וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Audacity

דידי חנוך

9.9.2008 / 10:14

כל מה שרציתם לעשות לקובץ קול, תוכלו לעשות עם התוכנה החינמית והפתוחה שיש לנו השבוע

עריכת קובצי קול אינה דבר שהמשתמש הממוצע נאלץ לעשות לעתים קרובות. אבל מדי פעם יש סיבה לעשות זאת. אולי אתם מכינים רשימת שירים למסיבה, ורוצים להוריד את הדקות הראשונות של שיר ארוך במיוחד, ואולי אתם מכינים פסקול למצגת? אבל הסיבה הנפוצה ביותר לעריכת קובץ צליל היא רינגטונים. כיום, יותר ויותר מכשירים סלולריים תומכים ברינגטונים בפורמט MP3. אבל רוב השירים לא מותאמים לרינגטון. פתיחה שקטה, לדוגמה, יכולה להרוס את התאמתו של שיר לתפקידו החדש כצלצול שלכם.

אבל זה לא אומר שצריך להוציא כסף על רכישת רינגטונים של שירים שכבר נמצאים ברשותכם באופן חוקי. ולצורך זה, תוכנת השבוע שלנו היא פתרון מושלם. התוכנה יודעת לערוך קבצים בפורמט MP3, WAV ו-Ogg Vorbis. מרגע שפתחתם את הקובץ בתוכנה - הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לגרור את הקובץ לחלון שלה - היא מציגה באופן גרפי וברור את השיר, ותוכלו לסמן עם העכבר בדיוק היכן אתם רוצים שהקטע שלכם יתחיל. משם, מלאכת המחיקה קלה מאד. פשוט לוחצים על כפתור Del במקלדת. מחיקת קטעים היא רק קצה הקרחון של יכולותיה. היא יכולה להוסיף גם אפקטים, לשנות את המהירות, לבטל רעשים ולקבל קול מהמיקרופון בנוסף לקבצים קיימים.

העניין עם Audacity הוא שהיא שילוב מצוין של תוכנה שהיא הטובה ביותר בתחומה מחד, וחינמית ובעלת קוד פתוח מאידך. יש תוכנות במדור אותן אני מוצא, בודק ומעלה. Audacity היא תוכנה בה אני משתמש זמן רב. אני בהחלט יכול לומר מנסיון רב שהיא מומלצת לכל מי שצריך לעשות משהו לקובץ שמע. ואם לא תאהבו אותה, לא הפסדתם כלום. היא לא עולה דבר ולא מתקינה שום דבר מזיק למחשב. לא אהבתם, תמחקו - בדיוק כפי שהיא מאפשרת לכם למחוק את הקטעים שלא אהבתם בשירים וקטעי שמע אחרים.

התוכנה זמינה בגרסאות לחלונות, מק ולינוקס.

נספח: תוכנת השבוע האמיתית

הסיבה האמיתית לכך ש-Audacity (תוכנה מצוינת בפני עצמה) היא תוכנת השבוע, היא שסיקרנו כבר נרחבות את תוכנת השבוע האמיתית: גוגל כרום. מתישהו בסוף השבוע, נמאס לי מכך שקישורים ששולחים לי מכל מיני מקומות פותחים את פיירפוקס, והפכתי את כרום לדפדפן ברירת המחדל שלי בבית. נכון, הוא עדיין מוגבל, ועדיין לא יכול לעשות את כל מה שאני צריך מדפדפן, אבל כבר בשלב זה כרום הוא הדפדפן הנוח ביותר בשוק לעבודה שוטפת. נחכה לגרסה סופית של פיירפוקס 3.1 כדי לראות האם זה יישאר המצב גם בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully