וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שדרוגים ועדכונים שמערכת ההפעלה OSX

זיו קיטרו

28.9.2008 / 12:52

הכל אודות שדרוגים ועדכונים במערכת ההפעלה של אפל, OSX. זיו קיטרו מורה נבוכים

מערכת ההפעלה של אפל – OSX, נמצאת היום בגרסתה החמישית, המכונה לאופרד. גם ללאופרד היו כבר חמישה עדכונים, כך שהגרסה העדכנית (נכון להיום, לפחות) של מערכת ההפעלה היא 10.5.5.

עדכוני מערכת ההפעלה הגדולים של אפל (10.5, 10.6) יוצאים אחת כל שנה וחצי בממוצע, כשלאורך אותה שנה וחצי יוצאים עדכונים שוטפים. העדכונים השוטפים משפרים את מערכות ההגנה של המערכת ומתקנים באגים שהתגלו אחרי שהעדכון האחרון הגיע לידי המשתמשים שחשפו אותו לדברים שבמעבדות אי אפשר לגלות.

ההיגיון מאחורי העדכונים הגדולים של אפל הוא להוביל טכנולוגית. בעוד שהעדכונים השוטפים משפרים את המערכת הקיימת, כל קפיצת מדרגה מביאה עמה דברים שגורמים למערכת הקודמת להראות עתיקה וארכאית כמעט. ההבדלים בין מערכת ההפעלה טייגר (10.4) ללאופרד (10.5) כוללים הוספה של יישומים כמו Spaces שמאפשר לעבוד עם מספר שולחנות עבודה וירטואלים ו-QuickLook שבלחיצת כפתור מציג סרטים, תמונות, קבצי טקסט ו-Excel בלי צורך לפתוח תוכנה ייעודית. כמו כן, עודכנו חלקים בסיסיים במערכת, מה שאפשר למפתחים לכתוב תוכנות חזקות יותר שאף נראות טוב יותר מבחינת גראפית וזאת מבלי לצרוך יותר משאבי ממערכת. זאת, כמובן, בנוסף לעדכוני אבטחה.

אז החיים באפל מושלמים?

השקה של גרסאות חדשות תכופות למערכת ההפעלה, שמביאות עמן שינויים רבים, לא אומרת שהחיים של כל המשתמשים משתפרים בן רגע. יש המון באגים שיכולים להיות הרסניים ורוב המשתמשים החכמים ממתינים עד שיוצא לפחות עדכון שוטף שני לפני שהם מתקינים מערכת חדשה. וגם העדכונים השוטפים עצמם יכולים להביא עמם באגים משמעותיים. אז איך אפשר ליהנות מעדכוני המערכת ובכל זאת להגן על כל המידע שיש לנו? איך אפשר להישאר בקדמת הטכנולוגיה ולא לאבד ימי עבודה?

המתנה

מי שעובד עם המחשב שלו ולא יכול להרשות לעצמו לאבד שעות או ימי עבודה, כדאי שימתין. תמיד יהיו אנשים שיתנסו ראשונים - עיתונאים, אנשי טכנולוגיה וחובבי המוצר שרוצים לקבל את הדברים הטובים עכשיו ומייד. האנשים האלה דואגים לעדכן ברחבי הרשת את הפרטים של הבעיות החדשות, וגם אם לא קיימות בעיות גדולות - הם יכתבו אילו תוכנות פועלות עם המערכת החדשה ואילו לא פועלות. בעדכון האחרון ללאופרד (10.5) אחוז גדול מאוד מהתוכנות הפופולאריות ביותר לא עבדו ונדרשו מספר שבועות כדי לתקן את המצב. הדוגמה הטובה ביותר היא חברת Adobe, שהרימה עמוד עדכונים מיוחד באתר הבית שלה.

קחו את הזמן, אל תמהרו. במקרה של עדכונים גדולים תמתינו לפחות חודש או חודשיים לפני ההתקנה, ואילו במקרה של עדכונים שוטפים אפשר להמתין שבוע או שבועיים. ומה קורה כאשר עובר הזמן? איך הכי כדאי לעדכן? שאלה טובה.

Software Updates

המקום הפשוט ביותר בו ניתן למצוא אילו עדכונים ממתינים לכם הוא ב-Software Updates שנמצא בתפריט הראשי. לחיצה על הצלמית תעלה חלון דיאלוג שיציג לכם אילו תוכנות דורשות עדכון, אילו עדכונים דורש הפעלה מחדש של המערכת (עדכוני מערכת גדולים ועדכוני QuickTime תמיד ידרשו זאת) ופרטים כללים על העדכון עצמו. בעוד שאת רוב העדכונים ניתן לעשות ללא חשש בצורה הזו, עדכוני מערכת שוטפים עדיף לעשות בצורה אחרת.

בכל פעם שיוצא קובץ עם עדכון מערכת הוא נמצא באתר של אפל בשתי גרסאות. הגרסה שאנחנו מחפשים מכונה Combo ומכילה בתוכה את כל העדכונים, כולל העדכון האחרון, לעומת הגרסה הרגילה שכוללת רק עדכון אחרון. מה זה משנה? אם לא דאגתם לעדכן את כל המערכת, שיניתם דברים קטנים או שהיו תקלות בעבר, עדכון הקומבו יעזור לתקן את המנגנונים הבסיסיים ביותר כך שהעדכון החדש ביותר יפעל על מערכת מאוזנת ובטוחה.

רגע לפני העדכון חשוב לעשות משהו נוסף. יש מי שיאמר שהמהלך הזה שווה ערך לשפשוף של רגל ארנב אבל רוב האנשים מבצעים אותו בכל מקרה. בתפריט Finder גשו אל תת-התפריט Go, ומשם בחרו ב-Utilities. שם בחרו ב-Disk Utility. בחלון השמאלי בחרו בדיסק שלכם ואז בחרו ב-repair Disk Permission. תיקון ההרשאות יעזור לעבוד עם קבצים שנדרשים באופן כללי לפעילות המערכת ובהחלט ידרשו גם לעדכון. אחרי שהפעולה הסתיימה מומלץ לאתחל את המערכת ורק אז להפעיל את העדכון. כך תדעו שהמערכת נקייה.

נשמע מורכב ומסובך? אולי. 80% מכל מי שמעדכנים את המערכת עושים זאת דרך Software Update וחיים חיים שלווים, אבל תמיד כדאי לדעת שיש גם דרך אחרת. מה שמומלץ בכל מקרה לעשות, בלי קשר לעדכון מערכת אלא בכל פעם שמתכוונים לערוך שינוי גדול במערכת, הוא לגבות את כל החומר שלכם או לפחות את החומר החשוב ביותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

התקנות מערכת חדשה

במקרים של עדכוני מערכת גדולים ניתן לעשות אחד משני דברים - התקנה מחדש או עדכון. בהתקנה מחדש הכל עובד כרגיל: מכניסים את הדיסק, נותנים לו לרוץ ולבסוף ניתן לחבר דיסק חיצוני ממנו המק שלכם ימשוך את כל החומרים וישים אותם במקום.

עדכון מערכת מכונה Archive and Install. כאן כל הנתונים החשובים שלכם מגובים במחשב, המערכת מותקנת מחדש ואז המידע המגובה מוחזר למקומו. אין צורך לשמור את הנתונים במקום חיצוני. במקרה הזה ההתקנה פחות נקייה אבל עובדת לא פחות טוב. כמו כן, אפשרות נוספת היא עדכון שפשוט דורס את המערכת הישנה. הוא מהיר יותר מכל האפשרויות האחרות, אך גם פחות נקי. כמו כל דבר במערכת ההפעלה של אפל, גם עדכוני תוכנה פועלים ללא בעיה, בקלות, ומשפרים את חיי המשתמש.

  • עוד באותו נושא:
  • מק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully