וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Cray CX1

17.9.2008 / 2:00

יצרנית מחשבי העל המפורסמת בעולם מוציאה לראשונה מחשב שמריץ חלונות. מתי היא תייצר מחשב גיימינג?

בעבור חובבי טכנולוגיה רבים, השם "קריי" הוא שם קסום. מדובר בחברה המפורסמת ביותר בתחום מחשבי העל, שמחשב Cray-1 שלה הדליק את דמיונם של רבים בשנות השבעים.

בשנים האחרונות, דעך כוכבה של החברה, ויתרונותיה הטכנולוגיים נעלמו במידה רבה, אבל השם עדיין מהלך קסם על חובבי מחשבים, במיוחד הותיקים שבינינו. ולכן, הידיעה שהחברה עומדת להתחיל לשווק מחשב שמריץ חלונות (Windows HPC Server 2008) עוררה בנו תקווה לעתיד בו תיקח את המוניטין הותיק שלה לשוק הפרטי.

אבל כרגע יש לנו את Cray CX1, מחשב שנועד לשמש כשרת, ולא כמחשב ביתי, מה שמשתלב היטב עם העובדה שמחירו נע בין 25,000 ל-60,000 דולרים. המחשב מסוגל להריץ עד 16 מעבדי אינטל Xeon בו זמנית (עם שתים או ארבע ליבות למעבד), ולהקדיש 64 גיגה זיכרון לכל אחת משמונה צמתים שיריצו את אותם המעבדים. נפח האחסון של המחשב יעמוד על עד 4 טרבייט.

בקיצור, מדובר במפלצת, אבל לא מפלצת שתעמוד על השולחן של אלה מאיתנו שלא עובדים במחלקת ה-IT של חברה גדולה בעתיד הקרוב. ויחסית לקטגורייה אליה הוא שייך, CX1 הוא אפילו לא מפלצת יקרה. מחשבי HPC יכולים לעלות גם יותר מ-100,000 דולר, כך שקריי יכולים לטעון - ואף טוענים, בהודעה לעיתונות - שמדובר בסוג של מציאה.

אבל כאמור, לי לא באמת אכפת מה המחשב הזה עושה. לי אכפת שקריי למדו לעבוד עם גרסה כלשהי של חלונות, מה שמעורר בי חלומות בהקיץ על מחשב שיוכל להריץ את Crysis בקלות, בעודו גורם לי לחשוב שיש לי מחשב על מתחת לשולחן.

מחשב על, או סתם מחשב?

ומה אתם אומרים? השם "קריי" עושה לכם משהו, או מותיר אתכם אדישים? מדובר כאן - בהנחה שתקבלו את המחשב הזה תחת ההגדרה "גאדג'ט" - בגאדג'ט היום או גאדג'ט איום?

  • עוד באותו נושא:
  • cray

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully