וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימביאן נשחקת, עדיין מובילה

דידי חנוך

8.9.2008 / 15:06

אתר הגרדיאן מדווח על נתוני נתח שוק הסמארטפונים של חברת המחקר גרטנר. צמיחה מרשימה ל-RIM

אתר הגרדיאן מדווח היום על כך שמערכת ההפעלה הסלולרית סימביאן שומרת על יתרון מרשים בשוק הסמארטפונים העולמי, למרות שחיקה בנתח השוק.

לפי הנתונים, שנלקחו מדו"ח של חברת גרטנר לרבעון השני של 2008, נמכרו מכשירים 18,405,057 מכשירי סימביאן, מתוכם כ-15.2 מיליון מכשירי נוקיה. זהו מספר דומה מאד לנתוני השנה שעברה, אך צמיחה של חברות מתחרות הקטינה את נתח השוק של סימביאן ונוקיה משמעותית.

ברבעון המקביל אשתקד, היו בידי סימביאן 65.6 אחוז משוק הסמארטפונים, נתון שנשחק ל-57.1 אחוז השנה.

עיקר התחרות מגיעה מצד RIM, יצרנית הבלאקברי. RIM, שנמצאת כיום במקום השני בשוק, צמחה ל-17.4 אחוז מהשוק (קרוב ל-6 מיליון מכשירים) לעומת 8.9 אחוז (כ-2.5 מיליון מכשירים) ברבעון המקביל בשנה שעברה. RIM היתה במקום הרביעי ברשימה לפני שנה.

המפסידות של הרבעון היא חלונות מובייל של מיקרוסופט, שאיבדה את המקום השני לטובת RIM - למרות צמיחה קלה בנתח השוק מ-11.5 אחוז ל-12 אחוז - ומכשירים מבוססי לינוקס, שירדו מתחת ל-10 אחוז נתח שוק וצנחו למקום הרביעי.

האייפון אינו גורם משמעותי ברבעון עם 2.8 אחוז בלבד משוק הסמארטפונים ומכירות של קרוב ל-900,000 מכשירים, מכיוון שהרבעון השני היה הרבעון בו אזלו המכשירים לקראת השקת הדור החדש של הסלולרי של אפל.

פאלם נמצאת במקום האחרון ברשימת מערכות ההפעלה הסלולריות של גרטנר, אך החברה הציגה גידול של 61 אחוזים לעומת השנה הקודמת, וכולל מכשירי החלונות של החברה היא אוחזת בנתח שוק גדול יותר מזה של חברות כמו מוטורולה בתחום הסמארטפונים.

בסה"כ, צמח שוק הסמארטפונים העולמי מקרוב ל-28 מיליון מכשירים למעל 32 מיליון, צמיחה של 15.7 אחוז. פירוש נתונים אלה הוא שעדיין מדובר בשוק קטן יחסית לשוק הסלולרי העולמי, אבל זהו הפלח בעל מתח הרווחים הגבוה ביותר עקב מחירם הגבוה של המכשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully