וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרשת נפוצה

דידי חנוך

1.9.2008 / 10:45

לדידי חנוך נמאס לגמרי מההגדרה "X קילר", והוא חושב שהגיע הזמן להרוג את המונח הזה אחת ולתמיד

במובן מסוים, טוב שלא עובר שבוע בלי שאקרא משהו ברשת שיקפיץ לי את הפיוזים. בלי זה, לא היה טור. אבל בכל זאת, זה קצת מצער. הפעם, הקצף יוצא על השילוב הנפוץ מדי של שם מוצר והמילה "קילר".

X קילר

הגיע הזמן לומר את זה בבירור: כשאומרים על מוצר כלשהו שהוא "X קילר", זה לא אומר שום דבר על המוצר. זה אומר הרבה מאד על X. זה אומר ש-X הוא המוצר הדומיננטי או הטוב בתחומו, זה שאחרים רוצים להדיח ממקומו בצמרת.

המשמעות האמיתית של "X קילר", היא "מוצר מעניין שדומה במידה כלשהי ל-X ועשוי להיות מתחרה משמעותי אם יהיה טוב כפי שאנחנו ממש מקווים שיהיה, או אם השוק ממש ממש יאהב אותו".

כשאני קורא שמתייחסים למוצר כלשהו בתואר המפוקפק הזה, אני אוטומטית פסימי לגבי סיכויי השרידה שלו. במיוחד כאשר ההגדרה מגיעה בדרך זו או אחרת מהיח"צ של המוצר. קצת צניעות לא הרגה אף אחד, ובטח לא את מי שמנסה להדיח את השליט הנוכחי של התחום שבו הוא מנסה להצליח.

דוגמאות קיצוניות מהשנה האחרונה כוללות את מנוע החיפוש הגרוע Cuil, שלא יהיה ככל הנראה גוגל קילר, את סמסונג Omnia, שלפי הביקורת הצולבת שקיבל באתר גיזמודו לא ידגדג ככל הנראה את האייפון - על כך בהרחבה, בהמשך - ואפילו את האייפון, שלא הולך לחסל את הנינטנדו DS כקונסולת המשחקים הניידת המצליחה בעולם. וכן, היו מי שכינו את האייפון בתואר DS קילר.

ועכשיו, אחרי שדיברנו באופן כללי, הגיע הזמן לדבר ספציפית. כי מה שבאמת מעצבן אותי הוא השימוש הפזיז במושג "אייפון קילר".

מגע צורב

בשבוע שעבר פרסמנו כאן ביקורת אוהדת של HTC Touch Diamond, מכשיר המגע הטוב ביותר שמשווק כיום בישראל. אנחנו חיבבנו את המכשיר מאד. אבל לפחות אדם אחד שזוכה להערכה רבה כאן בוואלה!TECH שנא את המכשיר. שנא אותו בשנאה יוקדת מהסוג שעשוי לגרום לנזק לקרביים. שנא אותו מאד. ולמה הוא שנא אותו? ובכן, לדבריו הוא היה אטי. אטי במידה נוראית. אטי במידה בלתי שמישה.

המכשיר הקבוע של האדם המדובר הוא אייפון דור 3. ובעוד יכול להיות שהוא קיבל יחידה דפוקה שעובדת לאט, סביר יותר שהסיבה למרירות שלו היא שגם מכשיר הוינדוז מובייל המהיר ביותר נראה כמו צב נכה ליד הממשק של האייפון.

וזאת הבעיה העיקרית שלי עם אייפון קילרז למיניהם, לפחות כל אלה שנמצאים בשוק (אני שומר על אופטימיות לא זהירה וכנראה לא סבירה בנוגע למכשירי המגע שירוצו על אנדרואיד של גוגל): גם כשהמפרט שלהם נראה מרשים משמעותית מזה של האייפון, חוויית השימוש שלהם נחותה. בהרבה.

עמדתי בעניין הזה ידועה: ממשק הוא הגורם החשוב ביותר לחווית השימוש בסלולר, כמו בכל מכשיר מתקדם. אם הממשק לא טוב, כל היכולות המרשימות בעולם לא יצילו את בעלי המכשיר מתסכול וכעס. ולא שהאייפון חף מסיבות לתסכול. כתבנו כאן לא מעט על המדיניות המגבילה והמסרסת של אפל שהופכת את הגדרת המכשיר כ"מחשב בכיס" לבדיחה עצובה. אבל כשאדם מחזיק אותו ורוצה לגלוש בו ברשת או לנגן מוזיקה או לבדוק הודעות קוליות, כיף להשתמש באייפון.

עד השקת האייפון, מכשירי מסך מגע היו נישה קטנה. יש לכך סיבה. אם מסך המגע לא מגיע עם ממשק מצוין - ועדיף גם שיהיה לו מולטי-מגע, הוא יהיה פחות נוח ממקשים. אפילו באייפון, הפעולה הבסיסית ששמה "חיוג" פחות נוחה מאשר ברוב הטלפונים הפשוטים שבשוק.

אין מצב ליצור מכשיר שיכול להתחרות עם האייפון במהירות ושימושיות כל עוד יצרנים מתעקשים לבנות על וינדוז מובייל 6 או 6.1. יכול להיות שגרסה 7 תהיה טובה יותר במידה כזאת שהיא תהיה מתחרה לגיטימית. אני בהחלט מקווה שזה יקרה. אבל עד שזה יקרה, אני לא רוצה לראות טוקבקים שמזילים ריר על האומניה מבלי שראו אותו בכלל. סמסונג היא חברה שהחטיבה הסלולרית שלה משתפרת בכל היבט. כל שנה. אני בהחלט לא פוסל אפשרות שאראה מכשיר שלה בשנה הבאה עם ממשק מגע שיפיל אותי. אבל נכון לעכשיו, הרקורד שלה במכשירי מגע אינו מרשים. הרקורד שלה במכשירי וינדוז מובייל אינו מרשים. הציפיה ששילוב של השניים יוביל למשהו מדהים אינה ריאלית. לפחות לא כרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully