וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: חבר או אויב?

7.9.2008 / 10:57

אתם מפחדים מגוגל, או בוטחים בחברה החזקה ביותר באינטרנט? אנחנו רק שואלים. אתם אלו שעונים

אין ויכוח שגוגל הפכה לחברה החזקה ביותר ברשת. מיקרוסופט רוצה להיות גוגל, יאהו! מצטערת שפספסה את ההזדמנות, ואתרים רבים חיים מהתנועה שמגיעה אליהם באמצעות מנוע החיפוש של החברה. אבל בחלוף השנים, ההצהרה של גוגל בנוגע לכך שלא יהיו מרושעים מתחילה להישחק, ונשאלת השאלה: האם גוגל היא חברה שצריך לפחד ממנה?

פחד אימים

שמעתם שגוגל שיגרה לוויין? לוויין. שמצלם תמונות. כי המכוניות שלה שמסתובבות בכל מקום ומצלמות לא הספיקו לה. וזה המהלך הפחות חשוב של גוגל בשבוע האחרון, לאחר שהשיקו דפדפן, שאחוזים מכל דבר שתרשמו בשורת הכתובת שלכם ייכנסו לסטטיסטיקה שלהם. גוגל יודעת איפה אתם גולשים, גוגל יודעת מה אתם עושים. גוגל מחזיקה ביותר מידע עליכם ממה שיש ל-FBI על האנשים ברשימת החשודים בטרור. וכוח, אולי שמעתם, משחית. עם כל הכוונות הטובות, גוגל הפכה לתאגיד עם כוח לא פרופורציונלי, ורק טיפש לא יפחד ממנה.

לא מפחדים

תעזבו את "לא תהיו רשעים", הסיסמה החשובה באמת של גוגל היא "לארגן את כל המידע של העולם ולהפוך אותו לנגיש ושמיש לכל". נכון, יש לגוגל מידע עצום על העולם, אבל המידע הזה נגיש גם לנו. גוגל לקחה אינטרנט שהיתה, במידה רבה, בלתי שמישה, והפכה אותה לרשת שאנחנו מכירים כיום. וזה שהיא תמשיך לעשות זאת לא מפחיד, זה משמח. כן, העידן הדיגיטלי משמעותו אובדן חלקי של פרטיות, אבל תמורת זאת, אנחנו מקבלים שקיפות שאינה רק אישית כי אם גם ציבורית. ואישית, אני סומך על גוגל עם המידע הזה יותר מאשר על כל ממשלה בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully