וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Tikitag

דידי חנוך

10.9.2008 / 2:02

רוצים להפוך כל חפץ לקישור אינטרנטי? תצמידו לו תגית, וקחו ליד את הסורק שמככבב היום במדור

המגמה של חיבור העולם ה"אמיתי" לרשת הולכת ומתחזקת כל הזמן. במכשירים המתקדמים של נוקיה, לדוגמה, יש קורא ברקודים שמסוגל לזהות בקלות ברקודים תואמים ולשלוח את המכשיר לדפדפן לגלישה ברשת.

אבל בעוד בנוקיה כתובות אינטרנט הן רק אחת מהאופציות שהברקוד יכול לייצג, הרי שטיקיאגז מתמחה בקישורים ושאר פעולות מחשביות. מדובר במוצר בעל שני חלקים בסיסיים: התגית - שכוללת שבב RFID, אותו ניתן לתכנת כך שיכיל קישור או הוראה להפעלת יישום - והסורק שקורא את המידע מהשבב.

ב-DVICE, שם מצאנו את הגאדג'ט, יש דוגמה מוצלחת מאד לשימוש מועיל בו: תכנות צעצוע של ילד להפעלת משחק. יישומים אחרים יכולים לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות לבצע פעילויות מחשביות שעשויות להיות בעייתיות.

מדובר, ללא ספק, במוצר בעל יישומים מוגבלים, ויש לנו ספק משמעותי בנוגע לישימות שלו לכרטיסי ביקור לדוגמה. אבל את המשימות שהוא אמור לבצע, נראה שהוא מבצע היטב.

מלאכת התכנות מתבצעת באמצעות אתר היצרנית, ונראית קלה ונוחה. אנחנו לא חושבים שמדובר במוצר שעומד לחדור למיינסטרים בעתיד הקרוב, אבל הוא בהחלט מעניין. ובמחיר של 50 דולרים לסורק וחבילת 25 תגיות, לא מדובר גם במוצר יקר מאד. Tikitags יהיה זמין לרכישה באמזון בראשון לאוקטובר.

עכשיו תורכם

ומה אתם חושבים? מגניב, דבילי, חדשני, מטופש? חוששים מ-RFID? חושבים שזה מעניין? אם לא תצביעו, איך נדע?

  • עוד באותו נושא:
  • rfid

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully