב, כמו iCal המגיעה כחלק ממערכת ההפעלה, אתם זקוקים למשהו מעבר לשירות של גוגל. הבעיה העיקרית היא שנכון לרגע זה גוגל מאפשרת לסנכרן מידע רק בכיוון אחד עם מקים. כפי שצוין קודם לכן, בהגדרות של גוגל ניתן לקבל לינק במיוחד ל-iCal וכל עדכון שתערכו במידע המקוון יעבור אל התוכנה. אך מה עושים אם רוצים לסנכרן את המידע גם בכיוון השני? בשנתיים האחרונות יצאו שני פתרונות. האחד טוב, השני טוב יותר. Spanning Sync מציעה פתרון פשוט בדמות תוכנה העובדת ברקע ומאפשרת לסנכרן את כל הפגישות שלכם בשני הכיוונים - אל גוגל וממנו. העלות היא 25$ לשנה או 65$ לרכישת התוכנה לכל החיים. הפתרון הזה, במשך תקופה מאוד ארוכה, היה היחיד מסוגו. אבל כאשר BusySync יצאו עם הפתרון שלהם לבעיה הזו הם השאירו את Spanning Sync הרחק מאחור.

חברת BusyMac פתחו את התוכנה שלהם כפתרון לעסקים ולבית. כדי לאפשר סנכרון מלא של כל הפגישות של המשתמשים השונים כל שצריך לעשות הוא להתקין את התוכנה, לבחור אילו לוחות שנה יהיו זמינים לאחרים על אותה הרשת להירשם אליהם וכמובן לאילו לוחות להירשם. לאחר שעשיתם זאת כל שינוי שיעשה במחשב אחד, יופיע מייד במחשב השני.

התוכנה כמובן מאפשרת לעשות דבר נוסף והוא לאפשר לכל אדם לערוך את כל אחד מהלוחות. בצורה הזו, זוג נשוי שיש לו שני מקים בבית יכולים כל אחד לנהל את הפגישות שלהם ולאפשר לבן הזוג רק לראות את הפגישות (על מנת שיוכל לדעת על פגישות מתוכננות, זמני חופשה אפשריים וכדומה) וליצור עוד לוח אחד ששניהם מעדכנים ובו רשומים חופשות משותפות, מפגשי הורים בגן, ימי הולדת, מסיבות ועוד.

התוכנה בהחלט פתרה את הבעיה הראשונה של MobileMe - סנכרון פגישות בין מספר מחשבים. המשתמש יכול להתקין את התוכנה על המחשב הנייד והנייח שלו ולדעת שתמיד, כל שינוי שנעשה באחד יופיע בשני.

המחיר לתענוג? 25$ לרישיון וכל מחשב חייב ברישיון. גם אם יש לכם שני מחשבים אתם עומדים לשלם 50$ לכל החיים במקום 100$ לכל שנה ל-MobileMe.

מעבר לנוחות הבסיסית של התוכנה - מפעילים אותה והיא מזהה מחשבים באופן אוטומטי. יש לה מספר יכולות מתקדמות. הראשונה שנזכיר היא היכולת להתחבר לרשת מרחוק דרך האינטרנט על ידי שימוש בכתובת ip. מחשב אחד במשרד שמתעדכן מכל מה שקורה ברשת הפנימית יכול לשדר אל הנייד שמסתובב לו ברחבי הארץ והמשתמש מעודכן תמיד.

היכולת השנייה חשובה הרבה יותר לנושא הראשון - קרי, תקשורת מול גוגל. החל מגרסה 2.0 מאפשרת BusySync לסנכרן מידע מול חשבון Google Calander. כל שינוי שיעשה בגוגל יתעדכן במחשב בתוך כמה דקות והסנכרון הזה עובד לשני הכיוונים.

זהו פתרון אלגנטי וזול יותר מ-MobileMe והוא עושה את כל מה שהשירות החדש והצולע משהו של אפל עושה ברמת סנכרון הפגישות שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully