וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החומה הסינית של סקייפ

בגרסה הסינית של סקייפ התגלתה תוכנת ניטור שרשמה פרטים מזהים של גולשים אשר ניסו לשלוח הודעות עם מילים "אסורות"

הניו-יורק טיימס מדווח כי קבוצת פעילי זכויות-אדם קנדיים חשפה רשת צנזורה וניטור פנימית בתוך Tom-Skype – גרסת סקייפ סינית שנוצרה בשיתוף פעולה בין ספקית האינטרנט האלחוטי הסינית Tom Online לבין חברת Ebay שרכשה את סקייפ.

החוקרים, שהצליחו לגשת לשרתי הניטור עקב אבטחה לקוייה, ראו כי בתוך חודשיים השרתים שמרו 166,000 הודעות טקסט מ-44,000 משתמשים שהשתמשו במילים אסורות, אשר גם צונזרו מהודעותיהם. המילים האסורות כללו לא רק ביטויים כמו "דמוקרטיה" ו"פאלון גונג", אלא גם "עצמאות טאיוואן", "רעידת אדמה" ו"אבקת חלב". בתהליך הצנזורה, נשמרו גם הפרטים המזהים של המשתמשים. יש לומר שהמערכת לא עקבה אחר שיחות קוליות.

לא ברור מי מפעיל את המערכת, אך החשוד המיידי הוא הממשל של סין, אשר ידוע ברצונו לצנזר את האינטרנט של תושבי המדינה. לשם כך הוקמה "חומת האש הגדולה של סין", שלא מאפשרת גישה להמוני אתרים בהם ניתן לקרוא ולראות דיעות שלא תואמות את אלה של הממשל. חוקרים במדינה העריכו כי 30,000 אנשים עובדים בשירות הממשל על מנת לעקוב אחר פעילות האינטרנט במדינה ולהכניס אתרים חדשים לרשימת הכתובות החסומות.

דוברת Ebay אמרה בתגובה לפרסום כי "פרצת האבטחה לא משפיעה על טכנולוגיית הליבה או השימושיות של סקייפ", וכי "המערכת פועלת בתוך שכבת ניהול על שרתי Tom Online. הבענו את דאגתנו לחברה, והם הודיעו כי יתקנו את הבעיה תוך 24 שעות".

  • עוד באותו נושא:
  • סקייפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully