וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן נשמה

לאחר ששנא את אחד ממכשירי הדגל של סמסונג, היה דניס ויטצ'בסקי סקפטי בנוגע ל-Soul, והתבדה לגמרי. קורה

לפני שבועיים השתלחתי כאן במכשיר ה-TouchWiz של סמסונג. המכשיר ההוא היה, לדעתי, אחד הטלפונים המעצבנים בהם יצא לי להשתמש, שכלל אינספור פשלות ממשק ולא הצליח לנצל כראוי את מסך המגע הגדול שלו. הטלפון אותו אני מבקר היום, Soul שמו, כולל אמנם ממשק בסיסי שנראה כמו זה של הטאצ'וויז, אך מיישם אותו בצורה טובה ונבונה יותר.

קהל היעד של ה-Soul הוא אנשים שקודם כל רוצים טלפון, אבל לא מוכנים להסתפק באפשרות להוצאה וקבלה של שיחות אלא מבקשים גם גימיק כלשהו שיבדיל את המכשיר שלהם מהסיידרים האחרים הקיימים בשוק. הגימיק הזה מגיע לא רק בעיצוב היפה והדק של המכשיר הזה, אלא גם בדמות מסך מגע קטן, שממוקם מתחת למסך הראשי ומביא לכם את כפתור התפריט יחד עם ארבעה כפתורים דינמיים שמשתנים על פי הקונטקסט של הישום בו אתם נמצאים.

אבל נתחיל, כפי שמקובל להגיד אם אתם מדברים בקלישאות, מההתחלה. ובכל טלפון סלולרי יש שני דברים שחשובים יותר מהממשק – איכות שיחה וזמן סוללה. אם הראשונה נמוכה, המכשיר לעולם יהיה טלפון גרוע, ואם השני נמוך, המכשיר לעולם יהיה טלפון מלחיץ שגורם לכם לפחד פן יכבה כשאתם מחכים לשיחה חשובה.

בשני הפרמטרים, סול מצליח לא לאכזב. איכות השיחה בו, הן באמצעות הטלפון עצמו והן אם מדברים דרך הדיבורית החוטית המצורפת אליו, גבוהה גם אם הקליטה נמוכה. לטובה יצויין כי הוא הצליח להחזיק שיחה גם כשהלכתי מהחדר שלי אל סלון ביתי – דבר שכמעט אף פעם לא קורה. וגם הסוללה מפתיעה מאוד. בשימוש מתון, שכמעט ולא כלל גלישה באינטרנט (על כך בהמשך), הטלפון תפקד יומיים וחצי לפני שדרש להיטען. בשימוש אינטנסיבי יותר, עם שמיעת מוזיקה וגלישה, הזמן הזה ירד ליום וחצי, אך גם זו תוצאה לא רעה בכלל.

גע בי!

חווית השימוש ב-Soul מושתתת ברובה על מסך המגע. חוץ ממנו, יש על פני המכשיר ארבעה כפתורים רגילים (חיוג, ניתוק ושני כפתורים לקיצורי דרך), שממוקמים באופן נוח בצידי המסך הקטן. כשהטלפון במצב המתנה, במרכז מסך המגע תהיה תמיד גישה לתפריט הראשי, ואילו ארבע הצלמיות האחרות ניתנות לשינוי. לא תוכלו לשים כאן כל דבר שתרצו, אבל בנוסף לפונקציות של הטלפון יש כאן גם צלמית ייעודית לגוגל.

כשניגשים לתפריט או יישום, משתנים הכפתורים בהתאם לצרכים שלכם. כך, בנגן המוזיקה יהיו אלה כפתורים של נגינה ופאוזה, כמו גם מעבר בין שיר לשיר, ואילו כשתשתמשו במצלמה, תוכלו לקבוע בעזרתם דברים כמו מדידת חשיפה ושימוש בפלאש. כל נגיעה שלכם במסך תלווה, אם תרצו זאת, ברטט שיגרום לכם לחוש כאילו באמת לחצתם על כפתור. אני, אישית, מוצא את התכונה הזו מעצבנת, אבל יש לא מעט אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם כפתורים נטולי תגובה.

כשפותחים את המכשיר (וסוף סוף יש טלפון עם פעולת פתיחה קפיצית בדרגה הנכונה!), מגלים בפנים מקלדת כסופה עליה יש כפתורי מספרים יחד עם שלושה כפתורים "מיוחדים" – האחד למחיקת טקסט, השני למעבר מהיר אל אחד היישומים הבסיסיים והשלישי לשיחות וידאו (למה?!). התלונה היחידה שלי למקשים האלה היא היותם קשים יחסית ללחיצה, אבל אפשר להתרגל לזה בקלות יחסית.

צבע אותי!

ממשק הפעולה הבסיסי של המכשיר כולל את הגרסאות הנוכחיות של התפריטים, היישומים וספר הטלפונים, שהופיעו גם בטאצ'וויז – כולם נוחים אחרי שמתרגלים אליהם קצת. דבר אחד אליו לא תתרגלו, הוא דפדפן האינטרנט המזעזע שלא מצליח לטעון כמו שצריך דפי אינטרנט שאינם הפורטל הסלולרי. יהיה לכם קשה להתרגל גם לכך שיציאת האוזניות של המכשיר היא עדיין אותה יציאה ייעודית שלא מאפשרת חיבור אוזניות סטנדרטיות ללא מתאם (הכלול, כך לדברי אנשי סמסונג, בערכה הנמכרת בחנויות).

מה שכן, יש לו, ל-Soul, אפשרויות מתקדמות מאוד של התאמה עיצובית של המערכת. חוץ מערכות נושא מוכנות, תוכלו להרכיב כאן ערכות משלכם כשאתם קובעים לא רק את גודל וצורת הגופן אלא גם את צבעו. גם המסך המשני מאפשר התאמה אישית, ותוכלו לבחור בו את הצבעים של האייקונים ושל האפקט המיוחד המתקבל כשלוחצים על אחד מהם.

מצלמת 5 המגה-פיקסל של המכשיר מתנהגת כמו מצלמה סלולרית מתקדמת רגילה, עם מגוון אפשרויות שכוללות חוץ מהגדרות כמו תנאי צילום וזיהוי הפנים הכה-פופולרי בזמן האחרון, גם אפקטים של צבע ואפשרות לצילום וידאו. ואם תוצאות הצילום יכולות להיות מרשימות למדי, אפילו עד כדי הדפסת התמונה ומסגורה, הוידאו הוא ברזולוציית 320x240 הנחותה, וחבל שכך.

סיכום

סמסונג Soul ממותג ומשווק לא לטכנו פילים שרוצים את כל החידושים כאן לעכשיו, אלא לאנשים שיעריכו את העיצוב שלו ואת העובדה שניתן להפוך אותו לאישי אף יותר בעזרת ערכות הנושא המתקדמות. עבור אנשים אלה, המכשיר בהחלט עושה את העבודה נאמנה, ומסך המגע הקטן הוא גימיק נחמד שמוריד קצת מהסרבול של ניווט ברחבי הטלפון תוך מתן האפשרות התיאורטית להתלהב בפני חברים שהנה, יש לכם מכשיר מיוחד.

מחיר ברשת אורנג'
79 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2844 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
49 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1764 ש"ח
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
19 ש"ח לחודש 36X חודשים = 684 ¤
מחיר מחירון - תוכנית orange to go:
110 ש"ח לחודש 36X חודשים = 3960 ש"ח

  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג
  • soul

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully