וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאונית או מפגרת?

דניס ויטצ'בסקי בדק את גרסה 8 של אייטיונז כדי לראות האם יש ישועה לבעלי האייפודים ושאר משתמשי התוכנה

האייטיונס היא, אולי, מוצר התוכנה הבעייתי ביותר של אפל בעשור האחרון. תוכנת המולטימדיה החינמית היא מצרך חובה-כמעט אם יש לכם אייפוד או אייפון, ורבים רוטנים על כך, כיוון שחוץ מהיכולת לנהל את הספריות על הנגנים הניידים, אין לאייטיונס ייתרונות רבים כל כך על תוכנות מולטימדיה אחרות, ויש שיאמרו כי היא דווקא מפגרת אחריהן

בניסיון לשנות את התפיסה הזו, הציגה אפל לפני מספר ימים את גרסת 8.0 של התוכנה, והכניסה לתוכה מספר שינויים שנועדו להקפיץ קצת את הפופולאריות של iTunes, ואולי לגרום גם לאנשים שעד כה לא השתמשו בה לבוא ולראות מה הסיפור.

השיפורים הקטנים

הסיפור, כמו סיפורי עם רבים, מתמקד בשלוש דמויות – גיבור ושני סיידקיקים. נתחיל דווקא בהם: החידוש הקטן הראשון הוא הוספת ממשק נוסף לצפייה בספריה. הממשק הזה, שנותן לכל אמןז'אנרדיסק קוביה משלו, אמנם נראה בהתחלה כמשהו שולי, אבל אין לזלזל בו אם יש לכם ספריה גדולה וברצונכם לשוטט בה בקלות.

החידוש הקטן השני הוא במנוע הויזואליזציה של אייטיונס. רבים לא יודעים זאת, אבל יש בתוכנה אפשרות לראות מין שומר מסך בזמן נגינת השירים, כששומר המסך הזה מגיב לקצב השיר. בגרסה 8 של התוכנה הפך זה לתלת ממדי ויפה יותר. זה לא באמת מעניין, אני יודע, אבל עדיין מדובר בשיפור נחמד.

הגאון לא טיפש

השינוי הגדול, עם זאת, מגיע בדמות מנגנון ה-Genius, מערכת חדשה לגמרי שמטרתה ליצור לכם רשימות נגינה אינטליגנטיות. כשתלחצו בפעם הראשונה על כפתור הג'יניוס, יבקש המחשב לאסוף מידע על הספריה שלכם, ובנוסף ישאל אם אפשר לשלוח אותו באופן אנונימי לשרתי החברה.

לאחר תהליך איסוף המידע (שאורך לא מעט זמן, אבל אפשר לעבוד באייטיונס כרגיל בזמן הזה), יופיע בצד ימין של תוכנת האייטיונס תפריט שיגיד – אם נרשמתם כישראלים עם כרטיס אשראי ישראלי- שה-Genius Sidebar לא זמין באזורכם. זה לא אומר שהמנגנון לא עובר, רק שאפל לא תציע לכם לקנות שירים ואלבומים על סמך רשימת ההשמעה שלכם.

ה-Genius עצמו, לעומת זאת, יעבוד גם יעבוד. כל מה שצריך זה לבחור שיר ובלחיצה ימנית עליו לבחור את האופציה הרלוונטית. האייטיונס יצור אז רשימת השמעה של שירים ש"מתאימים" לשיר אותו בחרתם, ויקבע להם סדר השמעה שאמור להיות הגיוני.

באופן מפתיע קמעה, מסתבר שזה דווקא עובד מצויין. רשימות ההשמעה אותן יצר לי Genius היו לא רעות כלל. כך, I Predict A Riot של ה-Kaiser Cheifs הניב רשימת השמעה שכללה את Interpol, Franz Ferdinand ו-Hot Chip בין השאר. גם הניסיונות האחרים שעשיתי הניבו תוצאות טובות בדרך כלל.

עם זאת, יש שירים אזוטריים אותם לא מצליח המנגנון לזהות. כאן נכנסים לפעולה משתמשים אחרים שמרשים העלאת מידע לשרתים ובכך משפרים את התוצאות. עם שירים עבריים, אגב, המערכת עדיין לא יכולה להתמודד. המנגנון הזה, אגב, יהיה זמין גם בעדכוני קושחה של מכשירי אייפון, אייפוד טאץ' ואייפוד קלאסיק, כמו גם בדגמים החדשים אותם מוציאה אפל לשוק.

בסיכומו של דבר, זה עדכון סולידי לאייטיונס, כשמנגנון ה-Genius הוא גם תוספת מכובדת לכל משפחת המוזיקה של אפל. עם זאת, אני לא חושב שהתוכנה כבר עברה הסף המינימלי הדרוש כדי שאמליץ עליה. היא עדיין כבדה, עדיין מסורבלת קמעה ועדיין סגורה הרמטית לפיתוחים חיצוניים והתאמות ממשק סבירות.

הערה לסיום לבעלי אייפונים פרוצים

בלי להביע דיעה: iTunes 8 עושה בעיות למכשירי אייפון ואייפוד טאץ' שנפרצו כך שיוכלו להשתמש בתוכנות צד שלישי. החבר'ה שעומדים מאוחרי כלי הפריצה הפופולאריים Pwnage כבר שחררו טלאי אחד עבור מכשירי אייפוד טאץ' בסביבת מק, ובסופ"ש מתכוונים להוציא שלל טלאים אחרים לכל שאר האפשרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully