וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט משחדת מחפשים

דידי חנוך

1.10.2008 / 20:28

החברה השיקה שירות בו גולשים שמחפשים במנוע החיפוש שלה יזכו להטבות, מרינגטונים למשחקי Xbox

מיקרוסופט ממשיכה לחפש דרכים לגרום לגולשים להשתמש במנוע החיפוש שלה. החברה השיקה לאחרונה שירות בשם Cashback במסגרתו יקבלו גולשים הנחות על מוצרים שמצאו באמצעות מנוע החיפוש שלה. כעת היא משיקה את השלב הבא, בו יוכלו גולשים שיתקינו "מונה הטבות" בדפדפן אינטרנט אקספלורר שלה להטבות על פי מספר הצפיות בבאנרים והחיפושים שיעשו.

בין ההטבות, רינגטונים חינם, ספרי בישול, חולצות, מיילים לתוכניות נוסעים מתמידים ומשחקים ובקרים לקונסולת Xbox. התוכנית מוגבלת כרגע למיליון הגולשים הראשונים שירשמו, ולדברי החברה היא מושקת באופן פומבי לאחר שרצה בשקט כבר תשעה חודשים. התוכנית מוגבלת לגולשים מארצות הברית בלבד בשלב זה.

פרשנות: צעדים נואשים

מיקרוסופט סובלת מאיבוד מתמיד של נתח שוק בתחום החיפוש המקוון. החברה, שנמצאת כיום במקום השלישי בחיפוש, מאבדת גובה בהדרגה והפער בינה ובין גוגל שנמצאת במקום הראשון גדל בהדרגה. מיקרוסופט מנסה דרכים שונות על מנת להתחרות בתחום החיפוש, וזה היה המניע מאחורי ניסיונה הכושל לרכוש את יאהו! ומאחורי רכישת חברת החיפוש הצעירה PowerSet.

לפי דיווחים, תוכנית Cashback לא זכתה להצלחה רבה, ואיננו צופים הצלחה רבה גם למיזם החדש. גולשים מדרגים בבירור את נוחות החיפוש ואיכות התוצאות במקום גבוה יותר מאשר הטבות ופרסים שהם עשויים לקבל תמורתו. ועד שמיקרוסופט לא תשפר את תוצאות החיפוש שלה, ואת הדרך בה אלה נתפסים בציבור הרחב, לא נראה לי שנתח השוק שלה יגדל. למעשה, העובדה שהיא משדרת שהיא צריכה לשלם לאנשים להשתמש בשירות שלה עשויה לפגוע בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully