וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפודים - השדרוג השנתי

באירוע הסתיו השנתי של אפל נחשפו דגמים חדשים של אייפודים ועדכונים לתוכנת האייטיונס

חברת אפל קיימה היום את אירוע הסתיו השנתי שלה. בשנים עברו היה נושא האירועים האלה בעיקר ליין נגני האייפוד של החברה, והשנה המצב זהה.

הידיעה הגדולה באירוע נגעה, כפי שציפו, לליין האייפודים של החברה. מכשיר הדגל – אייפוד טאץ', לא זכה אמנם לשדרוג מסך, אך הפך לדק ומעוגל יותר. כמו כן, יש לדגם החדש כפתור שליטה בעוצמת הצליל בצידו של המכשיר, רמקול מבונה, ממשק משופר וגרסה מובנית של חנות האפליקציות של אייטיונס. מעבר לכך, תתמוך הגרסה החדשה בנייקי+אייפוד, כשכל מה שצריך עכשיו זה משדר לנעל. המכשיר החדש יוכל לנגן 36 שעות של מוזיקה או 6 שעות של וידאו, ויגיע בשלוש גרסאות: 8 גיגהבייט ב-229$, 16 גיגה ב-299$ ו-32 גיגה ב-399$

כפי שהודלף, מכשיר האייפוד נאנו החדש דק מאוד (האייפוד הדק ביותר שנבנה), אובאלי ועם מסך רחב שנפרס לגובה של המכשיר. הוא גם האייפוד הכי "ירוק" שאפל יצרה, עם חומרים בטוחים לסביבה. הממשק שלו כולל עכשיו גם מד הטיה שהיה זמין עד כה רק באייפוד טאץ' ובאייפון. הממשק שלו הפך גם הוא דומה יותר לזה של שני אחיו המתקדמים, עם אפשרות לעבור לממשק Coverflow כשמטים את המכשיר על צידו. כמו כן, ניתן להקליט באמצעותו, כשהוא מזהה מיקרופון. כמו כן, יש כאן גם אפשרות לשקשק את המכשיר על מנת להפעיל סידור רנדומלי מחדש של רשימת הנגינה. סוללת המכשיר תספיק ל-24 שעות של מוזיקה ו-4 שעות וידאו, ומחירו יעמוד על 149 דולר עבור דגם של 8 גיגהבייט ו-199 דולר עבור דגם של 16 גיגהבייט, כשיש גם מבחר רב של צבעים בהם הוא מגיע.

מכשיר האייפוד קלאסיק, שהיה זמין עד כה בגרסה דקה יותר, עם נפח של 80 גיגה (249$) ובגרסה עבה יותר, עם נפח 160 גיגה (349$) הצטמצם לגרסה אחת, דקה, של 120 גיגהבייט (249$).

חוץ מהמכשירים והתוכנות, הכריזה אפל גם על ליין חדש של אביזרים לאייפוד. אלה כוללים אוזניות לאייפוד נאנו עם שליטה בעוצמת הצליל ומיקרופון מובנה (29$) ואוזניות שנכנסות לתוך האוזן, עם שני רמקולים – טוויטר ווופר – בכל אזניה. הדגם הזה יעלה 79$.

לא רק חומרה

חוץ מהאייפודים החדשים, הציגה אפל גם את iTunes 8 – הגרסה החדשה של תוכנת ניהול המולטימדיה למחשב, זאת לא לפני שהכריזה כי היא מוסיפה תוכן לחנות של אייטיונס ומחזירה גם את התכנים של רשת NBC. הרשת סירבה בעבר לעבוד עם אפל בגלל התמחור של הסדרות, אך חזרה עכשיו לתלם. התמחור, אגב, זהה – 1.99 דולר לסרט בהפרדה רגילה, 2.99 דולר לסרט בהפרדה גבוהה. ניתן יהיה לצפות בתכנים לא רק על גבי המכשירים הניידים של החברה ובאמצעות מכשיר ה-AppleTV, אלא גם על המחשב.

נחזור לתוכנה עצמה. גרסה 8 של iTunes תכלול שיפורי ממשק שאמורים להקל עלינו למצוא תוכן בספריה שלנו. ממשק ה-Coverflow, שהציג עד כה רק עטיפות, יוכל להציג עכשיו בצורה גרפית כל תוכן שנמצא בספריית התוכנה. כמו כן, באייטיונס החדש נוספה תכונה חדשה בשם Genius, מטרתה ליצור רשימות נגינה אינטליגנטיות שמצוותות שירים ש"נשמעים טוב יחד" ומציעה הצעות רכישה לשירים הדומים לאלה שלכם בחנות של אייטיונס. המערכת תעודכן בכל שבוע באמצעות רשימות השמעה אנונימיות של המשתמשים, כשתוכלו גם להחליט שלא בא לכם להשתתף בניסוי הזה. התוכנה זמינה מהיום, והממשק נכלל גם בממשק של המכשירים הניידים החדשים.

וזה לא הכל

מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס, שהנחה את האירוע, מסר לקהל גם כמה מספרים. כך, למשל, היו ב-60 הימים בהם הייתה חנות התוכנות פתוחה, 100 מיליון הורדות תוכנה, כשמספר התוכנות עומד על 3,000. נוסף על כך, מציעה החנות של אייטונס כיום 8.5 מיליון שירים (לא בישראל), יותר מ-125 אלף פודקאסטים, יותר מ-30 אלף פרקים של סדרות וכ-2600 סרטים.

כמו כן, הציג ג'ובס גם את גרסה 2.1 של קושחת האייפון. בגרסה, שתופץ חינם, מבטיח מנכ"ל אפל שיפורים בזמן הסוללה, במהירות הגיבוי ובאיכות הקליטה, כמו גם תיקון באגים שגרמו לקריסת תוכנות ושיפורים טכניים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully