וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Prometeo

דידי חנוך

2.10.2008 / 2:25

החיפוש אחר שימוש מוצלח באמת במטען סולרי ממשיך, והפעם: מטען לביש עם שני חיבורי USB

מטענים סולרים הם העתיד, זה ברור. לרוב הגאדג'טים, מטען סולרי יכול להאריך את זמן הפעולה ולעתים גם לחסוך לגמרי את השימוש ברשת החשמל. ובימים אלה, כשאיכות הסביבה והמצב הכלכלי העולמי מצביעים שניהם על צורך אמיתי בשימוש במקורות אנרגיה חלופיים, אין ספק שהגיע הזמן שהמוצרים האלה יתחילו לצאת מתחום הנישה ולהפוך למוצרים המוניים. חלק מהפתרון יהיה בצד הטכנולוגי גרידא, ושם היו בתקופה האחרונה התפתחויות מעניינות כמו בן העשרה שמצא דרך לקלוט באופן גם את הקרינה מהשמש וגם את הקרינה המוחזרת מהקרקע ובכך להגביר משמעותית את עצמתו של המטען.

אבל חלק אחר הוא ברמה העיצובית. רוב המטענים הסולריים שראינו עד כה שמישים במקום אחד: כשהם יושבים על שולחן ליד חלון. וזה אמנם משהו שיש לו ערך, אבל ערך חלקי בלבד. ברמה המעשית, זה אומר שהחשמל הסולרי יהיה זמין בעבורנו באותם המקומות בהם חשמל מהתקע זמין. פתרונות אחרים כמו מקלטים סולריים על תיקים או על ג'קטים סובלים או מכיעור או משימוש מוגבל: לא תלכו תמיד לכל מקום עם אותו התיק.

Prometeo, עיצוב שנוצר בעבור תחרות מעצבים צעירים של סמסונג, מספק פתרון מעניין ופשוט מאד לסוגיות האלה. הוא לביש כתליון וניתן לענוד אותו על רצועה על הזרוע. הוא אמנם מעט מסיבי, אבל זה משהו שהתפתחויות בצד הטכנולוגי יסייעו בו. וגם פרטי העיצוב יוכלו לזכות לליטוש לו הם זקוקים. העיקרון הוא מה שחשוב כאן, והעיקרון הוא אנרגיה זמינה וחינמית בכל מקום. וזה לא רע.

כאמור, מדובר בשלב זה בעיצוב בלבד, ולא במוצר. אבל הספונסורית של התחרות היא חברה שבהחלט יש לה את המשאבים להפוך את העיצוב הזה למציאות. אנחנו מצפים לראות את זה קורה, ומקווים שזה לא יקרה רק ללקוחותיה בדרום קוריאה.

יש חשמל באוויר?

ומה אתם אומרים? הרעיון נראה לכם מוצלח או מיותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully