וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הבלוגים של בוריס

בוריס בולטיאנסקי

31.8.2008 / 19:54

בוריס בולטיאנסקי חוגג את בלוגדיי 2008, ומספר על חמישה בלוגים שהוא אוהב לקרוא

בלוגדיי היא יוזמה של [[ניר אופיר]] שהחלה את דרכה בשנת 2005 ומאז סוחפת אלפים רבים של בלוגרים ברחבי העולם. הרעיון שמאחורי היוזמה של אופיר הוא להכיר לקוראים שלכם את הבלוגים האהובים עליכם היות ומרבית קוראי הבלוגים מעדיפים להתמקד במספר מועט של בלוגרים וכתוצאה מכך מוצאים את עצמם נטולי יכולת להכיר עוד הרבה כותבים חדשים ומעניינים. ב-31 לאוגוסט, הוא ה-Blog Day, הוא היום, אתם מוזמנים להצטרף להמוני בלוגרים ברחבי העולם שיכתבו את ההמלצות שלהם לבלוגים איכותיים שלדעתם שווים את זמנם של הקוראים שלהם ונועדו להעשיר את קוראי הרסס שלהם.

לפני כמה בלוגים שמוגים קראתי לכם לכתוב בתגובות לטור את הבלוגים הממולצים שלכם לבלוגדיי 2008. ההצעה לא זכתה לתהודה רבה, חלק מזה מכיוון שלא הזכרתי אותה בשבוע שעבר. לפיכך, מוצעים לפניכם חמשת הבלוגים הממולצים שלי ליום הבלוג 2008. ייתכן מאוד שחלק, או אפילו כל הבלוגים הללו מוכרים לכם, ייתכן גם שלא, אבל בעיני אלה הם הבלוגים הנבחרים של בלוגדיי 2008.

Go2Web2.0

הווב שתיים אפס הינו תחום שמתבטא במספר סממנים עיקריים. כיתוב הבטא הנצחי, צבעי הפסטל של הלוגו או של כלל העיצוב וכמובן הסממן החברתי של היישומים שמהווים את הווב שתיים אפס עצמו. מכיוון שהרשת הסמנטית עוד יחסית רחוקה מאיתנו, אפשר לומר שהעידן הנוכחי הוא עדיין תקופת ה-Web2.0. כל יום מופיעים עוד ועוד שירותים חברתיים חדשים שבאים להקל על חיינו, או סתם למלא את משך השהייה שלנו באינטרנט בתוכן ובקישריות אל אנשים אחרים באופן זה או אחר. מכל האתרים שעוסקים בתחום, דווקא הבלוג של [[אורלי יקואל]] – Go2Web2.0 הוא הטוב ביותר בעיני. מנקודת מבט אישית ובעלת ניסיון רב בתחום, יקואל מספרת בבלוג שלה על חוויותיה שבשימוש באפליקציות ובאתרים החדשים ומשווה אל שירותים דומים או כאלה שבאים מאותו התחום.

האתר והבלוג פעילים כבר ממרץ 2006 ומכילים מאגר ענקי של התרשמויות ראשונות (וכן פולואפים לאחר זמן מה) על האפליקציות השונות. לפני כמעט שנה, השיקה יקואל בלוג נוסף, הפעם בעברית אשר מוקדש לביטויי ה-Web2.0 בחלק הישראלי והעברי של האינטרנט. הבלוג העברי אומנם לא מתעדכן בתדירות כה גבוהה כמו הבלוג המקורי באנגלית, אבל מהווה מאגר מידע מעולה ונוח באותה המידה.

ליבריסטאן

הבלוג הראשון שקראתי בשפה העברית אשר הוקדש כולו לספרות ולספרים היה של הוצאת הספרים [[כנרת-זמורה-ביתן]]. אני קורא את הבלוג הזה כמעט מאז שנפתח אבל לעיתים נוצר אצלי הרושם שמשהו חסר לי בו. רק כאשר בחודש מאי 2008 פתח [[דן בורנשטיין[[ את ליבריסטאן הצלחתי סוף כל סוף להבין מה בדיוק היה חסר לי אצל כנרת-זמורה-ביתן.

ליבריסטאן פתח בפני עולם של כל מה שמעבר למילים המודפסות של הספר – האופן שבו בורנשטיין רואה את עולם הספרות וכיצד עולם זה משתקף בעולם האינטרנט והעיתונות. לא תמיד אני מוצא את עצמי מסכים עם דבריו, אבל לא קרה, ואני גם לא צופה שאי פעם יקרה הדבר שאעצור את הקריאה באמצע ואעבור לפוסט אחר בבלוג אחר לגמרי.

תופעת דורפן

עיתונים אליהם הייתי מנוי או סתם אלה שהיו מגיעים לידי מוסף הספורט היה בדרך כלל מבין המוספים האחרונים שהגעתי אליהם, אם בכלל. יש מעט מאוד ענפי ספורט שאני מגלה בהם בקיאות, ומעט יותר כאלה שאני נהנה לצפות בהם. העניין המחודש שלי בספורט עם גווניו וענפיו השונים נולד אצלי דווקא בעקבות האייטמים בבלוגים שמוגים אשר עסקו בגלגולים השונים של הבלוג "עומדים בשער" (מימי הבלוגיה של תפוז ועד למיקומו הנוכחי ב-Wordpress.com).

בערך באותו הזמן גיליתי גם את הבלוג של [[רונן דורפן]], עיתונאי ספורט שמידי פעם הזדמן לי לקרוא אייטמים אשר היו חתומים בשמו. לדברי דורפן, הוא לא נהנה מכך שכונה "פרשן ספורט" שכן ספורט איננו נושא לפרשנות אלא מהווה רקע נהדר לספר סיפורים אחרים. הבלוג אומנם עוסק גם בספורט עצמו, אך במקביל מביא סיפורים מרתקים ועתירי עניין על נושאים שנושקים לספורט ולעוסקים בו. אם יש משהו שעורר בי בתקופה האחרונה את העניין כלפי ספורט זהו ללא ספק הבלוג הזה.

Beyond the Beyond

במשך תקופה מסויימת בחיי, סייברפאנק היה לתת-הסוגה הספרותית האהובה עליי במדע הבדיוני. אחד מסופרי הסייברפאנק האהובים עליי הוא [[ברוס סטרלינג]] . אני בשום אופן לא קורא מחשבות ולא מסוגל להכנס לתוך ראשו של סטרלינג, אבל אני מניח שכל סופר העוסק בבדיון היה רוצה לראות לפחות חלק מכתביו מתגשמים במציאות הגלובלית שסובבת אותו.

הבלוג של סטרלינג הוא לא ממש בלוג בעיני, יותר כמו פנקס ציבורי עם קישורים לידיעות ואירועים שונים המתרחשים ברחבי העולם, בדר"כ עם חוות דעת אישית קצרה ולפעמים קישור לידיעה קודמת דומה או למשהו שהוא עצמו אמר או כתב בעבר. אם מרימים מעט את הראש, אפשר להסתכל על הבלוג הזה בתור רשימת עדויות להתגשמותן, באופן זה או אחר, של נבואותיו כפי שמובאות בספרים שלו.

Select Blog

אם השם [[ג'ק תומפסון]] לא אומר לכם מאומה, אז ברכותיי, הצלחתם להתעלם מקיומו של עורך דין שערורייתי ממיאמי אשר מטרת חייו היא להלחם בהשפעתם של משחקי המחשב והוידאו עלינו ועל עתיד ילדינו. למעשה, נדמה שתומפסון משוכנע שלמשחקי המחשב יש רק השפעה אחת עלינו – השפעה הרסנית. למרבה המזל, לא רק שאנחנו יודעים כי ההיפך הוא הנכון, גם בתי המשפט בארצות הברית יודעים זאת – למשחקי הוידאו השפעה עצומה על חיינו, והיא רחוקה מלהיות שלילית.

Select הינו בלוג קישורים אשר הוקם ע"י [[לירון זהבי]] ו[[גל ממליה]] שמציג קישורים ותמונות של השפעת משחקי הוידאו על חיינו. אומנות, מחשבות, ואפילו עוגה (הבלוג חגג לא מזמן 100 פוסטים) אחת והכל מבלי לדבר בפועל על המשחקים עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully