וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Wivi

דידי חנוך

2.9.2008 / 10:38

פיתוח ישראלי מאפשר לכל אחד לשדר וידאו חי ברשת. בדקנו את גרסת הבטא, ויש לנו 150 הזמנות בשבילכם

שידור עצמאי באינטרנט הוא עניין בעייתי, בעיקר כשמדובר בשידורים חיים. רוחב הפס שנדרש על מנת לשדר למשתמשים רבים הוא מסיבי, וודאי אינו משהו שהמשתמש הביתי הרגיל יכול לעמוד בו.

חברת Wivi הישראלית פצחה בבטא סגורה של תוכנה שעשויה להקל על העניין הזה, ולאפשר לכל משתמש בעל פס רחב לפצוח בשידור חי של וידאו לצופים מרובים. החברה משתמשת בטכנולוגיית P2P (שיתוף קבצים) שדומה במידת מה לביטורנט ולגרסת הסטרימינג החדשה של ביטורנט.

יש כיום מספר אתרים שמאפשרים למשתמשים לשדר בשידור חי, אבל זה תמיד מתבצע באמצעות שרת, ולא באמצעות טכנולוגיית P2P שמקלה על העומס ברשת ומשתמשת במשאבי הרשת של כל המשתמשים לצורך כך.

מה שצריך על מנת לשדר הוא מחשב, חיבור אינטרנט ומקור וידאו כלשהו (כגון: מצלמת רשת או כרטיס טלויזיה). מה שצריך כדי לצפות הוא מחשב וחיבור לרשת.

בדקנו את התוכנה בימים האחרונים ומצאנו מוצר קל לשימוש שלא נוטה לקרוס גם בשלב הבטא. נכון לעכשיו, איכות השידור עדיין לא מספקת. היא מפוקסלת ויש מדי פעם הפסקות בזמן שהוידאו נטען. יכול מאד להיות שזה נובע מכך שיש ברשת משתמשים מעטים מאד בשלב מוקדם זה.

מצד שני, קל מאד להשתמש בתוכנה, גם לצפייה וגם לשידור. ככל שיש יותר צופים, כך יתחלק הנטל, ובמיוחד ככל שאנשים יריצו את התוכנה במחשב דרך קבע, ובכך יתרמו רוחב פס לכל השאר.

וכפי שהבטחנו למעלה, יש לנו הזמנות בשבילכם לבטא הסגורה. 150 הגולשים הראשונים שילכו לקישור ויוסיפו את הקוד WALLA לכתובת המייל שלהם בתיבת ההרשמה (כשהם מפרידים בין המייל לקוד בפסיק), יקבלו מהחברה הזמנה לבטא, ויוכלו להתחיל להשתמש בה כבר עכשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • wivi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully