וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום שהתגשם?

דידי חנוך

23.9.2008 / 18:16

קראו לו HTC Dream או T-Mobile G1, הסלולרי הראשון עם מערכת ההפעלה של גוגל הוכרז היום רשמית

במסיבת עיתונאים שנערכה היום, הכריזו החברות T-Mobile וגוגל על השקת G1, הסלולרי הראשון שירוץ על מערכת ההפעלה הסלולרית החדשה של גוגל, Android. מדובר במכשיר של חברת HTC, אשר כונה במהלך פיתוחו בשם Dream. זהו הטלפון הראשון של HTC שלא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט, חלונות מובייל. המכשיר הוא תוצר של שלוש שנות עבודה, שהחלו זמן רב לפני ההכרזה על מערכת ההפעלה בסוף השנה הקודמת.

ה-G1 יימכר בשלב ראשון בארצות הברית ללקוחות הרשת הסלולרית T-Mobile, זאת החל מ-22 באוקטובר. מחירו יעמוד על 179 דולרים, עם עלות חודשית של 25 דולר לאינטרנט בלתי מוגבל ומספר הודעות SMS, וחבילה גדולה יותר של 35 דולר שכוללת מספר בלתי מוגבל של הודעות.

Deutche Telecom, חברת האם של T-Mobile, תשיק את המכשיר באירופה; קודם בבריטניה בנובמבר הקרוב, ולאחר מכן ברחבי אירופה במשך הרבעון הראשון של השנה הבאה. ניתן לקוות שהמכשיר יגיע גם אלינו במסגרת ההשקה האירופאית.

G1 מצויד במצלמת 3 מגפיקסל נטולת יכולות וידאו, וקישוריות דור 3.5, וייפיי ובלוטות' (אם כי ללא קישוריות בלוטות' סטריאופונית). המכשיר מצויד במסך מגע, מד הטיה, ובמקלדת שמחליקה החוצה, במבנה שמזכיר מעט את מכשירי Sidekick או את HTC TyTn II. יש בו מקלט GPS מובנה (מה שלא מאד מפתיע לאור העובדה שיצרנית שבבי הניווט SiRF היא חברה בקבוצת Open Handset Alliance שעומדת מאחורי מערכת ההפעלה). הטלפון הוא סלולרי עולמי, עם תמיכה בכל רשתות GSM. לפי החברה, G1 יהיה בעל זמן סוללה סביר של 5 שעות דיבור ו-130 שעות המתנה.

פתוח?

אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הסלולרית הראשונה שמבוססת כולה על קוד פתוח. עם זאת, באופן קצת תמוה, המכשיר לא יימכר לאנשים נטולי חשבון גוגל. זה מובן מבחינה מסוימת, מכיוון שהתוכנות של גוגל והאינטגרציה איתן הן חלק חשוב מהמשיכה של המכשיר, אבל מטלפון שנושא את הפתיחות כדגל, מדובר בבחירה מוזרה מעט. ה-G1 גם ישווק בשלב ראשון רק בגרסה נעולה ל-T-Mobile, מה שגם לא בדיוק משדר פתיחות. עם זאת, הפתיחות קיימת ביכולת של מפתחים לפתח תוכנות למכשיר, זאת בניגוד לאייפון שבגרסתו הלא-פרוצה כולל רק חנות בה כל תוכנה צריכה לקבל אישור של אפל.

מוזיקה בפנים

בצעד שנועד ללא ספק להתחרות באייפון ובאפל, כולל המכשיר יישום שמאפשר רכישת שירים מחנות ה-MP3 של אמזון. ניתן יהיה לגלוש בחנות ולשמוע דוגמיות מהשירים באמצעות קישוריות סלולרית, אך יש צורך בחיבור WiFi על מנת לרכוש ולהוריד את השירים. מחירם של אלה ינוע בין 89 סנט ל-99 סנט, כשאלבומים שלמים יעלו ברובם בין 5.99 ו-9.99 דולרים. כמו בחנות הרגילה, השירים נמכרים בפורמט MP3, הפתוח, כך שניתן יהיה להעבירם למחשב או לכל נגן אחר. מעבר לכך, תומך G1 במוזיקה בפורמטי AAC, MP3 ועוד.

אינטרנט בכיס?

כמו האייפון, גם G1 מתיימר להביא את האינטרנט לכיסם של הצרכנים. המכשיר מצויד בדפדפן המבוסס על ערכת Webkit, ששימשה את יצרני ספארי, כרום, הדפדפן של האייפון והדפדפן של מכשירי נוקיה המתקדמים. עם זאת, לא מדובר בשלב זה בגרסה ניידת של כרום עצמו, גרסה זו אמורה להגיע בהמשך. הטלפון החדש יוכל לקרוא קבצי אופיס באמצעות גוגל דוקס ו"לדחוף" מיילים מג'ימייל למכשיר, אך אין בו תמיכה במייל בשרתי מיקרוסופט אקסצ'יינג.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

רק הראשון

יש לציין כי G1 הוא רק הטלפון הראשון שמריץ את אנדרואיד. סמסונג, מוטורולה ו-LG מפתחות גם הן מכשירים, וגם אסוס הוזמנה לאחרונה להצטרף. גם HTC עצמה ודאי עובדת על מכשירים נוספים. מערכת ההפעלה תומכת במכשירים בעלי מסך מגע ובמכשירים נטולי יכולות מגע. כמו כן, נשמעו בשבועות האחרונים דיבורים רבים על כך שמערכת ההפעלה תפעל על מכשירים שאינם טלפונים סלולריים בעתיד, כמו מחשבי אינטרנט זעירים ונגני מוזיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully