וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הקומפאק

חברת HP משיקה מחדש את המותג קומפאק. בדקנו את אחד הניידים של הסדרה, ומצאנו מחשב סביר במחיר סביר

אי אז בתחילת המאה – מה שנשמע כמו תקופת חיים אחרת אבל בפועל מדובר בפחות מעשור – עוד שמענו על חברת Compaq. החברה, שהוקמה ב-1982, שיווקה באותה התקופה מחשבים גם בשוק הישראלי. גם לאחר מיזוגה לתוך HP ב-2002, המשיכו לצאת מחשבי כף יד עם המיתוג, ולשוק העסקי הם טפטפו גם בשנים הבאות, אבל הצרכן הפרטי הפסיק לשמוע את השם הזה.

לפני מספר חודשים, החליטה חברת HP בישראל להשיק את המותג מחדש, הפעם כמותג צרכני "פשוט" שמשתמש בתהילת העבר אך מציע מחשבים נייחים וניידים זולים יחסית. הלפטופ הראשון אותו קיבלנו מסדרת קומפאק החדשה הוא c790ej, בעל מסך 15.4 אינץ', והשאלה הנשאלת היא האם תהיה זו טעות לחשוב שמכשיר הבא עם השם Compaq יהיה איכותי גם אם המחיר שלו מתחיל מ-2,799 ¤.

שלום שוב, קומפאק

התשובה היא לא, זו לא טעות. המחשב הנייד הזה לא בנוי בצורה גרועה, לא עובד בצורה גרועה ולא מרגיש גרוע. אם כבר, מנהדסי HP עשו עבודה טובה בכל הקשור למראית עין. הלפטופ נראה אלגנטי במבט ראשון – הפלסטיק של המכסה העליון שלו מחוספס ודוחה טביעות אצבע, כשהלוגו הכסוף של החברה מקנה למחשב הרגשת יוקרה.

גם כשפותחים אותו, הרושם לא מתקלקל. אין כאן אמנם כפתורי מולטימדיה ייעודיים מעל המקלדת, אבל במקומם קיבלנו גריל של רמקול (מבית Altec Lansing) ושני כפתורים מוארים – הראשון להדלקת המחשב והשני להדלקת ה-WiFi.

המקלדת עצמה מרגישה פחות כמו מקלדת רגילה של לפטופ ויותר כמו אחת ממקלדות העבר המכניות – המקשים קופצניים ועושים רעש בזמן הלחיצה. אני מבין כי יש אנשים שלא ממש אוהבים את התכונה הזו במקלדות, אבל אלה שכן – כמוני, למשל – יכולים לחייך כל הדרך אל הטקסט. אבל לפני כן, אפשר לחייך גם כשרואים שב-HP לא התקמצנו, והכניסו גם בדגם הזה את אחד ממשטחי המגע הגדולים והנוחים שלהם, בעלי כפתור נטרול המשטח למקרה בו אתם רוצים לעבוד עם עכבר חיצוני.

ועכשיו, קצת חומרניות

כשמציצים אל מתחת למכסה המנוע של הלפטופ הזה, מגלים את הסיבה למחיר הנמוך שלו. המעבד שלו הוא מעבד Celeron 560 במהירות 2.13 גיגההרץ בגרסה הזולה (c792ej) ו-Dual Core T2390 במהירות 1.86 גיגהרץ בגרסה היקרה יותר (c795ej) שעולה 3,699 ¤. הזכרון הוא 2 גיגה בגרסה הזולה ו-3 בגרסה היקרה והכוננים הקשיחים הם 120 ו-250 גיגה. לשני הדגמים יש כרטיס מסך מובנה של אינטל X3100, צורב DVD עם תמיכה בצריבת טקסט על הדיסק (Lightscribe) והתקני קישוריות חוטיתאלחוטית. כמו כן, יש במחשבים 3 יציאות USB, יציאת VGA, יציאת S-Video, יציאת אוזניות וכניסת מיקרופון. אין כאן חיבורי HDMI או Firewire, אבל היי, הכל בהתאם למחיר. משקלו של המחשב עומד על 3.10 ק"ג.

בדקנו את הגרסה היקרה יותר של המחשב, שקיבלה בויסטה דירוג של 3.1. המפרט הנ"ל מאפשר להתמודד בקלות עם מערכת ההפעלה כשממשק ה-Aero היפה שלה פועל. אם מסירים את ה-Norton Internet Security, הכל עובד עוד יותר מהר, ולא ברור למה החבילה הכבדה הזו באה מותקנת על המחשב מלכתחילה.

כרטיס המסך המובנה של ה-c795 לא מאפשר לו להיות מחשב גיימינג, ומשקלו הגבוה לא מאפשר לו להיות מחשב יותר מדי נישא, כך שהמיתוג שלו - ובצדק – הוא מחשב עבודה סטנדרטי לאנשים שמעבירים אותו מהבית למשרד במקרה הגרוע, ומהסלון למטבח במקרה הטוב. ככזה, יש לו מספיק כוח עיבוד וזיכרון כדי להתמודד עם יישומים ביתיים, ואיכות הבניה שלו גבוהה מספיק כדי שלא תחשבו שאתם מתפשרים על האיכות.

לא למולטימדיה

עם זאת, בתחום אחד הוא קצת בעייתי, וזהו תחום המולטימדיה. הרמקולים של Altec Lansing, שהפכו לחביבי HP, מוציאים צליל טוב גם במקרה של המחשב הזה, אבל המסך שלו פשוט לא יפה מספיק. הוא אמנם בהיר, והצבעים חדים, אבל אין בהם את העומק שיש במסכים של מחשבי מולטימדיה.

כמו כן, המאוורר של המחשב צריך לפעול כל הזמן כדי למנוע ממנו להתחמם יותר מדי (והוא באמת לא הופך ללוהט אף פעם) אבל זה קצת מפריע אם מנסים לראות סרט. וזוויות הצפייה המוגבלות של המסך לא מאפשרות ליותר משני אנשים לראות וידאו בנוחות.

זמן הסוללה של ה-795ej עמד על כשלוש שעות בתאורת מסך נמוכה והרצת תוכנות פשוטות כמו וורד ודפדפן אינטרנט, אך לא עבר את השעתיים כשניסיתי לראות סרט. אבל זה לא נורא, כי כפי שכבר אמרתי, מדובר במחשב שנועד להיות מחובר לחשמל כל הזמן, ולא בחיית ניידות פרועה. וככזה, כמחשב עבודה פשוט יחסית לשימושים ביתיים ומשרדיים, המחשב הזה מצליח בעבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully