וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלופות למובייל מי: אלבומים

זיו קיטרו

7.9.2008 / 3:10

זיו קיטרו מסיים את סקירת התחליפים למוביילמי של אפל עם חלופות לאלבומי התמונות של השירות

הסיסמה של MobileMe היא Exchange for the rest of us, סיסמה המבחינה בכך שהרעיון הבסיסי מאחורי שרתי Exchange: סנכרון של מידע ”עסקי“ כמו מיילים, ולוח פגישות הוא רעיון שגם משתמשים במגזר הפרטי ישמחו לעשות בו שימוש, אבל כמו הרבה מוצרים אחרים של אפל, מובייל מי פונה לשוק המשפחתי ולכן לצד שירותי מייל, כתובות ולוח שנה ישנם מספר שירותים נוספים חשובים לא פחות.

משתמשי מק המעוניינים לבנות אתר, יכולים לעשות זאת ב-iWeb (בעברית יש צורך לבצע כמה שינויים וקפיצות דרך חישוקים אבל זה אפשרי) ולהעלות מייד, בלחיצת כפתור, את האתר אל חשבון ה-MobileMe. יוצרי פודקאסטים יכולים לסיים את הכנת הפרק ובלחיצה להעביר את הפרק אל iWeb לה יש תבניות מוכנות לתוכניות פודקאסט. אחרי שהקובץ נכנס ומוכן, לחיצה נוספת מעלה אותו אל החשבון שלכם.

אבל יצירת אתרים ותוכניות פודקאסט מעניינות קבוצה מסוימת ומצומצמת יחסית של אנשים. אלבומים לעומת זאת הם עניין אחר לחלוטין.

מאז שהמצלמה הדיגיטלית הפכה לכלי זמין וזול וכרטיסי זיכרון גדול והתרחבו אנשים כמעט והפסיקו ליצור אלבומים אמיתיים. למה להדפיס תמונות כשאפשר לאחסן אותם ברשת ולהציג אותם לכל המשפחה ואולי חשוב יותר, להציג אותם מבלי שאנחנו צריכים להיות שם. ההורים רוצים לראות את התמונות של התינוקת החדשה? הנה הלינק אמא, אל תבואי לבקר.

אם יש לכם קרובים בחו"ל אתם יכולים להראות להם מה קורה פה בארץ עם המשפחה. אוהבים לטייל? מה יותר טוב מלנצור את כל הטיולים האלו בתמונות במקום בו הם זמינים לחברים שיוכלו לקנא (או ללעוג לכם)? האלבומים של MobileMe מאפשרים להעלות תמונות וסרטונים, ליצור אלבומים פרטיים אליהם ניתן לגלוש רק אם יש לכם את הססמה והממשק עצמו, כמו רוב התוכנות של אפל, קל לשימוש ונראה נהדר.

אז מה החלופות לשירות האלבומים של MobileMe? יותר מכל תכונה אחרת בשירות הענן של אפל, מספר המתחרים בקטגוריה הזו עצום.

שירות האלבומים למקיסטים בלבד

השירות של Pomoto מציע לכם את אלבומי התמונות של MobileMe במחיר קל יותר לעיכול. ניתן לקבל מנוי חודשי במחיר של $3 לשנה או מחיר שנתי של $30 דולר. במחיר הזה תוכלו להעלות כמה תמונות שרק תרצו, לפתוח כמה אלבומים שתחפצו וליהנות ממראה דומה מעט למראה של MobileMe, יכולת ליצור מצגת מכל אלבום בלחיצת כפתור, יצירה של אלבומים פרטיים וכמובן שאת כל זה מקבלים ללא באנרים, מודעות ופרסומות אחרות.

על מנת להשתמש בשירות של Pomoto יש להוריד תוכנה. מייד שתפעילו אותה תגלו שהתוכנה מחוברת לבסיס הנתונים של iPhoto ומשם למעשה היא שואבת את התמונות כדי להעלות אותן. אם אתם לא משתמשים ב-iPhoto אין לכם מה לעשות עם Pomoto. אבל לאור העובדה ש-iPhoto היא תוכנה בה עושים שימוש רוב בעלי המק אין פה מגבלה אמיתית. התוכנה מאפשרת לבחור אלבום שלם לפרסום או תמונות נבחרות מכל אלבום. אחרי בחירת התמונות ניתן לבחור תבנית מתוך מגוון די גדול אלא שלא משנה מה התבנית שתבחרו מדובר בפס צר שרץ לרוחב החלק העליון של האלבום, חבל.

ניתן להוסיף הערות לכל אלבום שעולה לרשת אבל הערות לתמונות ושמות התמונות נמשכים מ-iPhoto ואין אפשרות לעריכה חיצונית דרך Pomoto.

הורים לילדים שרוצים לשמור על התמונות מפני פדופילים ורוצחים סדרתיים המסתובבים ברשת בחיפוש אחרי קורבנות יכולים לבחור ליצור אלבום פרטי. בניגוד ל-MobileMe שם ניתן ליצור גלריה נעולה בקוד, ב-Pomoto תקבלו קישור סודי שישאר סודי כל עוד הוא לא יופץ הלאה. ברגע שאנשים יגלו את הקישור הדרך היחידה לשמור שוב על הגלריה היא למחוק את האלבום ולהעלות את כל התמונות מחדש, מה שיצור אלבום סודי חדש עם לינק חדש. לזכותו של השירות נאמר שהקישור מורכב מאוד והסיכוי שמישהו יזכור מהו כדי לתת אותו לבן משפחתו הפדופיל (או הרוצח) קטן מאוד. כמובן שזה אומר שגם אתם לא תוכלו לתת בעל פה את הקישור לחברים שאינם פדופילים.

בסופו של דבר, למרות החסרונות, מדובר בשירות טוב, אמין ויציב. אבל, חשוב לזכור שיש הרבה יותר שירותים הניתנים בחינם וגם להם אינטגרציה מלאה עם המק שלכם.

שוב גוגל

אז אתם סומכים על גוגל עם יומן הפגישות שלכם והאימיילים שלכם, האם אתם יכולים לסמוך עליהם גם עם אוסף התמונות הדיגיטלי שלכם?

לכמה מאות אלפי משתמשים בעולם התשובה היא כן. פיקאסה הוא אחד מהשירותים המצליחים ביותר בתחום והוא מאפשר לאנשים להעלות תמונות ווידאו לאלבומים וירטואליים.

דרך הממשק המקוון ניתן לשנות את סדר התמונות, להוסיף הערות, להעתיק תמונות ולמחוק אותן.

ממשק הניהול יאפשר לכם להגן על התמונות מהורדה, לאפשר חיפוש בהן ולבצע עוד מספר דברים בסיסיים, כולל שדרוג החשבון שלכם, שכן בניגוד להנחה המקובלת, לא כל מה שגוגל עושים הוא בחינם. פיקאסה מאפשרת להעלות תמונות במשקל כולל של 1GB. אם תרצו יותר מזה תוכלו לרכוש חבילות אחסון כאשר המחירים נעים בין $20 לאחסון של 10 ג‘יגה ועד ל$500 לאחסון של 400 ג‘יגה.

על מנת להעלות תמונות אל השירות תוכלו להשתמש בממשק המקוון, לשלוח תמונות דרך האימייל (שיטה טובה למי שיש לו סמארטפון) או להוריד תוכנה מהאתר של פיקאסה, תוכנה שתאפשר לכם להעלות תמונות מכל תיקייה וגם ישירות מ-iPhoto.

אם תבחרו ב-file ומשם באפשרות Export תקבלו חלון דיאלוג בו תוכלו לבחור בייצוא אל Picasa web. כעת תתבקשו להקליד את השם והססמה שלכם וזהו זה. ניתן להוסיף שם לאלבום ופרטים אך מעבר לזה כל הפרטים ישאבו מהנתונים שיש בתוך iPhoto.

מעבר לעובדה שפיקאסה עצמה משמשת כאחסון לאלבומים אותם תוכלו לפרסם לציבור או להשאיר פרטיים, פיקאסה משמשת גם מקום אליו תוכלו לקשר מהאתר שלכם. בצורה הזו, אם יש לכם בלוג שאתם כותבים בו ומפרסמים בו תמונות, תוכלו להעלות את התמונות לפיקאסה ולהוסיף קישור מתוך הפוסט. בנוסף, יש אפשרות לקבל הטמעה של האלבום שלכם בעזרת קוד שפיקאסה תייצר. הקוד יציג מצגת מהתמונות שלכם במקום בו תוסיפו אותו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חוצמזה

מעבר לשירות של פיקאסה יש עוד המון שירותים לגלריות מכוונות, לכל אחד הייתרונות והחסרונות שלו. Flickr, אחד השירותים המוכרים והאהובים ביותר, מאפשר לאחסן כמה תמונות שרק תרצו, אך מגביל את כמות התמונות שתוכלו לעלות. מי שרוצה להעלות תמונות בלי הגבלה יכול לשלם מנוי של $25 לשנה.

כאשר אתם מחפשים מקום לאחסן בו את התמונות שלכם בדקו את כל הנתונים האלו: הגבלת אחסון, הגבלת תנועה, הגבלת העלאה, הגבלת מספר אלבומים או תמונות. בדקו אילו אפשרויות יש לכם להבטיח את התמונות שלכם כדי שיהיו מוגנות מהורדה וניצול. האינטרנט הוא מקום גדול, מה שאתם מחפשים נמצא שם בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully