וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מגזין יפני מדווח כי נינטנדו מפתחת גרסה חדשה לקונסולת ה-DS הניידת שלה. נינטנדו, מצידה, לא מכחישה ולא מאשרת

שנה טובה לכם, קוראים יקרים. שיהיה, כפי שאומרים, לראש. ונתחיל בידיעה משמחת למדי: ג'ק תומפסון - עורך הדין השמרני מפלורידה שהציף את אמצעי התקשורת בנאומי שנאה כנגד משחקי הוידאו, במיוחד אלה שלדעתו השחיתו את הנוער, כבר לא עורך דין. התנהגותו הקיצונית גרמה ללשכת עורכי הדין של מדינת פלורידה לשלול את רשיונו לתמיד.

מצד אחד, מדובר בידיעה משמחת מאוד - תומפסון כבר לא יוכל להשתמש במעמד של עורך דין כדי להפיץ את השנאה שלו, וניתן לקוות גם כי אמצעי התקשורת יפסיקו להזמין אותו לדבר על משחקים. ומצד שני, כפי שמציין ראש ארגון ה-ESA לשעבר, דאג לווינשטיין, במכתב שנשלח לבלוג המשחקים Kotaku, תקשורת המשחקים היא זו שעזרה ליצור את תומפסון. ואכן, אנחנו - כמו גם אחינו הגדולים מחו"ל - אוהבים לדווח על כל דבר שהאיש הזה עושה, לעיתים כי זה מצחיק ולעיתים סתם ככה.

יש שיטענו כי גם לאנשים איתם אנחנו לא מסכימים מגיע זמן מסך, אבל זה תקף רק כשדעתם נחוצה להגינות הפנימית של הכתבה. במקרה של תומפסון, זה כמעט אף פעם לא היה נכון, אזכורו היה כמעט-תמיד במטרה ללעוג ולא כי הוא השמיע דיעות לגיטימיות אך לא מקובלות. ובכל זאת, אני לא חושב שלאזכר אותו היה טעות, דור הצעירים הנוכחי צריך לראות כיצד מתייחס חלק מהדור הקודם למשחקים וללעוג לזה, כדי שאחר כך, כשהם יהיו בוגרים, הם לא יעשו את זה ל"סם" התורן של הנוער.

DS2 או לא DS2

משהו מוזר עובר על חברת נינטנדו. זה החל כשהמגזין היפני החשוב Nikkei הודיע כי נינטנדו הולכת להשיק גרסה חדשה של קונסולת ה-DS הניידת שלה, הפעם עם מצלמה מובנית ונגן מוזיקה. כשבלוג המשחקים של MTV שאל את הסניף הצפון-אמריקאי של נינטנדו מה קורה, ענו בחברת המשחקים שהם לא יכולים להגיב על הסיפור, ובו בזמן הגיבו ש"המאמר בוסס על מחקר וספקולציות של ניקיי, בלי לראיין את נינטנדו", והוסיפו גם ש"נינטנדו תמיד עובדת על חומרה חדשה, אך לא הכרזנו על DS".

מדובר במקרה קלאסי של הכחשה שאיננה, בעצם, הכחשה. הם לא אמרו שהם לא עובדים על המוצר, אלא רק שעדיין לא הכריזו עליו. מצד אחד, גם אם הם באמת לא מתכוונים להשיק DS עם מצלמה ומיקרופון, הגיוני מצידם לא לאשר את זה כדי לשמור על ההייפ, אבל הניסוחים - כמו גם האמינות של Nikkei - גורמים לנו, ולא רק לנו, לחשוב שיש אמת כלשהי בפרסום, ושנינטנדו אכן מחזיקה קלפים בשרוול לקראת תקופת החגים.

ספרטנים, הלילה אנחנו אוכלים ב-EA!

חברת אלקטרוניק ארטס הכריזה השבוע כי היא החתימה את זאק סניידר, הבמאי של '300' ושל 'ווצ'מן' המתקרב, על הסכם לפיתוח של שלושה משחקים עבור החברה. זאת לאחר שהכריזה כבר בשנה שעברה כי היא עובדת על משחקים עם סטיבן שפילברג (הראשון שבהם, Boom Blox, נכשל בחנויות). ברור מה EA מנסה לעשות פה - סניידר הוא במאי "צעיר ומגניב" שעושה סרטים "צעירים ומגניבים", והוספת שמו למשחק יכולה להשפיע לטובה על המכירות. מה עוד, שיש סיכוי לא רע ש-Watchmen, אשר יגיע למסכים בתחילת השנה הבאה, יהפוך ללהיט ענק. אם סניידר יעשה עם הקומיקס הזה את מה שהוא עשה עם 300 - יעביר אותו למסך כמעט אחד לאחד, תוך היצמדות לחזון הויזואלי והרעיוני, אני מוכן להמר שכך יהיה.

אבל מצד שני, יש בהכרזה הזו משהו ציני ומעליב קמעה. למה אמור להיות לנו אכפת שמשחק כלשהו פותח על ידי במאי קולנוע מצליח? הדרך של משחקים לספר סיפור שונה מאוד מהדרך של סרטים, וסניידר הוא במאי - זה מה שהוא עושה, מספר את הסיפור. אם, נגיד, היו מחתימים תסריטאי או סופר טוב, היתה להכרזה הזו משמעות, אבל במאי? מצטער, לא קונה את ההייפ.

  • עוד באותו נושא:
  • ds

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully